12 دلیل برای سفر به شهر زیبای زرمات در کشور سوئیس!

به گزارش مجله زیتوا، شهر زرمات یکی از زیباترین نقاط دنیا است. اگر علاقه به سفری رویایی و جذاب و به یا ماندنی دارید، زرمات مخصوص شماست! سفری به یاد ماندنی در رشته کوه های شگفت انگیز آلپ، که آرزوهای هرکسی است. زرمات (DescriptionZermatt) در جنوب کانتون وله در سوییس قرار گرفته است و یکی از مناطق گردشگری شناخته شده و محبوب در این کشور است. منطقه زرمات در رشته کوه آلپ، همان جایی است که طبیعت بی نظیر و قابل انتظار کشور سوئیس را تداعی می کند.

12 دلیل برای سفر به شهر زیبای زرمات در کشور سوئیس!

زرمات (zermatt)، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین تفریحگاه های زمستانی در دنیا است. این شهرک با جمعیتی کمتر از 6000 نفر، با چهار قله از رشته کوه های غربی آلپ (Penine Alps) احاطه شده است. یکی از این چهار قله، دوفوراشپیتزه (Duforsoitze) با ارتفاع 4,636 متر است که بلندترین قله کشور سوئیس به حساب می آید. منطقه اسکی زرمات، عظیم­ترین و بلندترین منطقه در کل اروپا است که امکانات اسکی در تابستان را فراهم می نماید و 300 روز در سال باز است و مرتفع ترین ایستگاه راه آهن کوهستانی اروپا را در خود دارد.

برای سفر به سوئیس همین حالا تور سوئیس خبرنگاران را آنلاین رزرو کنید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

1-کوه نوردی در شهر زرمات

این شهر یکی از شهرهای بسیار زیبا در جنوب سوئیس هست که در ارتفاع 1600 متری واقع شده است و بیشتر شهری تفریحی هست و توریست ها برای اسکی، کوه نوردی و تفریحات زمستانی به این شهر می فرایند. منطقه اسکی زرمات، عظیم ترین و بلندترین منطقه در کل اروپا است که امکانات اسکی در تابستان را فراهم می نماید و 300 روز در سال باز است و مرتفع ترین ایستگاه راه آهن کوهستانی اروپا را در خود دارد. اماکن تفریحی بسیاری در این منطقه دایر شده است که شامل انواع فعالیت های پیاده روی، اسکی، کوهنوردی و همین چشم اندازهای طبیعی و خیره نماینده و نفس گیر است. این منطقه سالانه هزاران توریست را به سوی خود جذب می نماید. قله ماترهورن (Matterhorn) نیز یکی دیگر از این چهار قله است که 4,478 متر ارتفاع دارد، در دامنه این کوه و در ارتفاع 1,608 متری، شهرک زرمانت واقع شده است.

2-مناظر طبیعی زرمات

مناظر طبیعی، اصلی ترین جاذبه توریستی منطقه زرمات است. نام این منطقه از ریشه ای آلمانی به معنای مراتع آلپ برگرفته شده است. مسئولان به خوبی از این منطقه حفاظت می نمایند، ورود هرگونه وسیله نقلیه سوختی به زرمات ممنوع است و تمام عبور و مرورها از طریق خودروهای برقی و دوچرخه انجام می گیرد. علاوه بر این، دهکده زرمات بافت تاریخی خود را حفظ نموده است. کلیسای باشکوه سنت موریس در این منطقه دیده می شود که احداث آن به سال 1285 میلادی برمی شود. این کلیسا یک بار در اواخر قرن بیستم بازسازی شد؛ اما همچنان شمایل کهن خود را حفظ نموده است.

سوئیس برنامه های توریستی جالبی دارد که از جمله آن می توان به برگزاری کمپ آموزش زبان اشاره نمود که مختص نوجوانان بوده که هدف اصلی آن اموزش زبان به نوجوانان و در کنار آن سایر برنامه های تفریحی، ورزشی، هنری و توریستی است و نوجوانان این فرصت را خواهند داشت که از نزدیکی با مردم سوئیس و فرهنگ بی نظیر آن ها آشنا شوند.

هتل های لوکس و امروزی که در این منطقه با توجه به رونق توریستی در سال های اخیر احداث شده اند، مناظری متناقض نما را با معماری قرون گذشته زرمات ایجاد نموده است.

3-غذاهای شهر زرمات

سوئیس و غذاهای خوش مزه پر از پنیرش، غذاهای گوشتی بسیار خوشمزه که هرفردی را عاشق خودش می نماید. زرمات یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذا در سوئیس است. بیش از 50 رستوران که دارای سه ستاره میشلن هستند در این شهر وجود دارند و همچنین گزینه های بسیار زیادی تا بالای کوه ها و در منطقه اسکی که انواع غذاهای سوئیسی و غیره را ارائه می دهند. از غذا خوردن در ارتفاعات این منطقه و تماشای کوه زیبای ماترهورن لذت ببرید. غذاهای گرم و تازه و بسیار خوشمزه سوئیس را بعد از یک ورزش سخت و نفس­گیر در ارتفاعات میل کنید.

4-قطارسواری جادویی

راستا بسیار زیبای قطار که در دل کوه و اغلب در برف می گذرد، باعث شده تا سفر به قطار در سوئیس، در اولویت نهاده شد. اغلب راستا سفر به یک مقصد توریستی به عنوان جاذبه آن سفر در نظر گرفته نمی شود؛ اما در خصوص زرمات سوئیس این مسئله متفاوت است. راهی بهتر از تجربه شگفتی زمستان در سوئیس به جز لذت سوار شدن بر قطار وجود ندارد. با راستا ریلی منحصر به فرد، از کنار یخچال های طبیعی، دریاچه های یخ زده، زمین های حاصلخیز و شگفتی های کوه ها عبور خواهید کرد. لذت قطارسواری در تور سوییس را به راحتی از دست ندهید. شاید تنها موردی که می تواند سفرتان را در سوییس کامل کند، قطار سواری است.

5-در شهر زرمات اتومبیلی در کار نیست!

با رسیدن به این منطقه درخواهید یافت که این زرمات با دیگر مناطق تفریحی تفاوت هایی دارد. این تفاوت مهم در ممنوعیت ورود اتومبیل به این منطقه است. این مزیت به خانواده ها اجازه می دهد که با خیال راحت در زرمات تفریح نمایند. اما در عین حال هتل های زرمات تاکسی های برقی دارد که کوچک و بی سر و صدا هستند. همچنین تاکسی های متنوعی در این شهر وجود دارند که به راحتی می توانید با سوار شدن بر آنها به ارتفاعات زرمات بروید. این کار هم باعث می شود هوا سالم و پاک باشد و آلودگی هوا بسیار کم شود همچنین باعث پیاده روی و ورزش مردم می شود که در سلامتی شان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

6-کوهستان ماترهورن در زرمات

ماترهورن کوهی در آلپ است که بلندترین قله را دارد و در مرز سوئیس و ایتالیا نهاده شده است. دهه هاست که تصویر این کوه منحصر به فرد روی توبلرون (Toblerone)، برند معروف شکلات سوئیسی، واقع شده است. قله افسانه ای ماترهورن همچون زرمات، پیشینه تاریخی عمیقی از سر گذرانده است و از جاهای دیدنی سوئیس به شمار می آید. این قله شکل هرمی و منحصربه فردی دارد و چهار وجه آن، تقریبا مطابق با چهار جهت قطب نما است. وجه جنوبی ماترهورن در ایتالیا و سه وجه دیگر آن در مرزهای سوئیس واقع شده است.

ماترهورن پنجمین قله مرتفع آلپ به شمار می آید؛ اما یکی از دشوارترین قله های دنیا برای صعود است. عواملی چون کولاک شدید، مه غلیظ، شرایط جوی ناپایدار و ریزش های مداوم کوه، چالش های بسیاری را برای کوه نوردان ایجاد می کند.

با وجود اینکه این کوه در رتبه دهم بلندترین قله های سوئیس واقع شده است، اما به لحاظ شکل آن که به صورت یک هرم فوق العاده زیباست، به کوهی منحصر به فرد تبدیل شده است. ماترهورن در ارتفاع 4.478 از سطح دریا نهاده شده است و در هر نقطه ای از این زرمات که بایستید، این کوه زیبا قابل مشاهده است.

7-شهر زرمات خانه شکلات توبلرون است

احتمالا شکلات مثلثی شکل توبلرون را امتحان نموده اید! شکلاتی بسیار خوشمزه که در بیشتر کشور های دنیا استفاده می شود؛ اما این شکل سه گوش از کجا شکل گرفته است؟ جالب است بدانید که این شکلات خوشمزه عکس قله مشهور و 4.478 متری ماترهورن روی خود قرار داده که در زرمات جا دارد.

8-راستاهای تله کابین بسیار جذاب

شاید نتوانید از اتومبیل در زرمات بهره ببرید، اما جالب است بدانید که بیشتر کوه های این منطقه از طریق تله کابین های مدرن به یکدیگر متصل شده اند. باسوار شدن بر این تله کابین ها، چشم انداز زیبایی از یخچال های طبیعی این منطقه و همچنین ارتفاعات آن مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

9-انواع تفریحات زمستانی در زرمات

اسکی کردن، اسنوبردینگ، اسپا و بسیاری تفریحات و سرگرمی های مرتبط با زمستان را در زرمات سوئیس خواهید یافت. در این منطقه تفریحی می توانید تور اسکی رزرو کنید، از خدمات ریلکس کردن و اسپا بهره مند شوید و گزینه های بی شمار بسیاری پیش رویتان واقع شده است. برای کسانی که به دنبال یک سفر لوکس و مهیج هستند، زرمات سوئیس بهترین مقصد است.

10-یخچال طبیعی بهشت شهر زرمات

چه چیزی می تواند سفر شما را هیجان انگیز کند؟ و چه چیزی می تواند سفر شما را به یاد ماندنی تر کند؟

با رفتن به ایستگاه یخچال طبیعی بهشت (Glacier Paradise) چشم اندازی زیبا و 360 درجه از کوه داشته باشید. این ایستگاه بلندترین ایستگاه کوهستانی اروپاست که 3.883 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. می توانید ارتفاعات سه کشور سوییس، ایتالیا و فرانسه را در این ایستگاه تماشا کنید.

همچنین اگر می خواهید وارد یک یخچال طبیعی شوید، به جای درستی آمده اید. چند متری پایین تر بیایید تا وارد دنیای منحصر به فردی از یخ ها شوید. می توانید درون تونل های جادویی رفته و از تماشای نحوه شکل گیری این یخچال ها و اشکالی که ایجاد نموده اند، لذت ببرید.

11-اسکی تا ایتالیا

شاید عجیب باشد که سوییس چه ربطی به ایتالیا دارد؟ از زرمات بازدید نموده و تا ایتالیا اسکی کنید تا خودتان را به بعضی از بهترین رستوران های کوهستانی این منطقه برسانید و شب را در این کشور زیبا بگذرانید. ممکن است دوست داشته باشید شب را بین مرزهای ایتالیا و سوئیس سپری کنید. خودروهای کابلی می توانند بهترین گزینه برای تماشای این مطقه زیبا باشند. هم ورزش کنید هم از سوئیس و هم از ایتالیا بازدید کنید. سوئیس اینقدر ویژگی زیبا و جالب دارد که می تواند سفر به این کشور را تا آخر عمر برایتان به یاد ماندنی کند بطوریکه هیچوقت سفر به سوئیس از یادتان نرود.

12-جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبا شهر زرمات

بدون شک یکی از مهمترین دلایل سفر به زرمات طبیعت منحصر به فرد آن است. سوئیس را به طور کلی با طبیعت زیبا و خیره نماینده آن می شناسند. یکی از دلایل محبوبیت زرمات نیز چشم انداز زیبایی که به کوه ماترهورن دارد.

یکی از این جاذبه های دیدنی گورنرگرات است. نمی توانید به زرمات بروید، اما یکی از برترین گردشگاه های سوئیس را از دست بدهید. گورنرگرات (Gornergrat)، سفر به نخستین خط ریلی تمام الکتریک دنیاست. گورنرگرات سلسله کوه های صخره ای در آلپ پنین است که مشرف به یخچال طبیعی گورنر در قسمت جنوب شرقی زرمات سوئیس است.

یک سفر 40 دقیقه ای با قطار را در این منطقه تجربه کنید، سفری که هرگز فراموش نخواهید کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1324

به "12 دلیل برای سفر به شهر زیبای زرمات در کشور سوئیس!" امتیاز دهید

1 کاربر به "12 دلیل برای سفر به شهر زیبای زرمات در کشور سوئیس!" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 دلیل برای سفر به شهر زیبای زرمات در کشور سوئیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید