جزایر پرنس، جزایر شاهزادگان تبعید شده در استانبول (تور ارزان استانبول)

به گزارش مجله زیتوا، چیزی که در کشور ترکیه به نام آدالار شناخته می گردد. در حقیقت مجموعه ای از نه جزیره است که در دریای مرمره به جزایر پرنس معروفیت دارند. این مکان یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگر ها برای گردش و سرگرمی می باشد. اگر مایلید که بیشتر و بیشتر درباره این جاذبه گردشگری بدانید، همراه ما باشید. اگر از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهرهای بزرگ خسته شده اید، اگر در پی یک محیط دنج با آب و هوای پاک و بدون سر و صدای اتومبیل هستید، اگر دوست دارید در جایی سرسبز و آرام تعطیلاتتان را با آرامش به استراحت سپری کنید باید حتما به جزایر پرنس سری بزنید. برای رفتن به این سفر کافی است پس از گردش در استانبول سوار کشتی های مسافر بری شوید و پس از یک سفر کوتاه وارد جهانیی متفاوت از آنچه تا کنون دیده اید می گشت. تفاوت به سادگی قابل احساس است. یک مکان دنج و زیبا. البته در نظر داشته باشید که در فصل تابستان و تعطیلات آخر هفته چنین جای فوق العاده ای تا چه حد شلوغ و پر هیاهو خواهد شد. اما با این حال فضای جزیره آرامش بخش است. قوانین ممنوعیت ساختمان سازی و ممنوعیت ورود اتومبیل در جزایر پرنس باعث ایجاد حال و هوایی خاص از جهان گذشته شده و آرامش بی نظیر آن تا امروز حفظ شده. همانطور که گفتیم در جزایر پرنس اتومبیل وجود ندارد، شما برای جا به جا شدن و حمل و نقل می توانید از دوچرخه یا کالسکه هایی که با اسب کشیده می شوند بهره ببرید. یک فضای رمانتیک و قدیمی. این منطقه ها پوشیده از درخت و جنگل و تپه ماهورهای بکر هستند. هوای فوق العاده، نسیم باطراوت و عطر میوه کاج جادوی حیرت انگیزی است که هر کسی را به سمت خود می کشد. در فاصله میان جزیره ها لنج های مسافربری فعال هستند و شما می توانید با یاری آنها به بقیه این جزیره های بکر و رویایی هم سری بزنید.

جزایر پرنس، جزایر شاهزادگان تبعید شده در استانبول (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

جزایر پرنس

شاید بخواهید بدانید که چرا به این جزایر، جزایر پرنس گفته میگردد؟ برای پاسخ به این سوال باید به دوران گذشته سری بزنیم. این جزیره ها در گذشته، کاربرد متفاوتی داشته اند. در دوره امپراطوری بیزانس، زمانی که اعضای خانواده سلطنتی به نوعی مورد خشم و عصبانیت امپراتور قرار می گرفتند، برای فرار از مرگ به این جریزه ها می گریختند. در دوره عثمانی نیز همین طور بود. شاهزادگانی که به هر نحو برای پادشاه ایجاد دردسر می کردند یا سرکشی و تمرد می کردند به این جزیره ها تبعید می شدند. به همین علت هم این جزیره ها به نام جزایر پرنس شناخته می شوند. مدتی بعد در اواسط قرن نوزدهم، این منطقه مورد توجه تاجران و بازرگانان ثروتمند استانبول نهاده شد. قسمتهایی از جزیره ها به وسیله آنها خریداری شد و تعداد زیادی خانه های ویلایی به سبک دوران ملکه ویکتوریا در آنها ساخته شدند. ساخته شدن این خانه ها جذابیت و زیبایی جزایر را چند برابر کرد. مدت زیادی نگذشت که جزایر پرنس به عنوان محل اقامت تابستانی، معروفیت و محبوبیت زیادی به دست آورد. در این زمان بیشتر ساکنان این محدوده اقلیتهای غیرمسلمان ترکیه، مانند یونانی ها و آمریکایی ها بودند. جالب است بدانید که لئون تروتسکی، فیلسوف مارکسیست روس در دهه 1930 به بزرگترین جزیره این منطقه که بنام بویوک آدا (Buyukada) نیز معروفیت دارد تبعید شده بود. ازبین این جزایر رفت و آمد بیشتر در میان چهار جزیره وجوددارد. دو جزیره بزرگتر این منطقه جزیره بویوک آدا و هیِبِلی آدا (Heybeliada) بیشتر مورد علاقه مسافران و گردشگران بوده اند. برای رفت و آمد به این جزایر سرویس دهی منظمی وجود دارد. داخل جزایر رستورانها و کافه های مختلفی وجود دارد می توانید در یک سفر یک روزه در جزایر به رستورانهای ساحلی سری بزنید و غذاهای دریایی این ناحیه را امتحان کنید. اگر بیشتر از یک روز در جزیره می مانید در جزیره هتلی رزرو کنید. جزیره های کینالی آدا (Kinaliada) و بورگاز آدا (Burgazada) نیز مسکونی و توریستی هستند. جزیره بورگازآدا از گذشته همیشه مورد توجه یونانی های شهر استانبول بوده اما جزیره کینالی آدا بیشتر مورد علاقه مسیحیان این شهر است. به جز این چهار جزیره بقیه جزیره های پرنس غیر مسکونی هستند البته این به این معنی نیست که شما نمی توانید با لنج به آنها سری بزنید.

رستوران Kiyi

در ساحل جزیره بویوک آدا رستورانهای زیادی در کنار هم قرار دارند. یکی از رستورانهای محبوب درجزیره بویوک آدا رستوران kiyi است. خوب است بدانید که کلمه Kiyi در ترکی استانبولی به معنای ساحل است. اگرچه Kiyi یک رستوران کوچک ساده است و هیچ چیز شیک و لوکسی در ظاهر آن دیده نمیگردد اما از ظاهر رستوران درباره آن قضاوت نکنید. در حقیقت معروفیت این رستوران به خاطر غذاهای فوق العاده خوشمزه دریایی آن است.این رستوران انواع غذاهای دریایی و ماهی ها را با طعم و مزه فوق العاده سرو می نماید. از امتیازات مثبت رستوران kiyi قیمت مناسب آن نسبت به سایر رستورانهای همجوار است. خوب است بدانید که در این رستوران تنها غذاهای دریایی سرو نمی گردد. بلکه انواع نوشیدنی ها، غذاهای ساده (مانند گریک پاستری) Greek oastry نیز در آن پخته می گردد. گریک پاستری از بادمجان سرخ شده، شوید و پنیر لور تهیه می گردد. از دیگر تفاوتهای منوی رستوران منوهای بهاری و زمستانه آن است. در این دو فصل، رستوران چند نوع غذای جنگلی نیز سرو می نماید. محتویات این غذاها گیاهان جنگلی است که صاحب رستوران خودش از جنگل جمع می نماید و در غذاهای ویژه ای استفاده می نماید. با این حال غذای اصلی رستوران ماهی و غذاهای دریایی است. یخچال ویترینی جلوی رستوران حاوی غذاهای منتخب رستوران می باشد که می توانید به سادگی در آنجا مشاهده کنید.

هتل آدا پالاس (Ada palas)

در سفر به جزایر پرنس از اتومبیل و قطار و لوازم رفت و آمد پر سر و صدا خبری نیست. اگر مایل به طی مسیری باشید می توانید آن مسیر را با کالسکه طی کنید. حالا تصور کنید که در یک عمارت زیبای دوران ویکتوریا با معماری قدیمی متعلق به اواخر قرن نوزدهم هم اقامت کنید. درست مثل این است که در زمان سفر نموده باشید. ساختمان هتل زیبا است و به علت قدمت اندکی بازسازی و بازسازی شده. لوازم اتاقها همه به سبک دوره ویکتوریا هستند و با چراغهای شیک و مدرن تزیین شده اند. برخلاف ظاهر هتل، تجهیزات داخلی و حمام های آن همه امروزی و مدرن می باشند. هتل آداپالاس دوازده اتاق دارد. پشت هتل باغ بزرگی وجود دارد. شما می توانید بخشی از اوقات خود را پشت میز و صندلی های آن بنشینید و از فضای آزاد لذت ببرید یا در کافه باغ از خودتان پذیرایی کنید. چه چیز لذت بخش تر از این است که در میان کرت های سبزیجات قدم بزنید. این سبزیجات تازه در تهیه غذاها و صبحانه هتل استفاده میشوند. نکته ای که باید درباره این هتل بدانید این است که در هتل آدا پلاس صبحانه شامل هزینه اضافه خواهد شدکه باید جداگانه بپردازید.

هتل قصر باشکوه (Splendid palace)

در سال 1908 در جزیره بویوک آدا هتل زیبایی ساخته شد که امروزه در میان هتلهای دیگر این جزایر به معروفیت و محبوبیتی که سزاوار آن است دست یافته.این هتل با 66 اتاق و 4 سوئیت در رده هتل های پرطرفدار جا دارد. اگرچه هتل قصر باشکوه در اوایل قرن بیستم ساخته شده اما به هیچ وجه قدیمی یا مخروبه نیست. در حقیقت این قدمت زیبایی هتل را دو چندان نموده است. مبلمان و دکوراسیون داخلی هتل به سبک قدیمی انتخاب شده و مخلوطی از معماری عثمانی و سبک art nouveau در بنای آن استفاده شده است. بالای هتل دوگنبد سفید به تقلید از هتل نگرسکو نهاده شده. خوب است بدانید هتل نگرسکو (Negresco) یکی از هتل های مجلل شهر نیس در فرانسه (Nice) محسوب می گردد. اتاقهای هتل بالکن های کوچکی دارند که برخی از آنها رو به خیابان و برخی دیگر رو به ساحل دارند. برخی از بالکن ها نیز رو به چشم انداز برکه آب پشت هتل دارند. امروزه این هتل دیگر شکوه و زیبایی گذشته خود را از دست داده. سقف های چوبی هتل کمی تاب برداشته و خراب می گردد.رنگ های دیوار هم کمی ورقه ورقه شده و در حال خراب شدن است. با این وجود باز هم درتعطیلات برای تهیه اتاق در این هتل باید از قبل رزرو کنید چرا که هتل پیشاپیش پر شده است. از نکات دیگری که درباره هتل قصر باشکوه باید بدانید این است که صبحانه در این هتل جزء سرویس روزمره حساب نمی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1933

به "جزایر پرنس، جزایر شاهزادگان تبعید شده در استانبول (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر پرنس، جزایر شاهزادگان تبعید شده در استانبول (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید