رونمایی سامسونگ از یک دوربین با قدرت چشم انسان!

به گزارش مجله زیتوا، شرکت سامسونگ الکترونیکس به طور رسمی اعلام نمود که در حال توسعه یک دوربین نو با نام ISOCELL GWB است که می تواند تصاویری شبیه به تصاویری که چشم انسان ایجاد می نماید، ارائه دهد.

رونمایی سامسونگ از یک دوربین با قدرت چشم انسان!

به گزارش خبرنگاران، سامسونگ طی یک وبیناری که به وسیله وبسایت TECNO Mobile میزبانی شده بود، تایید کرد این شرکت در حال کار بر روی اولین سنسور دوربین ISOCELL خود با مدل رنگی RGBW است. این سنسور ISOCELL GWB نام دارد و با رزولوشن 64 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد که شایعات قبلی در خصوص داشتن رزولوشن 50 مگاپیکسل را خنثی می نماید.

سنسور ISOCELL GWB به وسیله معاون و رئیس بخش تحقیق و توسعه سامسونگ الکترونیکس چین، معرفی گردید که آن را شبیه ترین حسگر تصویری به چشم انسانی نامید. این قابلیت به وسیله الگوی فیلتر رنگی RGBW امکان پذیر شده است که در آن یک پیکسل سفید تازه حساسیت به نور سنسور را برای عکس های در نور کم بیشتر بهبود می بخشد و در عین حال دقت رنگ را نیز افزایش می دهد.

سامسونگ سنسور ISOCELL GWB را با همکاری شرکت چینی گوشی های هوشمند TECNO Mobile توسعه داده است، که این احتمال را مطرح می نماید که این حسگر در اوایل سال آینده بر روی یک گوشی هوشمند TECNO قرار گیرد. با این حال، سنسور تازه سامسونگ منحصر به گوشی های هوشمند برند TECNO باقی نخواهد ماند و مارک های دیگر نیز باید بتوانند از آن بهره مند شوند. لازم به ذکر است، سنسور 64 مگاپیکسلی RGBW تنها دوربین ویژه ای نیست که سامسونگ در حال حاضر روی آن کار می نماید. شایعات حاکی از آن است که یک سنسور 50 مگاپیکسلی RGBW نیز قرار است سال آینده پس از راه اندازی GWB ارائه گردد.

در خصوص تاریخ عرضه سنسور ISOCELL GWB باید گفت که این دوربین با مشخصات دوربین فاش شده سری گلکسی S22 مطابقت ندارد چراکه انتظار می رود مدل S22 Ultra با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه گردد در حالی که مدل های استاندارد S22 و +S22 طبق گزارش ها از سنسور های 50 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد. بنابراین، قهرمان 64 مگاپیکسلی ما احتمالاً اولین نمایش خود را در رویداد آینده Galaxy Unpacked در ماه فوریه انجام نخواهد داد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1688

به "رونمایی سامسونگ از یک دوربین با قدرت چشم انسان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی سامسونگ از یک دوربین با قدرت چشم انسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید