مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد

به گزارش مجله زیتوا، پس از ماجرای ناپدید شدن مونولیت اسرارآمیز صحرای یوتا، این بار نوبت به مونولیت رومانی رسید تا این شیء مرموز توسط اشخاص ناشناس ربوده گردد.

مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، جریان کشف مونولیت های مرموز طی روزها و هفته های اخیر به یکی از بحث های داغ کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی و انجمن های مجازی مختلف تبدیل شده و ابعاد بین المللی به خود گرفته است. اخیرا مونولیت فلزی در شهر پیاترا نئم رومانی پیدا شده بود که آن هم به سرنوشت مونولیت صحرای یوتا دچار و به یک باره ناپدید شد. مونولیت قبلی که در یکی از درّه های عمیق صحرای سرخ یوتا در آمریکا کشف شده بود، 3.6 متر بلندی داشت و دارای ساختار سه وجهی بود. درحالی که این کشف موجب دامن زدن به برآورد ها و تئوری ها توطئه عجیب و غریب و حتی دست داشتن موجودات فضایی شده بود، این مونولیت 10 روز پس از پیدا شدن ناپدید شد.

مونولیت مثلثی رومانی نیز پنج شنبه هفته گذشته در ارتفاعات شهر پیاترا نئم و در نزدیکی بنای تاریخی قلعه پتروداوا در شمال رومانی پیدا شد. این مونولیت در ناحیه ای از کوه سیلو که به کوه مقدس مشهور است کشف شد. مونولیت درواقع در منطقه ای کاملا محفاظت شده و دریک سایت باستان شناسی قرار داشت و همین مسئله موجب خشم بعضی از مقامات کشور رومانی شده بود. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از روزنامه نگاران محلی به نام رابرت ایوسوب، گزارش داد که این مونولیت براق نیز ناپدید شده است. ایوسوب در گزارش خود عنوان داشته که این سازه 2.8 متری، شبانه و اندکی پس از پیدا شدن ناپدید شده است.

آندری کارابَلا، شهردار شهر پیاترا نئم، اندکی پس از کشف مونولیت در رومانی به شوخی در فیسبوک از کشف آن استقبال کرد. این درحالی بود که یک روز از ناپدید شدن مونولیت یوتا می گذشت. کارابلا در صفحه فیسبوک خود نوشت: دنیا [ما را] برگزید... هیچ مسئله ترسناکی در میان نیست یا حداقل دلیلی برای وحشت کسانی وجود ندارد که عقیده دارند هنوز در جایی از دنیا حیات [فرازمینی] وجود دارد. پیاترا نئم یک شیء مرموز را میزبانی می نماید. گمان می کنم کار کار دسته ای از موجودات فضایی نوجوانِ ناقلا و ترسناک باشد که با بشقاب پرنده های والدین خود از خانه خارج شدند و به هرجای دنیا که می فرایند، مونولیت های فلزی در آنجا نصب می نمایند. ابتدا در یوتا و حالا در پیاترا نئم، بسیار مفتخریم که شهر ما را برای [نصب مونولیت] برگزیده اید.

مقامات شهر پیاترا نئم پیش تر اعلام نموده بودند که اگر عاملان نصب مونولیت مراحل قانونی را برای نصب آن طی می کردند، بسیار قدردانشان می بودند. ایوسوب در ادامه گزارش خود اشاره نموده است که بازبینی دقیق تر سازه رومانیایی نشان می دهد با یک اثر خام دستانه در مقایسه با مونولیت براق و شکیل صحرای یوتا طرفیم که مشخصا سازنده آن آدم است. ایوسوب می گوید: شخص ناشناس، ظاهرا یک جوشکار بد بوده است که این مونولیت را ساخته و حالا تنها یک گودال کوچک از آن مونولیت باقی مانده است.

جورجیانا موسو، سخنگوی پلیس شهر پیاتر نئم، به رویترز گفت عواقب سختی در انتظار عاملان نصب مونولیت است؛ چه آدم باشند چه موجود فضایی. موسو در ادامه از آغاز تحقیقات مأموران پلیس برای جست وجو و دستگیری عامل یا عاملان نصب این سازه غیر قانونی در یک سایت باستانی شناسی محافظت شده اطلاع داد.

مونولیت مرموز صحرای یوتا که روز یک شنبه ناپدید شده بود

درحالی که شاهد بازتاب ماجرای کشف مونولیت در رومانی در رسانه های مختلف بودیم، ابعاد تازه ای از مونولیت یوتا آشکار شد. مأموران اداره ایمنی عمومی یوتا روز 28 آبان مونولیت 3.6 متری را هنگام پرواز با بالگرد بر فراز صحرای سرخ یوتا کشف نموده بودند. در ابتدا مقامات به دلایل امنیتی و برای جلوگیری از هجوم افراد کنجکاو، سعی کردند محل دقیق کشف مونولیت را از دید عموم مخفی نگه دارند؛ اما این موضوع مانع از هجوم افراد کنجکاو و ماجراجو به محل نصب مونولیت نشد. در همین حال بسیاری از کاربران اینترنت خبر از مختصات دقیقِ محل مونولیت دادند و بعضی با استفاده از همین اطلاعات توانستند خود را به محل مونولیت برسانند. درحالی که شبکه های اجتماعی رفته رفته مملو از عکس ها و ویدئوهای کسانی می شد که به محل مونولیت رفته بودند، دفتر مدیریت زمین های یوتا رسما گفت که این سازه مرموز ناپدید شده است.

یک عکاس سفر به نام راس برناردز که همراه دوستش مایک نیولندز در محل حضور داشت، گفت که شاهد برداشته شدن مونولیت توسط چهار نفر بوده است. نیولندز روز سه شنبه در این رابطه به USA Today گفت: آن ها به دلایلی [مونولیت] را بردند. ابتدا اینکه آشغال است. زمین های مالکیت عمومی قابل احترامند و جای این شیء اینجا در یک محیط بکر و آسیب پذیر نیست. نولندز در ادامه گفت خودش نیز با کار این افراد ناشناس موافق بوده است و مونولیت داشت به یک جاذبه تبدیل می شد... صدمات وارده به زمین به دلیل رفت وآمد ماشین ها و آدم هایی [که رهسپار آنجا می شدند] فاجعه بار می بود.

به نظر می رسد ماجرای مونولیت صحرای یوتا با توجه به ابعاد وسیع و بین المللی که یافته، به نوعی مسری شده است. ظاهرا باید منتظر پیدا شدن مونولیت سوم بمانیم تا ببینیم این بار قرعه به نام کجا درمی آید...

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1075

به "مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید