شیائومی می خواهد در سال 2021 بیش از 240 میلیون گوشی راهی بازار کند

به گزارش مجله زیتوا، شیائومی در امسال میلادی به لطف بحران کرونا، تحریم های علیه هواوی و تمرکز بر بازارهای جدید، عملکرد بسیار خوبی داشته است. طبق گزارش ها، شیائومی در سه ماهه سوم 2020 با پشت سر گذاشتن اپل به رتبه سوم بازار موبایل رسیده و به نظر می رسد سال آینده هواوی را هم کنار می زند.

شیائومی می خواهد در سال 2021 بیش از 240 میلیون گوشی راهی بازار کند

در همین زمینه، سایت Nikkei Asian Review خبر از اهداف بلندپروازانه شیائومی برای سال 2021 داده است. طبق این گزارش، شیائومی از تأمین نمایندگان خود خواسته که برای حدود 240 میلیون گوشی، قطعات موردنیاز را آماده نمایند. این یعنی شیائومی می خواهد رکورد خود را با فاصله زیادی بشکند.

گویا شیائومی به بعضی تأمین نمایندگان گفته که هدف داخلی آن ها عرضه حدود 300 میلیون گوشی در سال 2021 است. برای مقایسه، باید بگوییم که سامسونگ در سال 2019 حدود 298 میلیون گوشی را به دست کاربران رسانده است. البته یک منبع مطلع به سایت Nikkei Asian Review گفته که عرضه 300 میلیون گوشی احتمالا امکان پذیر نخواهد بود زیرا شرکت های مدیاتک و کوالکام نمی توانند چنین حجمی از تراشه ها را آماده نمایند.

البته در همین زمینه می توانیم به گزارش هایی مبنی بر فروش تراشه های اگزینوس به شرکت های شیائومی، اوپو و ویوو اشاره کنیم. با این وجود، روشن نیست که آیا همکاری بالقوه سامسونگ با شیائومی می تواند کسری های مربوط به کوالکام و مدیاتک را پوشش دهد یا نه.

در هر صورت، اگر شیائومی بتواند عرضه 240 میلیون گوشی در سال 2021 را عملی کند، فاصله بین این شرکت و اپل تا حد زیادی بزرگتر خواهد شد. همچنین اگر تحریم های آمریکا علیه هواوی ادامه داشته باشند، این شرکت می تواند هواوی را کنار بزند و رتبه دوم بازار موبایل را از آن خود کند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم با توجه به فروش آنر، آمار فروش گوشی های هواوی در سال 2021 با کاهش قابل توجهی روبه رو خواهد شد.

  • آیا شیائومی می تواند جای خالی هواوی را پر کند؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1082

به "شیائومی می خواهد در سال 2021 بیش از 240 میلیون گوشی راهی بازار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می خواهد در سال 2021 بیش از 240 میلیون گوشی راهی بازار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید