15 نشانه پیری: نشانه هایی که می گویند دیگر جوان نیستیم!

به گزارش مجله زیتوا، پیری بخشی طبیعی از زندگی است. با گذشت زمان، تغییرات مختلفی در زندگی افراد ایجاد می نماید. هرچند که پذیرش این تغییرات برای بعضی سخت است، اما این فرآیند اجتناب ناپذیر است.

15 نشانه پیری: نشانه هایی که می گویند دیگر جوان نیستیم!

در این نوشته، بعضی از مهم ترین نشانه های پیری که افراد مختلف تجربه نموده اند یا بر اساس تحقیقات و مشاهدات دیگر ذکر شده، خلاصه می کنیم:

  1. تغییر در نگرش ها و اولویت ها

    • با گذر زمان، افراد به تجربیات و دیدگاه های متفاوتی دست می یابند. وقتی جوان هستید، شاید در پی هیجان و ماجراجویی باشید، اما با پیر شدن، آرامش و ثبات بیشتر برایتان اهمیت پیدا می نماید. به جای فکر کردن به مثلا مهمانی ها و حجم عضلات یا تفاخر یا بحث های سیاسس، به چگونگی گذراندن یک شب آرام و بی دغدغه فکر می کنید.
  2. اهمیت بیشتر به سلامت جسمانی

    • در جوانی ممکن است که به سلامت بدن خود اهمیت ندهید و هر غذایی که دوست دارید بخورید. اما با افزایش سن، سلامت جسمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. شما ممکن است آغاز به رعایت رژیم های غذایی سالم تر کنید، به باشگاه بروید و مراقب وزن خود باشید.
  3. اهمیت ندادن به فرهنگ و مد روز

    • وقتی دیگر نمی توانید با ترندها و مدهای روز همگام شوید، این نشان از پیری دارد. موسیقی های نو برایتان بی معنی و لباس های مدرن غیر قابل درک می شوند. ممکن است حتی به این فکر کنید که چرا این نسل به این چیزها علاقه مند است.
  4. تغییرات جسمانی و دردهای بدن

    • با گذر زمان، بدن انسان آغاز به تجربه دردهای مزمن می نماید. زانوها، کمر و گردن بیشتر از گذشته درد می گیرند و احتیاج به استراحت بیشتر و استفاده از بالش های اضافی برای راحتی در خواب دارید.
  5. ضعف بینایی

    • یکی از نشانه های شاخص پیری، ضعف بینایی است. ممکن است احتیاج به عینک برای خواندن داشته باشید و متوجه تغییرات در بینایی خود شوید. خواندن نوشته های ریز و تماشا از فاصله دور سخت تر می گردد.
  6. محافظه کاری

    • جملاتی نظیر سیاست پدر ندارد یا دعوت به خونسردی زمانی برای همه ما عجیب بود. اما با افزایش سن، تمایل پیدا می کنیم حریم امن و چهاردیواری پرنشاط خودمان را داشته باشیم و با این واقعیت تلخ روبرو می شویم که چیزهای بزرگ را نمی توان با سوز و گذار تک نفره، تغییر داد!
  7. نگرش به زبان و اصطلاحات نسل نو

    • زبان و اصطلاحات نوی که نسل جوان استفاده می نماید، برایتان بی مفهوم و احمقانه به نظر می رسد. ممکن است احساس کنید که نسل نو دیگر نمی تواند به درستی صحبت کند یا اصطلاحات بی معنی به کار می برد. یک باره می بینید متن ترانه های خوانندگان پاپ سه دهه پیش از نظر پیچیدگی و زیبایی و غنای کلمات نسبت به ترانه های اخیر، فیر قابل مقایسه به نظر می رسند.
  8. نوستالژی

    • با گذشت زمان، دلتنگی برای گذشته بیشتر می گردد. ممکن است به یاد زمانی بیفتید که ساختمان هایی که امروز تخریب می شوند، تازه ساخته شده بودند و شما در آنها خاطراتی دارید. یک باره می بینید که آدم هایی حول و حوش سن شما یک به یک در حال فوت شدن هستند. می بینید که فیلم های مشهوری که فکر می کنید همه آن را دیده اند، تبدیل به فیلم های کلاسیک شده اند و همه وسایل روتین زندگی گذشته دیگر دمده شده اند.
  9. تغییر در عادات خواب

    • خوابیدن سخت و بیدار شدن با درد یکی دیگر از نشانه های پیری است. ممکن است بیشتر از گذشته احتیاج به استراحت داشته باشید و کیفیت خواب شما کاهش یابد.
  10. تغییر در ترجیحات خرید

  • وقتی از خرید لوازم خانگی نو هیجان زده می شوید، نشان از پیری است. دیگر خرید لباس های مد روز یا تکنولوژی های نو برایتان جذابیتی ندارد و بیشتر به فکر راحتی و کارایی در خانه هستید.
  1. از دست دادن شبکه اجتماعی

  • با گذشت زمان، ممکن است دوستان خود را از دست بدهید و شبکه اجتماعی شما کوچک تر گردد. ارتباطات اجتماعی کمتر می گردد و بیشتر وقت خود را در خانه و با خانواده می گذرانید. شما تعجب می کنید که همان نوشته های شبکه های اجتماعی که زمانی مرتب لایک می گرفتند، الان هر روز سختتر محجبوبیت کسب می نمایند و در عوض تنیجرها با ظاهر نو و آرایش های نو و جملاتی ظاهرا ابتدایی به راحتی هزاران لایک می گیرند و ده ها هزار فالوور هر ماه اضافه می نمایند!
  1. تغییر در نوع تفریح ها

  • نوع تفریح ها با پیری تغییر می نماید. به جای رفتن به کنسرت ها و پارتی ها، ممکن است به خواندن کتاب، باغبانی و گذراندن وقت در طبیعت علاقه مند شوید. ممکن است دوست داشته باشید در یک روز تعطیل خانه را مرتب کنید یا مثلا در یوتیوب، ویدئوی زیرخاکی پیدا کنید!
  1. احساس رضایت از چیزهای ساده

  • لذت بردن از چیزهای ساده مثل یک فنجان چای داغ یا پیاده روی در پارک می تواند نشانی از پیری باشد. این نوع لذت ها بیشتر از هیجانات بزرگ به شما آرامش می دهد. در سمت مقابل دیگر مثلا یک روز تمام از پیروزی تیم فوتبال مورد علاقه تان نمی توانید شاد باشید. گوشی نو دیگر به مانند سابق همه فکر و ذکر شما نیست!
  1. کاهش تحمل به تغییرات

  • تحمل شما نسبت به تغییرات کمتر می گردد. ممکن است به تغییرات نو و نوآوری ها مقاوم شوید و حتی بخواهید روندهای اشتباه سابق همچنان ادامه یابند. ممکن است بدانید آن روندها درست نیستند، اما دیگر یارای تخیل دنیاهای نو را ندارید و تازه عده کمی حسادت پنهان دارند که نکند نسل نو، بی زحمت به همه شادی هایی دست یابند که برای شما قفل بوده!
  1. یادآوری خاطرات گذشته

  • یکی از نشانه های پیری، یادآوری و تعریف مداوم خاطرات گذشته است. ممکن است به طور مکرر از دوران جوانی و تجربیات آن موقع صحبت کنید و این خاطرات را با دیگران به اشتراک بگذارید. به عبارتی از در و دیوار برایتان نشانه های گذشته می ریزد و حتی ممکن است به صورت فعال در پی به یاد آوردن گذشته باشید.
منبع: یک پزشک
انتشار: 13 تیر 1403 بروزرسانی: 13 تیر 1403 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2043

به "15 نشانه پیری: نشانه هایی که می گویند دیگر جوان نیستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نشانه پیری: نشانه هایی که می گویند دیگر جوان نیستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید