شهردار شهر کرمانشاه هنوز معرفی نشده است، استعلام سوابق کاندیداهای شهرداری با تاخیر انجام می گردد

به گزارش مجله زیتوا، جمالی نژاد گفت: وقتی برای آنالیز سوابق بعضی افراد استعلام می گردد، دستگاه نظارتی جواب را با تاخیر می دهد.

شهردار شهر کرمانشاه هنوز معرفی نشده است، استعلام سوابق کاندیداهای شهرداری با تاخیر انجام می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرنگاران، جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها درباره تاخیر در ابلاغ حکم شهرداران اظهار کرد: خوشبختانه از 9 کلان شهر شهرداران 8 کلانشهر معرفی شده و مشغول به کار هستند و تنها شهردار شهر کرمانشاه به دلیل اختلافات شورای شهر هنوز معرفی نشده است.

جمالی نژاد گفت: در خصوص شهر هایی با جمعیت بیش از 200 هزار نفر که مراکز استان هستند و خود وزیر باید حکم را بدهند، خوشبختانه شرایط خوب است و بالای 90 درصد از شهرداران مشخص و تکلیف و معرفی شده اند و اقداماتی در این زمینه در حال اجرا است بیش از 30 و خورده ای حکم در این زمینه داده شده اما در مابقی شهر ها که باید استانداران ابلاغ نمایند سوابق اجرایی افراد معرفی شده بسیار مهم است.

وی اضافه نمود: در خود استانداری ها کارگروه هایی متناطر در وزارت کشور تشکیل شده و سوابق مدیریتی افراد معرفی شده را آنالیز می نمایند، 3 سال سابقه مدیریت پایه از شرایط لازم شهرداران شهری با جمعیت تا 10 هزار نفر، 5 سال سابقه مدیریت پایه از سوابق لازم برای شهرداری شهری با جمیعیت 10 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت و 5 سال سابقه مدیریت میانی نیز از شروط شهرداری شهری با جمعیت 50 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت است.

جمالی نژاد در پاسخ به این سوال که با احتساب تبصره 2 ماده 71 استاندار و وزیر کشور برای ابلاغ حکم شهرهایی با جمعیت زیر 200 فرصت دارد، با تمام این اوصاف هنوز بعضی شهر ها شهردار ندارند، وزارت کشور چه اقدامی در این زمینه انجام داده است، گفت: در همان کارگروهی که بیان شد سریعا سوابق مدریت پایه، میانی و ارشد افراد تطبیق داده می گردد و کار ما تقریبا سریعا تمام می گردد. دلیل تاخیر این است که وقتی برای آنالیز سوابق بعضی افراد استعلام می گردد، دستگاه نظارتی جواب را با تاخیر می دهد. زیرا ممکن است این شهرداران در نقاط مختلف کار نموده باشند و زمانی که استعلام می گردد باید از تمام این دستگاه هایی که شخص در آن سابقه دارد استعلام گرفته گردد و این زمان بر است.

بیشتر بخوانید:

وزارت کشور خود را متولی شهرداری ها می داند/مدیریت شهری و چالش جدایی شهرداری ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1582

به "شهردار شهر کرمانشاه هنوز معرفی نشده است، استعلام سوابق کاندیداهای شهرداری با تاخیر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار شهر کرمانشاه هنوز معرفی نشده است، استعلام سوابق کاندیداهای شهرداری با تاخیر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید