گریفیتس: یمن آرامترین هفته خود را تجربه کرد

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نشنال، مارتین گریفیتس روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که در نتیجه اقدامات بسیاری خطر بروز بحران آنی در یمن وجود ندارد.

گریفیتس: یمن آرامترین هفته خود را تجربه کرد

وی همچنین گفت: مهمترین مسئله این است که در زمان این بحران [منطقه ای]، ما هیچگونه اقدام تحریک آمیز نظامی در یمن شاهد نبوده ایم. این قابل توجه است. در واقع، این هفته یکی از آرامترین هفته ها در یمن از آغاز جنگ [در این کشور] بوده است.

گریفیتس در ادامه افزود: رهبران یمن و رهبران منطقه بطور سنجیده ای خویشتندار بوده و از هرگونه اقدام تحریک آمیز احتراز کردند.

طبق گزارش شبکه الحدث، گریفیتس با بیان اینکه عملیات های نظامی در یمن به نحو قابل توجهی کاهش یافته اند گفت: احتمال می رود صلح در سال جاری محقق شود.

نماینده سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن تأکید کرد و مدعی شد توافق ریاض نقش مهمی در بهبود شرایط امنیتی در یمن داشته است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین از اقدام دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در اجرای توافقنامه ریاض تمجید کرد و گفت: تعهدسپاری مجدد طرف ها به اقدامات محدود در جهت حمایت از اجرای توافقنامه ریاض یک نشانه مثبت است.

گفتنی است که اوایل هفته جاری، مارتین گریفیتس با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده صنعا در مسقط پایتخت سلطان نشین عمان دیدار کرد.

وی در توییتی بیان نمود: دیدار مثبتی با محمد عبدالسلام داشتیم. ما بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش رایزنی کردیم. در این دیدار اهمیت نجات یمن و همچنین دور نگه داشتن آن از تنش های ژئوپلتیک اخیر را که به نفع فرایند سیاسی و ملت یمن است، مورد بحث و مصاحبه قرار دادیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 465

به "گریفیتس: یمن آرامترین هفته خود را تجربه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریفیتس: یمن آرامترین هفته خود را تجربه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید