بازسازی ویلا: خاتمه بازسازی تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان

به گزارش مجله زیتوا، ایسنا/ براساس اخبار واصله، سرانجام بازسازی تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان صورت پذیرفته است.

بازسازی ویلا: خاتمه بازسازی تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اظهار کرد: کاروانسرای گمرک یا شریف خان یکی از آثار ارزشمند مجموعه بازار کاشان است که پیشینه آن مربوط به دوره صفویه تا قاجار است.

وی اضافه کرد: با توجه به آسیب های بوجود آمده در این کاروانسرا در سالهای گذشته، بازسازی تزئینات نقاشی های قسمت ورودی دالان اصلی این بنا طی ماههای اخیر در دو مرحله به وسیله استاد شبانی، یکی از استادکاران این اداره انجام و به خاتمه رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به ارزش های تاریخی، معماری و فرهنگی گفت: این بازسازی شامل عملیات پاکسازی، تثبیت، استحکام بخشی و موزون سازی طرحی و رنگی ترنج و لچکی های بخش ورودی کاروانسرا بود.

سرمدیان توضیح داد: کاروانسرای گمرک کاشان در امتداد راسته اصلی بازار و مجاور میدان تاریخی سنگ در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با صحن و حجره هایی در اطراف و دو ورودی و خروجی جداگانه به بازار و میدان سنگ ساخته شده که از نظر معماری و تزئینات وابسته به آن دارای اهمیت خاصی است.

وی گفت: کاروانسرای گمرک در اسفند 1379 به شماره 3626 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر در طول سال است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1655

به "بازسازی ویلا: خاتمه بازسازی تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: خاتمه بازسازی تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید