مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد

به گزارش مجله زیتوا، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا که زیر نظر او آتزوری از رسیدن به جام جهانی 2018 باز ماند، اعلام بازنشستگی کرد.

مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد

به گزارش خبرنگاران، جامپیرو ونتورا سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا به دوران مربیگری خود سرانجام داد. ونتورای 73 ساله کسی بود که به خاطر ناکامی اش در رساندن ایتالیا به جام جهانی 2018 (اولین ناکامی آتزوری برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان پس از 60 سال) به یکی از منفورترین سرمربیان تاریخ آتزوری تبدیل شد.

ونتورا پس از اخراج از تیم ملی ایتالیا در ماه آگوست سال 2020، هدایت تیم سالرنیتانا که آن زمان در سری B حضور داشت را برعهده گرفت اما در آنجا هم خیلی دوام نیاورد و بعد از 40 بازی اخراج شد.

ونتورا به سایت توتومرکاتووب گفت: من تصمیم گرفته ام که دیگر دست از مربیگری بکشم. دیگر نمی خواهم به زمین فوتبال فکر کنم. بعد از 37 سال حضور در فوتبال که در آن لحظات خوب و بد فراوانی را تجربه کردم، فکر می کنم که دیگر وقتش شده است که بازنشسته شوم. برای روبرتو مانچینی (سرمربی فعلی آتزوری) آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم او ایتالیا را به جام جهانی ببرد و قهرمان شود.

دوران مربیگری ونتورا سال 1994 در تیم ونتزیا آغاز شد و او پس از آن هدایت تیم هایی مانند کالیاری، سامپدوریا، اودینزه، ناپولی، هلاس ورونا و تورینو را برعهده گرفت. او سال 2016 سکان هدایت تیم ملی ایتالیا را از آنتونیو کونته تحویل گرفت و بعد از ناکامی در رساندن این تیم به جام جهانی اخراج شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1617

به "مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید