پدیده جدید در فوتبال ایران؛ سایه ای بالای سر

به گزارش مجله زیتوا، ظهور سرمربیان جدید و جوان در چرخه مربی گری و باقی ماندن مربیان قدیمی و باتجربه تر در این چرخه باعث به وجود آمدن پدیده جدیدی به نام سرمربی دستیار در تیم ها شده است. مربیانی که به واسطه حضور چهره های جدیدتر و جوانتر و در بیشتر مواقع مقبول تر و با خواستار بیشتر یا باید خانه نشین شوند و یا این که برای حضور در فوتبال با پست جدید خود کنار بیایند. در این فصل سردمدار این اتفاق استقلال محمود فکری بود. تیمی که حتی سرپرست آن هم از یک سرمربی به نام پرویز مظلومی بود. صمد مرفاوی هم دستیار محمود فکری بود و البته در نهایت این مجمع مربیان باتجربه نتوانستند راه حلی برای بحران استقلال پیدا نمایند.

پدیده جدید در فوتبال ایران؛ سایه ای بالای سر

نمونه پیروز این اتفاق هم سپاهان محرم نویدکیاست. جایی که حضور علیرضا مرزبان و زوج او با کاپیتان سابق سپاهان توانسته به یک تیم درخشان و ویرانگر تبدیل گردد که به هیچ حریفی رحم نمی نماید. محمد ربیعی از معدود مربیان این فصل است که سابقه ای به عنوان بازیکن ندارد. او که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را به عنوان سرمربی تجربه می کند و مس رفسنجان را خودش به لیگ برتر آورده مجتبی سرآسیایی را به عنوان دستیار انتخاب نموده است. سرآسیایی سابقه سرمربی گری شهرخودرو را دارد و قرار است با تجربه اش به ربیعی یاری کند. زوج این دو مربی هم تا اینجا پیروزیت آمیز بوده است.

آخرین نمونه این اتفاق باز هم در استقلال افتاد. حضور عجیب و غافلگیرنماینده فراز کمالوند با پستی نامعلوم در استقلال. این که او مدیرفنی است یا دستیار اول فرهاد مجیدی معین نیست، اما هر چه باشد دیدن فراز همواره سرمربی در پست جدید تجربه جالبی است. برای قضاوت این که این زوج جدید و جنجالی تجربه پیروزی خواهند بود یا نه زود است. در کل، اما می توان گفت مسیری که در آن سرمربیان به جای برادر و فامیل و دوست، دستیاران کاربلد و باتجربه را در کنار خود قرار دهند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران است. زمانی ترس از جانشینی دستیار به جای سرمربی باعث شده بود تا همه دستیارانی کارنابلد را برای خود انتخاب نمایند. یکی از اتفاقات خوب لیگ بیستم تلطیف این فضا و رفتن نیمکت ها به سوی فنی تر شدن است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1269

به "پدیده جدید در فوتبال ایران؛ سایه ای بالای سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده جدید در فوتبال ایران؛ سایه ای بالای سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید