تور ایتالیا: آشنایی با ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا

به گزارش مجله زیتوا، ایتالیا کشور شهرهای دوست داشتنی و مجذوب کننده است و شهر ناپل یا ناپولی در جنوب این کشور، از برترین مقصدهای گردشگری ایتالیاست که از شهرهای شمالی این کشور چون میلان، ونیز، فلورانس و … چیزی کم ندارد.

تور ایتالیا: آشنایی با ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پس از مرکز کشور ایتالیا رم و میلان قطب صنعتی و مالی این کشور، شهر ناپل سومین شهر بزرگ ایتالیا به شمار می رود که بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد. یک شهر و بندر بسیار مجذوب نماینده است که تاریخی طولانی و فرهنگی بسیار غنی دارد که توانسته گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند.

در این مقاله از وبلاگ آژانس گردشگری خبرنگاران قصد داریم شما رو با این شهر در ایتالیا آشنا سازیم. پس تا سرانجام همراه ما باشید.

تاریخچه ناپل

(Naples) که در ایتالیایی آن را ناپولی (Napoli) نیز می گویند، یکی از شهرهای قدیمی ایتالیا است که تاریخی بسیار طولانی و غنی دارد. اولین نشانه های سکونت و شهرنشینی در اینجا، به قرن نهم پیش از میلاد بازمی گردد. در حدود سال 750 پیش از میلاد، یونانیان ساکن در سیراکوز (Syracuse) شهری را در این منطقه تاسیس کردند که نام آن را Neapolis نامیدند و بدین ترتیب شهر ناپل وارد دوره تاریخی جدیدی شد.

در این دوره، شهر به شدت رشد کرد و به شهری مهم در شبه جزیره ایتالیا تبدیل شد و پس از مدتی به امپراتوری قدرتمند روم ملحق شد. ترکیب سبک زندگی و زبان یونانی با فرهنگ روی باعث شد تا اینجا به شهری بسیار مجذوب نماینده و مهم تبدیل گردد و امپراتوران رومی چون کلاودیوس و تیبریوس این شهر را به عنوان محلی برای گذران اوقات فراغت انتخاب نمایند.

در قرون بعدی و پس از افول امپراتوری روم غربی، شهر ناپل ایتالیا مدت های مدیدی بین حکومت های مختلف دست به دست می شد تا اینکه این شهر در تحت سلطه پادشاهی سیسیلی نهاده شد. اما این حکومت نیز عمر چندانی نداشت و در سال 1282، شهر از پادشاهی سیسیلی جدا شد و پادشاهی ناپل تاسیس شد.

پادشاهی ناپل نیز در سال 1422 میلادی به خاتمه خود رسید و به وسیله این شهر به تصرف نیروهای اسپانیایی آلفونس اول عایدی. تاریخ پرفراز و نشیب شهر هنوز به سرانجام نرسیده بود. این شهر مدت کوتاهی در اختیار اتریش و سپس فرانسه نهاده شد. پس از وقوع انقلاب فرانسه، نیز شاهد تاسیس جمهوری پارتنوپه (Parthenopean Republic) بود که آن نیز عمر چندانی نداشت و مجددا نظام پادشاهی در این کشور دایر شد تا اینکه 7 سال بعد، دوباره فرانسویان و این بار تحت فرماندهی ناپلئون بناپارت، این شهر را اشغال کردند.

در سال 1861 میلادی و در راستای وحدت ایتالیا، دولت های مختلف حاضر در شبه جزیره ایتالیا به یکدیگر پیوستند و پادشاهی ایتالیا تشکیل شد و بدین ترتیب ناپل پس از حدود 27 قرن تاریخ طولانی و پر پیچ و خم، به یکی از شهرهای کشور ایتالیا بدل شد.

جغرافیا و آب و هوای ناپل

شهر در جنوب این کشور و منطقه ایتالیای جنوبی واقع شده و فاصله رم تا ناپل حدود 226 کیلومتر است. شهر در ساحل غربی ایتالیا و در خلیج ناپل واقع شده است و اصلا همین موقعیت بندری مناسب، یکی از دلایل اهمیت ایم شهر در طول تاریخ بوده است. باید بدانید که شهر، تنها در حدود 10 کیلومتر با کوه آتشفشانی وزوو (Mount Vesuvius) فاصله دارد. احتمالا می دانید که این کوه در سال 79 میلادی به طور وحشتناکی فوران کرد و شهرهای پمپئی (Pompeii) و هرکولانیوم (Herculaneum) را نابود ساخت.

اینجا در اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب (Humid subtropical climate) و اقلیم مدیترانه ای (Mediterranean climate) نهاده شده است و همین باعث می گردد تا این شهر اندازه بارندگی خوبی داشته باشد و تنها در دو ماه تابستانی شاهد بارش کمتر از 40 میلیمتر باشیم.

آب و هوای بسیار خوب و طبیعت زیبا باعث شده شهر ناپل همیشه مجذوب نمایندهیت بالایی داشته باشد و افراد بسیاری این شهر را به عنوان مقصد سفر و گردشگری انتخاب نمایند. هوای زمستان های ناپل به طور کلی از شهرهای مرکزی ایتالیا متعادل تر است و در تابستان تفاوت چندانی با دیگر شهرهای ایتالیا ندارد.

با توجه به آب و هوای گرم و دلنشین و بعلاوه برگزاری فستیوال های مختلف، ماه می یکی از برترین زمان ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی است. بعلاوه ماه ژوئن نیز می تواند یکی دیگر از گزینه های مناسب برای سفر به ناپل با تور ایتالیا باشد.

اما اگر در این دو ماه نتوانستید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می کنیم اجازه دهید گرما و شلوغی تابستان کمی فروکش کند و در ماه های سپتامبر و اکتبر به ناپل ایتالیا سفر کنید.

با توجه به آب و هوای گرم و دلنشین ناپل و بعلاوه برگزاری فستیوال های مختلف، ماه می یکی از برترین زمان ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی است

جاهای دیدنی ناپل ایتالیا

تا اینجا سعی کردیم شما را با تاریخچه و جغرافیا و آب و هوای شهر ناپل آشنا سازیم و حال که این اطلاعات را درباره ناپل بدست آوردید، بهتر است کمی نیز با جاهای دیدنی ناپل ایتالیا آشنا شویم.

کلیسای جامع ناپل (Naples Cathedral): یکی از مهمترین جاهای دیدنی ناپل ایتالیا که نمادی از تاریخ و شکوه این شهر به شمار می رود، کلیسای جامع ناپل است. تاریخ این کلیسا به قرن سیزدهم میلادی بازمی گردد و یک بنای شگفت انگیز است که مهمترین کلیسا در ایتالیای جنوبی به شمار می رود. این کلیسا بارها بر اثر زلزله آسیب دیده و بازسازی شده است و امروزه ترکیبی استثنایی از سبک های معماری مختلف چون گوتیک، رنسانس، باروک و … است.

قلعه ماسکیو آنجوینو (Maschio Angioino): این قلعه که با نام قلعه نو (Castel Nuovo) نیز شناخته می گردد، از سال 1279 محل زندگی پادشاهان و حاکمان شهر ناپل ایتالیا بوده است و پادشاهان متعددی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، اتریش و … در آن سکونت داشته اند. از آنجایی که هر پادشاه و حاکم، تغییراتی در این بنا ایجاد نموده است، امروزه می توان نشانه های مختلفی از فرهنگ های مختلف را در آن مشاهده کرد.

موزه هنرهای معاصر دونارجینا (Donnaregina Contemporary Art Museum): این موزه یکی از شگفت انگیزترین و مجذوب نماینده ترین موزه های هنری ایتالیا و حتی اروپا است. این موزه که در یک عمارت بجا مانده از قرن سیزدهم فعالیت می نماید، ترکیب عجیبی بین دوران مدرن و قرون وسطی ایجاد نموده است. در این موزه می توانید مجموعه متنوعی از آثار هنری زیبا و گاهی اوقات عجیب را از نزدیک دیدن کنید.

پمپئی (Pompeii): همانطور که گفتیم، ناپل در ده کیلومتری آتشفشان وزوو واقع شده است و بدین ترتیب، شهر پمپئی نیز نباید چندان فاصله ای با ناپل داشته باشد. پمپئی در 25 کیلومتری ناپل واقع شده است و به راحتی می توانید به این شهر سفر نموده و از این شهر بازدید کنید. با فوران آتشفشان وزوو، شهر پمپئی ظرف چند دقیقه در زیر غبار سنگینی از خاکستر آتشفشانی مدفون شد و شهروندان آن بدون اینکه حرکتی نمایند، به تاریخ پیوستند.

منبع: ققنوس
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1821

به "تور ایتالیا: آشنایی با ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: آشنایی با ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید