تور ایتالیا ارزان: چرا باید از پله های برج ایفل، رایشس تاگ و کلیسای ایتالیا بالا برویم؟

به گزارش مجله زیتوا، بالا رفتن از پله ها کار بسیار دشواری است. اما اگر بگویند که در بالا رفتن از صدها پله برج ایفل، کلیسای فلورانس یا رایشس تاگ مناظری بی نظیر را می بینیند آیا نظرتان عوض خواهد شد؟

تور ایتالیا ارزان: چرا باید از پله های برج ایفل، رایشس تاگ و کلیسای ایتالیا بالا برویم؟

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اروپا، از گنبد کلیساها گرفته تا برج های ناقوس، روف تاپ های رویایی و بناهای یادبودی که سر به فلک کشیده اند، پر از ساختمان هایی است که می توان از آن ها بالا رفت. درست است که بیشتر این ساختمان ها چشم انداز ها بی نظیری را نشان می دهند اما برترین آن ها، جنبه های تاریخی، هنری و مذهبی آن بنا را، در کنار آن چشم انداز ها به دست می دهند.

برترین نکته درباره میلان، قدم زدن بر سقف کلیسای دومو است که سومین کلیسای بزرگ اروپا محسوب می گردد. پس از بالا رفتن به وسیله پله ها یا آسانسور می توانید در تراس های مختلفی که بر سقف وجود دارد، بالا و پایین بروید و در میان آب پران ها، مجسمه ها و مناره ها پرسه بزنید.

هر 135 مناره شبیه اما با هم متفاوت هستند. عبور از میان این جنگل مناره های زیبا این حس را در آدم برمی انگیزاند که هر جزء (گل ها، صورت قدیسان و غیره) یک اثر منحصربه فرد است که هنرمندان صدها سال پیش آن ها را از مرمر صورتی ساختند و بر این باور بودند که تنها عده کمی آن ها را خواهند دید. هنر آن ها موهبتی است الهی برای لذت بردن از بهشت.

پله های مرمری کلیسای دومو به شما این فرصت را می دهند تا 135 مناره و دیگر جزئیات را از نزدیک ببینید.

یکی دیگر از پله ها که ارزش بالا رفتن را دارند، پله های کلیسای جامع فلورانس است. با اینکه این بنا زمانی ساخته شد که سبک گوتیک همه جا را فراگرفته بود اما فلورانسی ها تصمیم گرفتند سقف کلیسایشان را با مناره نپوشانند و آن را با یک حفره بزرگ رها کردند تا بعدها بتوانند به یاری تکنولوژی روی آن یک گنبد بسازند. در سال 1420 فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) این کار را به عهده گرفت و آن گنبد را بنا و معماری رنسانس را شروع کرد.

بالای گنبد معروف فلورانس با یک تراس کوچک چشم انداز ای زیبا از شهر را به بازتماشامایندگان هدیه می نماید.

گنبد برونلسکی که ایده ساخت ساختمان کاپیتول و کلیسای سن پیترو در واتیکان را برانگیخت، نشان داد که چطور از تلفیق هنر و علم بنایی چنین زیبا حاصل می گردد. امروزه، این تلفیق به کسانی که 463 پله باریک را بالا می فرایند چشم انداز ای بی نهایت زیبا را هدیه می نماید.

در طول جهت، بازتماشامایندگان می توانند از نزدیک نقاشی سقف به نام داوری نهایی، نمایی وسیع از فضای داخلی کلیسا و سازه گنبد در گنبد برونلسکی را ببینند. از آنجا که صعود از این پله ها بسیار رایج است حتما از قبل بلیت رزرو کنید.

زمانی که بازتماشامایندگان از 463 پله بالا می فرایند می توانند نقاشی داوری نهایی اثر جورجو وازاری و فدریکو زاکاری را ببینند.

یک صعود کاملا متفاوت و مدرن اما به همان مقدار چشم نواز، رفتن به سمت بالاترین نقطه رایشس تاگ در برلین است. ساختمان مجلس آلمان که در اواخر قرن 19 ساخته شد، در جنگ دنیای دوم به طرز رازآلودی منفجر و تخریب شد سپس در طول جنگ سرد مانند یک روح و بدون تعمیرات بر سر جای خود باقی ماند. اما پس از اتحاد مجدد آلمان، این خرابه تاریخی با عناصر مدرن دوباره بازسازی شد: یک گنبد شیشه ای مجذوب نماینده.

جزئیات ریشس تاگ در برلین به هنگام غروب را در عکس بالا مشاهده می کنید.

یک راهرو به سمت بالاترین نقطه، با مهیا کردن دید 360 درجه، نفس بازتماشامایندگان را بند می آورد. بازتماشامایندگان جنگل آسمان خراش های تاریخی چون دروازه براندنبورگ و گنبد مسی بزرگ کلیسای جامع برلین را می بینند.

اما برای خود آلمانی ها که نگران تاریخ تاریک قرن بیستمی شان هستند، چشم انداز ای که اهمیت دارد داخل ساختمان است؛ آن ها از میان نورگیر به پایین نگاه می نمایند تا شانه های قانون گذارانشان را ببینند. این بنا یک پیغام نیشدار دارد: مردم مصمم اند تا همواره مراقب دولت شان باشند. این گنبد آن قدر شلوغ است که برای بالا رفتن از آن و بازدید باید حتما بلیت رزرو کنید.

بازتماشامایندگان در رایشس تاگ در برلین همچنان که از گنبد شیشه ای 24 متری بالا می فرایند چشم انداز بی انتهایی را مشاهده می نمایند.

صعود از پله های برج ایفل یکی از هیجانات سفر به اروپا است. این بنا که در سال 1889 برای نمایشگاه دنیای ساخته شد، صدمین سال انقلاب فرانسه را جشن گرفته و نشان می دهد که فرانسه، توانایی اقتصادی، دانش و روحیه ساخت بنایی را که از تمام بناهای دیگر دنیا بلندتر است را دارد.

مسافران باهوش بلیت بازدید از این برج را از یک ماه پیش رزرو می نمایند. برخی افراد حتی با رزرو بلیت باز هم برای بالا و پایین رفتن با آسانسور در صف های طولانی منتظر می مانند. برای افراد قوی استفاده از پله مقرون به صرفه تر و خلوت تر است. با وجود 720 پله تا طبقه دوم می توان گفت که این یک نوع هایکینگ است (رفتن به بالاترین قسمت تنها بوسیله آسانسور امکان پذیر است) بنابراین بهتر است پله ها را رو به پایین بروید. این کار چند دقیقه طول می کشد که در این حین می توانید مهندسی شگفت انگیز گوستاو لیفل را تماشا کنید.

به وسیله پله ها به طبقه دوم برج ایفل بروید تا چشم انداز منطقه مون پارناس از چشمان شما پذیرایی کند.

شاید بتوان گفت به یادماندترین صعود مربوط به بالا رفتن از 28 پله به نام پله های مقدس یا اسکالا سانتا (Scala Santa) در رم آن هم روی زانوها است که روبه روی کلیسای باسیلیکای سنت جان لاتران واقع شده است. مادر امپراتور کنستانتین در سال 326 پس از میلاد با خود آنچه را به خانه آورد که معروف بود به اینکه پله های اقامتگاه پونتیوس پیلاطس در اورشلیم بوده است. گفته اند که عیسی مسیح روزی که به مرگ محکوم شد از این پله ها بالا رفته است. امروزه روی این پله ها را با میله های چوبی پوشانده اند تا به سنگ ها آسیبی وارد نگردد اما آن ها را با حفره های شیشه ای پر نموده اند تا رد خون مسیح را روی پله های اصلی نمایش دهند.

زائران برای صدها سال مناجات گویان، با زانو از روی این پله ها بالا رفتند. همانطور که نویسنده این متن می گوید:

و من ده ها سال از دور به این زائران نگاه می کردم تا اینکه صدایی در من، به من گفت: انجامش بده و آن زمان بود که سعی کردم که خود را از پله ها بالا بکشم. همانطور که صدای زانوانم را می شنیدم و به مسیح به صلیب کشیده شده می نگریستم، هم درباره زانوانم آموختم و هم ارزش دردی که برای عبادت می کشند را درک کردم.

از هایکینگ به بالاترین نقطه اولین گنبد رنسانسی تا بالا رفتن از پله ها به یاری زانو هایتان، اندکی تقلا می نواند به معنای یک پاداش بزرگ برای سفرتان باشد.

تمام مقاصدی که در این مقاله نام بردیم به طور مفصل در مجله خبرنگاران مورد آنالیز قرار گرفته اند، بنابراین می توانید برای اطلاعات جامع تر از صفحات این مجله لذت ببرید, ضمناً می توانید از تورهای فرانسه خبرنگاران نیز تماشا فرمایید.

منبع: کجارو / usatoday.com
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1736

به "تور ایتالیا ارزان: چرا باید از پله های برج ایفل، رایشس تاگ و کلیسای ایتالیا بالا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: چرا باید از پله های برج ایفل، رایشس تاگ و کلیسای ایتالیا بالا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید