25 مکان جالب جهان برای پیاده روی حرفه ای را بشناسید

به گزارش مجله زیتوا، کفش های کتانی خود را بپوشید و برای پیاده روی در مکان های هیجان انگیز آماده شوید. بهتر است وقت را از دست ندهید، چون مسیری طولانی در پیش است.

25 مکان جالب جهان برای پیاده روی حرفه ای را بشناسید

آیا به پیاده روی های هیجان انگیز علاقه دارید؟ در ادامه با تعدادی از مکان های جالب دنیا برای پیاده روی آشنا خواهید شد که پیاده روی در این اماکن در واقع گشتی در فرهنگ، تاریخ و طبیعت است. کفش های کتانی خود را بپوشید و خود را آماده برای یک پیاده روی طولانی کنید.

1. دیوار برلین، آلمان

پیاده روی کنار قسمت به جای مانده از دیوار برلین فرصتی خواهد بود تا با تاریخ بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید از مرز مرگ هم که زمینی چمنی است و غرب و شرق برلین را از هم جدا می کند، دیدن کنید. این دیوار یادبودی عجیب برای اروپای مدرن است و یادآور تمام انسان هایی است که برای عبور از دیوار تلاش کرده و کشته شدند. قدم زدن در این محل، دوران تاریک اروپا و اینکه سیاست نه تنها ملت ها بلکه خانواده ها را هم از هم جدا می کند را به گردشگران یادآوری می کند.

2. راستا راب روی (Rob Roy)، اسکاتلند

این راستا در واقع جای قدم های راب روی مکگریگور (Rob Roy MacGregor)، قهرمان اسکاتلندی است. همچنان که در راستا رودخانه حرکت می کنید، خواهید توانست زیبایی طبیعت و همین طور تاریخ را ببینید. این محل بدون شک یکی از پرافتخارترین مکان های بریتانیا است.

3. دره لوئر (The Loire Valley)، فرانسه

در سال 2000 میلادی، یونسکو سبک معماری این محل را به رسمیت شناخت و آن را میراث تاریخی اعلام کرد. این دره زیبا طبیعت شگفت انگیزی دارد. رود لوئر به عنوان طولانی ترین رود فرانسه شناخته می گردد.

4. راستا آفرودیت و آدونیس (Aphrodite and Adonis)، قبرس

شبه جزیره آکاماس (Akamas) درشمال غربی قبرس واقع شده است که زیبایی بی همتایی دارد. جذابیت این منطقه نه تنها به خاطر منظره ها زیبای آن بلکه بیشتر به خاطر وجود آثار تاریخی و اسطوره ای یونان است که قدمت آن ها به بیش از سه هزار سال قبل بازمی گردد.

5. سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela)، اسپانیا

سانتیاگو د کامپوستلا که راستای زیارتی است، امروزه مورد توجه زیاد گردشگران قرار گرفته است. این راستا در یکی از زیباترین محل ها بین فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است که در انتهای راستا به کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا در گالیسیا (Galicia) که در شمال غربی اسپانیا است منتهی می گردد.

6. جزیره مارگارت، مجارستان

جزیره مارگارت محل مناسبی برای استراحت و پیاده روی است. این جزیره منظره ها زیبا و سرسبز و پر از گل دارد که می توان آرامش را در این جزیره تمام و کمال تجربه کرد. تفریحات زیادی مانند بازدید از آثار باستانی قرون وسطی، پارک آبی، تئاتر و سینما هم در این جزیره وجود دارد.

7. سرزمین دوگون (Pays Dogon)، مالی

سرزمین مردم دوگون همان طور که معروف است، یکی از بهترین مکان های آفریقا است. بر اساس نظر تور لیدرهایی که در این محل مشغول به کار هستند، برای رفتن به این محل با اتومبیل های مناسب حدود دو تا ده روز زمان لازم است تا بتوان صخره های پر پیچ و خم را پشت سر گذاشت و به این منطقه رسید. این منطقه قدیمی یکی از دیدنی ترین روستاهای دنیا و محل مناسبی برای پیاده روی است.

8. برایس کنیون (Bryce Canyon)، آمریکا

کسانی که از برایس کنیون دیدن کرده اند، باور دارند که هیچ جایی در دنیا مانند این مکان نیست و این تجربه را نفس گیر می دانند. گردشگران می گویند که عکس ها قادر به نشان دادن زیبایی این محیط خارق العاده نیستند و تنها راه برای درک آن بازدید و پیاده روی در این محل است. پس منتظر چه هستید؟

9. متئورا (Meteora)، یونان

متئورا از طریق کشیشانی که در قرن یازدهم در یونان زندگی می کردند، به عنوان محل عبادت انتخاب شده بود. این محل یکی از بی نظیرترین مکان های دنیا است که انسان را در مورد چگونگی ساخت این بناها بر روی این صخره های مرتفع به فکر وامی دارد.

10. کوه سینا (Mount Sinai)، مصر

کوه سینا بسیار زیبا است و مکانی مقدس محسوب می گردد. بر اساس یکی از داستان های یهودی - مسیحی این محل جایی است که خداوند، ده دستور را بر موسی نازل کرده است. گذشته از باورهای مذهبی در مورد این منطقه، کوه سینای منظره زیبایی داشته و آسمان آبی آن در دنیا معروف است. کوه های زیبای سینای، برای پس زمینه عکس مناسب هستند.

11. دیوار هادرین (Hadrians Wall)، انگلیس

دیوار هادرین، دیواری دفاعی در زمان جنگ روم و انگلیس، در 122 سال بعد از میلاد مسیح بوده که آن را پادشاه هادرین ساخته است. امروزه این محل یکی از جاذبه های گردشگری شمال انگلیس است. بر خلاف بسیاری از جاذبه های تاریخی و باستانی، بازدید از این محل به همه توصیه می گردد، زیرا معماری شیک، منظره ها زیبا، طبیعت وحشی، شهرهای زنده و مردمی خون گرم در این محل منتظر شما هستند که با سلیقه همه گردشگران سازگار است.

12. راستا باگان (Bagan)، میانمار

میانمار که در باگان قرار گرفته است امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار شده است. با توجه به معبدی بسیار قدیمی که قدمت آن به بیش از سه هزار سال قبل می رسد، این محل یکی از بناهای قدیمی مقدس محسوب می گردد.

دمای بالای هوا در این محل ممکن است پیاده روی شما را مشکل کند، ولی دیدن این مکان تاریخی ارزش سختی پیاده روی طاقت فرسای آن را خواهد داشت.

13. کوپر کنیون (Copper Canyon)، مکزیک

کوپر کنیون شامل شش رشته کوه در استان چیههواهوا (Chihuahua) در مکزیک است و نام آن از گیاهان صخره ای به نام کوپر که در این منطقه رشد می کنند، گرفته شده است. پیاده روی روی این صخره ها و در این طبیعت زیبا به نظر دلربا می آید. اگر در این پیاده روی پاهای شما تاول زد، اصلا نگران نباشید؛ می توانید فوری تغییر راستا داده و از جاده چیههواهوا پسیفیسیو (Chihuahua al Pacifico) بقیه راه را با اتوموبیل بروید.

14. کوه تیبل (Table Mountain)، آفریقای جنوبی

کوه تیبل یکی از عجایب هفتگانه دنیا است. درست است که این پیاده روی برای کوهنوردان حرفه ای و کسانی که بدن ورزیده ای دارند توصیه می گردد ولی مطمئنا ارزش تحمل کوفتگی بعد از پیاده روی را خواهد داشت. جایزه شما منظره ها زیبا از بالای کوه که به دریای آبی کیپ تاون اشراف دارد، خواهد بود.

15. فیتز روی مسیف (Fitz Roy Massif)، آرژانتین

اگر قصد سفر به کوه فیتز روی مسیف سرد در پاتاگونیا را دارید، حتما لباس گرم همراه داشته باشید. در سفر به این منطقه ها سرد و در بازدید از دریاچه های یخ زده آن امکان دارد بدون اینکه متوجه شوید، به ذات الریه مبتلا شوید. به هر حال برای کسی که دوستدار هیجان است و تحمل سرما را دارد، این محل یکی از مقاصد مناسب برای پیاده روی و ماجراجویی خواهد بود.

16. دیوار بزرگ چین

یکی از شاهکارهای مهندسی دنیا دیوار چین بوده است که برای محافظت از امپراتوری چین ساخته شده بود. امروزه این دیوار تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیا شده است و سالانه هزاران نفر روی این دیوار پیاده روی می کنند.

17. دره میلفورد (Milford)، نیوزلند

دره میلفورد یکی از دره های عمیق نیوزلند است که دریاچه های یخ زده و کوه های تیزی دارد. پیاده روی در منظره ها زیبای این دره بسیار لذت بخش خواهد بود. مواظب باشید تا زیبایی این مکان بی نظیر شما را وسوسه نکند؛ برای پیاده روی در این طبیعت وحشی باید آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید. برای این سفر به زمانی حدود چهار الی پنج روز احتیاج خواهید داشت.

18. پترا، اردن

شهر پترا محل زیبایی است که بین دریای سرخ و دریای مرده قرار گرفته است. این محل تاریخی به گونه ای است که بعضی از بناها در دل سنگ های سخت ساخته شده اند. این محل نماد معماری قدیمی شرق است و برای کسانی که به معماری شرقی علاقه دارند محل مناسبی برای پیاده روی خواهد بود.

19. گرند کنیون، آمریکا

گرندکنیون یکی از منظره ها زیبای دنیا است. هر کسی که از این مکان دیدن کرده است، گفته که این محل او را تحت تاثیر قرار داده و تجربه دیدن این مکان را هیچ گاه فراموش تخواهد کرد، زیرا گرند کنیون بسیار بزرگ بوده و ترکیبی از رنگ ها و شکل های مختلف است که به گونه ای هنری در این محل با هم ترکیب شده اند.

20. معبد طلایی آمریتسار (Amritsar)، هند

معبد طلایی آمریتسار برای کسانی که آیین سیک را قبول دارند محلی مقدس بوده و سمبل برادری و عدالت بین آن ها است. بدون توجه به ملیت انسان ها، درهای این معبد به روی همه باز است و دیدن معماری زیبای سیک در این معبد تجربه جالبی خواهد بود.

21. ساحل دریای بزرگ، استرالیا

ساحل دریای بزرگ که راستای بیش از 104 کیلومتر است، از خلیج آپولو (Apolo Bay) تا ساحل گلنمپل هومستید (Glenample Homestead)، ساحل ویکتوریای جنوبی ادامه دارد. این راستا زیبایی های زیادی داردکه تنها راه دیدن آن ها پیاده روی در این راستا است. اما اگر وقت کافی یا توانایی جسمانی کافی برای پیاده روی در این راستا را ندارید حداقل از پارک ملی دریایی دوازده آپوستل (Twelve Apostles Marine National Park) که یکی از جاذبه های گردشگری برجسته در استرالیا است، دیدن کنید.

22. راستا اینکایی ماچوپیچو، پرو

جاذبه گردشگری مهم پرو، ماچوپیچو، در واقع کلکسیونی از آثار تاریخی و بناهای قدیمی اینکا است که روی تپه های مختلف قرار دارند. گردشگرانی که ورزشکار هستند، ترجیح می دهند که چند روز از سفر خود را برای دیدن این آثار اختصاص دهند تا بتوانند این تپه ها را پیاده طی کنند. متاسفانه به دلایل امنیتی تعداد گردشگرانی که می توانند از این محل دیدن کنند، در روز محدود بوده و برای سفر به این محل باید از قبل برنامه ریزی کرده و با آژانس های مسافرتی هماهنگ کرد.

23. چینکو تره، ایتالیا

تعدادی از روستا های زیبای ایتالیا شامل ریومگگیور (Riomaggiore)، مانارولا (Manarola)، کورنیگلیا (Corniglia)، ورناززا (Vernazza) و مونترسو (Monterosso) از طریق راستای ساحلی به هم متصل می شوند که گردشگرانی که از این راستا زیبا عبور می کنند، بدون گرفتن هزاران عکس این محل را ترک نخواهند کرد. این محل به پنج سرزمین معروف است و ساحل زیبا و دریای آبی آن محل مناسبی برای استراحت خواهد بود.

24. کوه کارپاتیان (The Carpathian Mountains)، رومانی

طبیعت زیبای رومانی گزینه های زیادی برای گردشگران علاقمند به پیاده روی دارد که یکی از این راستاهای زیبا کوه کارپاتیان است. کسانی که طبیعت وحشی و سفری هیجان انگیز را دوست دارند، باید حتما از این کوه دیدن کنند.

25. پلاکا (Plaka)، یونان

پلاکا یکی از مکان های زیبای دنیا است که تاریخ، معماری و فرهنگ در آن با هم درآمیخته اند. این منطقه به سرزمین خدایان نیز معروفیت دارد. اطراف پلاکا امروزه دوباره به خاطر گردشگران مسکونی شده و جمعیت زیادی در اطراف بناهای تاریخی سکونت گزیده اند.

تعدادی از افراد معروف در تاریخ که در خیابان های باریک این شهر قدم زده اند، شامل الکساندر بزرگ (Alexander the Great)، پل اپوستل (Apostle Paul)، پلاتو (Plato)، پریکلس (Pericles)، سقراط و ارسطو هستند.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1711

به "25 مکان جالب جهان برای پیاده روی حرفه ای را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 مکان جالب جهان برای پیاده روی حرفه ای را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید