طراحی پارتیشن اداری چه تاثیری بر دکوراسیون محیط دارد؟

به گزارش مجله زیتوا، یک محیط کاری ایده آل باید جوابگوی نیازهای مدیر، پرسنل و مشتریان بوده و نقش کلیدی در آسایش و رفاه فضای کاری ایفا نماید. طراحی پارتیشن اداری از جمله اقدامات مهمی است که می تواند محیط کاری را زیباتر نموده و منجر به افزایش بهره وری کارمندان گردد. این پارتیشن ها در انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند تا در هر محیط کاری با توجه به ابعاد، دکوراسیون داخلی و کاربری فضا قابل استفاده باشند. در این مطلب با تاثیر پارتیشن اداری بر دکوراسیون محیط بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی پارتیشن اداری چه تاثیری بر دکوراسیون محیط دارد؟
پارتیشن اداری

تاثیر طراحی پارتیشن اداری بر دکوراسیون محیط

همان طور که در بخش مقدمه نیز به آن اشاره شد، طراحی پارتیشن اداری می تواند از جنبه های مختلف بر دکوراسیون محیط کار و راندمان افراد حاضر تاثیرگذار باشد. از جمله این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد فضای کاری پویاتر

تصور کنید که مجبور هستید هر روز در یک فضای کاری بسته با دیوارهای سفید ساده کار کنید. بعد از چه مدت احساس می کنید که فضای کاری شما کسل نماینده و یکنواخت شده است؟ چیدمان متفاوت محیط با استفاده از پارتیشن های اداری، به خصوص پارتیشن شیشه ای، باعث می گردد که فضای کاری روشن و پویاتر شده و احساس کسالت و خمودگی در پرسنل تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

استفاده بهینه از فضا

تاثیر دیگر پارتیشن اداری، استفاده بهینه از فضا است. با استفاده از این پارتیشن ها می توانید فضای کاری یک سالن بزرگ را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنید تا هر کارمند بتواند اتاق و فضای شخصی خود را داشته باشد. بعلاوه می توانید گوشه ها و بخش های بلا استفاده را نیز با استفاده از پارتیشن ها به یک فضای مناسب جهت نگهداری بعضی وسایل و فایل ها تبدیل کنید.

تعامل بیشتر میان کارمندان

در هر فضای کاری، کارمندان احتیاج دارند با یکدیگر تعامل داشته باشند، با یکدیگر بحث و گفت و گو نمایند یا فایل های مختلفی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. استفاده از پارتیشن اداری فضای مناسبی جهت تعامل مناسب کارمندان با یکدیگر ایجاد می نماید.

زیباتر شدن محیط

همه ما دوست داریم در یک محیط زیبا کار یا زندگی کنیم. زیبایی محیط هم بر پرسنل و هم بر مشتریان به صورت غیر مستقیم تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. طراحی پارتیشن اداری و استفاده از آن علاوه بر مزایای ذکر شده، می تواند باعث زیباتر شدن و حرفه ای تر شدن فضای کاری نیز گردد.

پارتیشن اداری

کاهش هزینه ها

استفاده از پارتیشن اداری می تواند از جنبه های مختلف منجر به کاهش هزینه ها گردد:

  • احتیاج به استفاده از مصالح مختلف ندارد و در مقایسه با تخریب فضا یا ساخت دیوار، هزینه بسیار کمتری در پی خواهد داشت.
  • با استفاده از پارتیشن به خصوص پارتیشن های شیشه ای، مقدار نور در محیط به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. از این رو احتیاج به استفاده از برق و نور مصنوعی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.
  • با استفاده از پارتیشن های نیمه می توان از یک سیستم سرمایش و گرمایش یکپارچه برای تمام فضا استفاده کرد. در حالی که اگر فضای اداری چندین اتاق داشته باشد، باید برای هرکدام به صورت جداگانه وسایل سرمایش و گرمایش درنظر گرفت.
  • همچون سیستم سرمایش و گرمایش هنگام استفاده از پارتیشن نیمه می توان از یک دستگاه تهویه یکپارچه برای تمامی فضا استفاده کرد.

ایجاد فضای شخصی برای کارمندان

در هر محیط کاری تمام افراد در کنار تعامل با کارمندان دیگر احتیاج به یک حریم شخصی و خصوصی نیز دارند. پارتیشن اداری دقیقا چیزی است که در کنار ایجاد بستر مناسب تعامل کارمندان با یکدیگر، فضای خصوصی نیز در اختیار آنان قرار خواهد داد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

برای طراحی پارتیشن اداری و اجرای آن در محیط کاری، انواع مختلفی از پارتیشن وجود دارد. در این میان پارتیشن شیشه ای فریم لس یک گزینه عالی و زیبا به شمار می رود. همان طور که از نام این پارتیشن پیدا است، جنس آن از شیشه بوده و بدون قاب و فریم ساخته می گردد. باتوجه به ظرافت ساخت این محصول، ظاهری بسیار چشم نواز داشته و گزینه ای عالی برای جداسازی فضا در محیط های کوچک خواهد بود. این پارتیشن ها باعث روشن تر شدن محیط کاری شده و فضا را بزرگ تر از چیزی که هست، نشان می دهند.

پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن های شیشه ای فریم لس را می توان در دسته بندی های مختلف قرار داد:

پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس

برای ساخت این پارتیشن ها از پروفیل هایی با کمترین ضخامت استفاده می گردد که قیمت مناسبی داشته و در زمان کوتاهی نصب خواهند شد. اگرچه این پارتیشن ها تا حد زیادی از ورود سر و صدا جلوگیری می نمایند، اما در مقایسه با نمونه های دوجداره، عایق قوی برای صوت و دما نیستند.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

این پارتیشن ها از دو لایه شیشه به همراه یک لایه عایق در میان آن ساخته می شوند. این پارتیشن ها عایق بسیار قوی برای صوت و دما هستند و برای محیط های کاری شلوغ و پر سروصدا برترین گزینه به شمار خواهند رفت.

پارتیشن های ثابت یا متحرک

پارتیشن های شیشه ای فریم لس را می توان به دو دسته ثابت و متحرک نیز دسته بندی کرد. زمانی که قصد طراحی پارتیشن اداری را دارید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که می خواهید پارتیشن ها برای همواره در یک جا ثابت شوند و یا بتوانید به راحتی آن ها را باز و بسته یا جابجا کنید؟

پارتیشن شیشه ای ساده، مات یا رنگی

هنگام طراحی پارتیشن شیشه ای دست شما برای انتخاب باز است. با توجه به سلیقه شخصی و البته معماری ساختمان خود می توانید پارتیشن اداری را از میان شیشه های رنگی، ساده یا مات انتخاب کنید.

طراحی و اجرای پارتیشن اداری با دیکا سازه

دیکا سازه

برای طراحی، نصب و اجرای پارتیشن احتیاج به یک تیم متخصص خواهید داشت. دیکا سازه یکی از شرکت های فعال در زمینه امور ساختمانی و بازسازی منزل های مسکونی و محیط های اداری است که فعالیت خود را از سال 1388 شروع نموده است. این تیم با بهره گیری دانش مهندسان جوان و کاربلد ایرانی و برترین مواد، سال ها است در زمینه فراوری و نصب پارتیشن های شیشه ای فریم لس فعال بوده و تا کنون مشتریان زیادی با رضایت کامل از نتیجه کار داشته است. برای مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارها جهت طراحی پارتیشن فریم لس شیشه ای می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1987

به "طراحی پارتیشن اداری چه تاثیری بر دکوراسیون محیط دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پارتیشن اداری چه تاثیری بر دکوراسیون محیط دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید