آسیب باران به آثار باستانی تیس در چابهار

به گزارش مجله زیتوا، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بر اثر بارندگی ها و سیل اخیر آسیب جدی و شدیدی به آثار باستانی و تاریخی روستای تیس وارد شده است.

آسیب باران به آثار باستانی تیس در چابهار

ایسنا: عدنان حسینی با اشاره به بازدیدی که از قلعه تاریخی تیس، از مهم ترین قلعه های چابهار داشته است، اظهار کرد: متاسفانه قسمت هایی از برج و باروهای حصار قلعه بر اثر بارندگی شدید در چند روز اخیر از بین رفته است.

او افزود: آسیب به دیوارها و فضاهای داخلی این قلعه نیز وارد شده است، به همین منظور از همه گردشگران و مردم چابهار تفاضا داریم برای حفظ اثر و جلوگیری از آسیب های بیشتر به این اثر تاریخی روی دیوارها و بقایای آن تردد نکنند.

حسینی گفت: دیگر آثار باستانی و تاریخی روستای تیس آسیب دیده اند که کار آنالیز و برآورد اندازه خسارات در دستور کار است.

تا کنون 33 اثر تاریخی و طبیعی چابهار در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

قلعه تیس که به آن قلعه پرتغالی ها نیز گفته می گردد متعلق به دوران اسلامی است که در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شده و در لیست آثار ملی کشور ثبت شده است. پیش از این بارها نسبت به سرعت تخریب این قلعه و همچین درباره بازسازی های غیراصولی آن در سال های گذشته از سوی باستان شناسان هشدار داده شده بود.

بارندگی های شدید در روزهای گذشته به بسیاری از روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد نموده و بسیاری از خانه ها دچار آبگرفتگی شده است.

*مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بر اثر بارندگی ها و سیل اخیر آسیب جدی و شدیدی به آثار باستانی و تاریخی روستای تیس وارد شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1697

به "آسیب باران به آثار باستانی تیس در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب باران به آثار باستانی تیس در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید