عملکرد ضعیف جیپ رنگلر در آزمایش تصادف

به گزارش مجله زیتوا، موسسه ایمنی IIHS آمریکا برای نشان دادن میزان اهمیت ایمنی در خودروهای خارج جاده ای همچون جیپ رنگلر دست به آزمایش واژگونی این خودرو زده است. در این آزمایش جیپ رنگلر با عملکرد دور از انتظار خود باعث شده تا نمره ایمنی آن به شکل محسوسی کاهش پیدا کند.

عملکرد ضعیف جیپ رنگلر در آزمایش تصادف

جیپ رنگلر Unlimited در هر 3 آزمایش این موسسه ایمنی شرکت داده شده است.

آزمایش اول مربوط به برخورد از جلو با همپوشانی 25 درصد است که بخش جلویی خودرو با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت به مانع برخورد می کند. این آزمایش برای تعیین شدن درصد آسیب دیدگی راننده و بخش تعلیق و چرخ یک سمت در صورت برخورد با مانعی همچون تیر چراغ برق صورت می گیرد.

در ابتدا شرکت مادر جیپ یعنی فیات کرایسلر این آزمایش را به طور اختصاصی انجام داد که در این آزمایش جیپ رنگلر واژگون نمی شود. اما رنگلر در آزمایش اجرا شده توسط موسسه ایمنی IIHS واژگون می شود و حتی فیات کرایسلر با تغییراتی مجدد جیپ رنگلر را در اختیار این موسسه می گذارد اما بار دیگر نیز جیپ مورد نظر واژگون می شود.

IIHS معتقد است که این واژگونی برای خودروی خارج جاده ای همچون جیپ رنگلر بسیار خطرناک است. با وجود حفاظ های ایمنی کار شده در سقف و درب ها امکان خارج شدن راننده به علت شکل و شمایل مربعی شکل پنجره ها وجود دارد. جیپ رنگلر قابلیت بازشدن سقف را به مالک می دهد و به همین دلیل ایربگ های جانبی نیز نمی تواند نقش مهمی در حین واژگونی از خود نشان دهد. در نتیجه رتبه کلی ایمنی جیپ رنگلر به رده Marginal (متوسط) که یک رتبه مانده به آخر در سیستم امتیاز گذاری موسسه IIHS است تنزل پیدا کرده است. موسسه IIHS سیستم امتیاز گذاری به شکل (خوب، قابل قبول، متوسط و ضعیف) دارد.

با این وجود راننده و سرنشینان به لطف ایربگ و محافظ های کار شده در بدنه خودرو شرایط مناسبی از نظر میزان آسیب پذیری دارند که این مسئله به خصوص در بخش زانو و پا مشاهده می شود.

با این وجود فیات کرایسلر در بیانیه ای با رد عملکرد ضعیف جیپ رنگلر نسل جدید در تست موسسه ایمنی IIHS از عملکرد این خودرو به علت تست های طولانی مدت این شرکت پیش از عرضه آن دفاع کرده است و اعلام کرده که رنگلر دارای تمامی گواهی ها و استانداردهای قانونی است و این شرکت بیش از 75 ویژگی و امکانات اختصاصی در بخش ایمنی برای این خودرو عرضه می کند.

در ادامه می توانید ویدیو مربوط به این آزمایش تصادف را مشاهده کنید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 722

به "عملکرد ضعیف جیپ رنگلر در آزمایش تصادف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ضعیف جیپ رنگلر در آزمایش تصادف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید