تور چک: 28 اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه

به گزارش مجله زیتوا، بعد از گذشت یک سال از راه اندازی پروازهای پراگ-دوحه، قطر ایرویز تصمیم گرفته است که از هواپیمای بزرگ تری، ویژه راستاهای طولانی، در این راستا پروازی استفاده کند.

تور چک: 28 اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، روز 28 اکتبر 2018 را به طور رسمی به عنوان تاریخ تغییر نوع هواپیمای مورد استفاده در یکی از دو پرواز روزانه خود از پراگ به مقصد دوحه و شروع خدمات رسانی متفاوت این هواپیمایی خاطرنشان کرد؛ به این ترتیب، ظرفیت کل پرواز مذکور تا حدود 46٪ بیشتر خواهد شد. در پرواز اول به شماره QR292، هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر با ظرفیت 254 مسافر اولین پرواز خود در این جهت را انجام خواهد داد؛ این در حالی است که پرواز روزانه دوم به شماره QR290، به روال سابق، با هواپیمای ایرباس A320 و با ظرفیت 132 مسافر همچنان به خدمات رسانی خود ادامه خواهد داد.

هر دو پرواز شامل دو کلاس اکونومی و بیزینس هستند و با توجه به افزایش ظرفیتی که در یکی از پروازها رخ می دهد، انتظار می رود که تعداد کل مسافرها در دو جهت رفت و برگشت در حدود 75٬000 نفر در سال افزایش یابد.

وکلاف رهور (Václav Řehoř)، رئیس هیئت مدیره ی فرودگاه پراگ گفت:

ما، با انجام یک آنالیز درازمدت، متوجه پتانسیل استفاده از هواپیمای بزرگ تر در جهت پروازی دوحه به وسیله قطر ایرویز شدیم.

اکنون، خوشحالیم که اعلام می کنیم این شرکت هواپیمایی موافقت نموده است که یکی از جهتهای روزانه خود به مقصد پراگ را با استفاده از مدرن ترین هواپیمای دنیا، یعنی بوئینگ 787 دریم لاینر، انجام بدهد. در نتیجه، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین کارگزاری است که در برنامه روزانه منظم خود از پراگ از این نوع هواپیما استفاده می نماید.

استفاده از هواپیمای بزرگ تر این قابلیت را دارد که ظرفیت جهت را تا حدود 50٪ افزایش بدهد؛ یعنی مسافران بیشتری از کشور چک می توانند از پروازی راحت و آسوده به کشورهای خاور نزدیک و حتی به مقصدهای دورتر در آسیا و استرالیا بهره مند بشوند.

قطر ایرلاینز تصمیم دارد از هواپیمایی با ظرفیت بیشتر که به طور ویژه برای مسافرت در جهتهای طولانی طراحی شده است در پروازهای خود استفاده کند؛ این شرکت هواپیمایی تصمیم فوق را پس از حدود یک سال خدمات رسانی روزانه در جهت پروازی پراگ - دوحه که از 21 اوت 2017 شروع شد، اتخاذ کرد و پس از چهار ماه، در انتهای ماه دسامبر، پرواز دیگری هم به صورت روزانه به این جهت اضافه نمود. بلیط های این جهت را می توان به وسیله وب سایت شرکت هواپیمایی قطر ایرویز خریداری کرد.

برنامه پرواز جدیدی که قرار است از 28 اکتبر سال جاری اجرا گردد، به این صورت است:

دوحه - پراگپراگ - دوحه
به صورت روزانه و با استفاده از هواپیمای ایرباس A3202:30 صبح تا 6:55 صبح8:25 صبح تا 4:25 عصر
به صورت روزانه و با استفاده از هواپیمای بوئینگ B7878:00 صبح تا 12:25 ظهر4:10 عصر تا 00:10 صبح
منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1684

به "تور چک: 28 اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: 28 اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید