شرکت آمازون به علت نقض تحریم های ایران جریمه شد

به گزارش مجله زیتوا، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای شرکت آمازون را به نقض تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران متهم کرد.

شرکت آمازون به علت نقض تحریم های ایران جریمه شد

به گزارش خبرنگاران از فارس، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت آمازون را به نقض تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و سوریه متهم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت شرکت آمازون اقدام به ارائه کالا و خدمات به افرادی نموده که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (اوفک) آنها را تحریم نموده است.

اوفک در بیانیه ای امروز اعلام نموده به توافقی برای حل و فصل اختلافات با شرکت آمازون رسیده است.

طبق این توافق، شرکت آمازون با پرداخت 134523 دلار به عنوان جریمه نقض این تحریم ها موافقت نموده است.

در این بیانیه درباره اتهامات مطرح علیه آمازون آمده است: آمازون، به دلیل نقائصی در فرایندهای خود برای وارسی قوانین تحریم ها، اقدام به عرضه کالا و خدمات به اشخاص تحت تحریم اوفک، اشخاص مستقر در مناطق یا کشورهای تحریم شده کریمه، ایران و سوریه و اشخاص مستقر در مقرهای نمایندگیِ خارجیِ کشورهایِ تحریم شده یا تحت استخدام این دفاتر نموده است.

تحریم ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع نموده است. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می نماید.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست های کلان واشنگتن به شمار می رود.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی مأموریت ادعایی خود را اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین اقتصادی تروریسم در سطح داخلی و بین المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در مورد مبارزه با شبکه های پولشویی و تأمین اقتصادی تروریسم اعلام می نماید.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: 1-دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفاک) 2- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل 3- دستیار وزیر در امور تأمین اقتصادی تروریسم و 4- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم اقتصادی.

اتاق ساکت جنگ اقتصادی

یکی از مهم ترین اهداف و محورهای فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را راهنمایی جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام اقتصادی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف نموده و درباره آن نوشته است: آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند اما اثرگذار هستند.

افزایش بودجه جنگ اقتصادی با ایران

پیش از این آنالیز های خبرنگار فارس از سند پیشنهادی ترامپ برای بودجه سال اقتصادی 2019 آشکار نموده بود که او خواهان افزایش 36 میلیون دلاری بودجه دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری شده و گفته این منابع اقتصادی برای منزوی سازی کره شاقتصادی و افزایش فشار تحریم ها علیه ایران هزینه خواهند شد.

در این سند، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد اختصاص 159 میلیون دلار بودجه به این دفتر را داده و گفته که این رقم معادل 36 میلیون دلار افزایش نسبت به بودجه اقتصادی سال 2017 خواهد بود.

در بخشی از آن سند، درباره دلیل این افزایش بودجه شرح داده شده است:این منابع اضافی برای منزوی کردن اقتصادی کره شاقتصادی، تکمیل مرکز مبارزه با تامین اقتصادی تروریسم در عربستان سعودی، افزایش فشار تحریم ها علیه ایران با تدابیر مختلف از جمله اجرای قانون کاتسا تخصیص داده خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 835

به "شرکت آمازون به علت نقض تحریم های ایران جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت آمازون به علت نقض تحریم های ایران جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید