شکایت نیروی انتظامی از کارگردان مشهور

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی خانه پدری ساخته کیانوش عیاری، علی رغم اعلام شکایت از سوی نیروی انتظامی در صورت نمایش در جشنواره فیلم ونیز، 17 شهریور ماه در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

شکایت نیروی انتظامی از کارگردان مشهور

فیلم سینمایی خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری، یکی از 18 فیلم بخش جنبی جشنواره ونیز با عنوان افق ها است که قرار است 7 سپتامبر (17 شهریور) ساعت 14:30 به وقت ایتالیا به نمایش درآید.

این فیلم داستان پدری (با بازی مهران رجبی) است که با یاری یکی از پسرهای نوجوانش ( محتشم)، یکی از دختران تازه بالغ خود را که باعث آبروریزی ناموسی این خانواده شده، بی رحمانه و دور از چشم بقیه افراد خانواده به قتل می رساند و در زیرزمین خانه دفن می نماید.

رفته رفته اعضای خانواده از این قتل باخبر می شوند اما از ترس پدرسالار بی رحم خانواده، راه سکوت را در پیش می گیرند. سال ها می گذرد و دختر محتشم (نوه خانواده) که دانشجوست به حضور گور دختر نوجوان پی می برد. پدربزرگ فوت نموده و دختر جوان رو در روی پدرش که در قتل هم دست پدربزرگ بوده، می ایستد و ...

سعید منتظرالمهدی مدیرعامل موسسه ناجی هنر و رئیس اداره سینمایی ناجا اعلام نموده است که عیاری این فیلم را با مشارکت موسسه ناجی هنر ساخته و بدون در نظر دریافت این مسئله، فیلم را برای نمایش به جشنواره فیلم ونیز برده و اخلاق حرفه ای را رعایت ننموده و در صورتی که فیلم را از جشنواره خارج نکند، از او شکایت خواهند کرد.

از سوی دیگر به نوشته حامد مظفری در شبکه ایران؛ در حالی که وضعیت اکران آخرین ساخته کیانوش عیاری با عنوان خانه پدری در داخل کشور هنوز نامعلوم است اما انتخاب این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم ونیز حواشی فراوانی را موجب شده است.

اصلی ترین حاشیه به هنگام اعلام نام فیلمهای جشنواره ونیز رقم خورد که قرارگیری خانه پدری در بخش افقها واکنش سریع علیرضا سجادپور را به دنبال داشت که اعلام نموده بود در این باره هیچ هماهنگی با وی صورت نگرفته و صلاح نیست فیلم در این جشنواره حاضر گردد.

با این حال دست اندرکاران جشنواره ونیز نام این فیلم را از جشنواره حذف ننموده اند و براساس تازه ترین اظهارنظر خویش اعلام نموده اند هیچ دلیلی بر تغییر برنامه نمایش فیلمها ندارند.

موضع کیانوش عیاری کارگردان فیلم هم درباره این اتفاق جالب است. وی درباره مساله حادث شده برای نمایش فیلمش در جشنواره ونیز به شبکه ایران می گوید:بهترین واکنش، سکوت است. سعی می کنم حرفی نزنم که باعث سوء تفاهم گردد. ضمن اینکه اصلا دسترسی به اینترنت ندارم که اخبار مربوط به این جشنواره را پیگیری کنم.

وقتی از عیاری می پرسیم که حتی از دوستان نزدیکش هم نشنیده که فیلمش بناست مطابق برنامه قبلی در جشنواره ونیز به نمایش درآید اظهار می دارد:به عمد سعی می کنم خودم را از اتفاقات اخیر دور نگه دارم و نسبت به قضایا بی اعتنا باشم.

عیاری درباره اینکه آیا مسئولان ونیز از وی برای شرکت در جشنواره دعوت نموده اند یا نه می گوید:اتفاقا دعوتنامه هم داشتم اما ترجیح دادم نروم تا بیخود و بی جهت حاشیه ایجاد نگردد. عیاری سپس با خنده ادامه می دهد:به جای ونیز می روم سولقون! مهم این است که از حواشی دور باشم.

کیانوش عیاری درباره حواشی خاصی که ممکن است بعد از نمایش فیلمش در جشنواره ونیز ایجاد گردد هم می افزاید:چرا باید مسئول چیزی باشم. یک گوشه ای نشسته ام و دارم نان و ماست خودم را می خورم. دلیلی ندارد که جوابگوی چیزی باشم. ضمن اینکه معلوم نیست کپی ای که به دست مسئولان جشنواره ونیز رسیده، قابل نمایش باشد یا نه.

آخرین پرسش ما از عیاری درباره این است که آیا اگر فیلمش برنده یکی از جوایز جشنواره ونیز گردد به این جشنواره خواهد رفت یا نه و او می گوید:نه، من نمی روم. اصلا نمی روم. حتی اگر جایزه هم به فیلم من تعلق گیرد باز هم به ونیز نخواهم رفتم.

گفتنی اینکه جشنواره ونیز از ز 29 آگوست مقارن با هشت شهریور شروع شده و تا 8 سپتامبر برابر با هجده شهریور ماه ادامه خواهد داشت. به جز خانه پدری رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا هم سال جاری با فیلمی با عنوان به هر قیمتی که شده در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور دارد.

گویا امیر نادری که در هیات داوران بخش افقها حضور داشته شرایط حضور خانه پدری در جشنواره ونیز را فراهم نموده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 48

به "شکایت نیروی انتظامی از کارگردان مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت نیروی انتظامی از کارگردان مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید