سردیس شهدای قیام پنجم آذر گرگان ساخته گردد

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طالع زاری، شامگاه دوشنبه، در میزگرد تخصصی واکاوی ابعاد قیام پنج آذر مردم گرگان و دشت که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار گشت، با بیان این که در این جلسات حضور رئیس شورای شهر و مدیران شهرداری ضروری است، اظهار کرد: در کشورهای مختلف، یادمان ها را به عنوان کارکرد درمانی جنگ و تلطیف اذهان و کاهش آسیب های اجتماعی به کار می برند.

سردیس شهدای قیام پنجم آذر گرگان ساخته گردد

وی اضافه کرد: ایجاد یادمان های و فراوری ابزار فاخر سبب می گردد تا ارتباط دو نسل برقرار گردد و کاهش دردها و آلام با همین نقاط مشترک شکل گیرد.

طالع زاری توضیح داد: در کشورهای مختلف بازماندگان جنگ کارت های مخصوصی دارند و همیشه مورد احترام هستند و مردم شکوه و عظمت کشورشان را در سایه آن ها می بینند.

وی با بیان این که در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا نمادهای جنگی در بهترین مکان شهر قرار دارند، تأکید کرد: این نمادها کارکرد آموزشی دارد و فراوری فیلم، کاغذدیواری، داستان و غیره همه با این نگاه ساخته می گردد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان گلستان با اشاره به قیام پنجم آذر اظهار کرد: دانشگاه ها و سیستم آموزشی ما در این زمینه چه نموده اند، باید در حوزه دانشگاه یک جریان فکری اتفاق بیفتد و مسابقات مختلفی برگزار گردد تا مردم این قیام را لمس نمایند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان گلستان تأکید کرد: از این قیام 39 سال می گذرد اما هنوز مسئولان به فکر ساختن المانی نیفتاده اند، جلسات متعددی با شورای شهر گرگان و شهرار داشتم ولی این عمل محقق نشد.

وی با بیان این که گرگان تنها شهری است که نمادی از ایثار و شهادت ندارد، خاطر نشان کرد: باید کتیبه و یا سردیس 14 شهید این قیام ساخته گردد و در جاهای مختلفی نصب گردد.

طالع زاری در پایان گفت: امیدواریم در سال بعد که چهلمین ساگرد این قیام است این عمل اتفاق بیفتد و این همت استانی را می طلبد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 240

به "سردیس شهدای قیام پنجم آذر گرگان ساخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردیس شهدای قیام پنجم آذر گرگان ساخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید