آشنایی با تعدادی از جاذبه های گردشگری تاپالپا

به گزارش مجله زیتوا، تاپالپا، شهر جادویی مکزیک است. این شهر بر فراز منطقه سیرا مادره قرار گرفته است که مدتها گذرگاه تعطیلات آخر هفته و خانه دوم ساکنان ثروتمند گوادالاخارا بود. از جاذبه های گردشگری تاپالپا سقفهای کاشی شده قرمز رنگ، دیوارهای آجری سفید رنگ و شکوفه های قرمز بوگین ویلیا بوده که در کنار آسمان آبی روشن خود را نمایان می نمایند و درختان کاج، هوای تازه کوه را معطر خواهند کرد. وسایل نقلیه در تاپالپا به آرامی با خیابان های سنگفرش شده شیب دار برخورد می نمایند. فقط با 2 یا 3 ساعت رانندگی از گوادالاخارا با ماشین به تاپالپا می رسیم. هنگامیکه مکزیک برنامه پوئبلو مجیکو خود را برای ترویج گردشگری در شهرهای کوچکتر و قدیمی تر سنتی شروع کرد، تاپالپا پنجمین شهر در لیست بود که برای این نقش انتخاب شد. گروهی از صخره های اسرارآمیز که در دره انیگماز قرار دارند از بهترین جاهای دیدنی تاپالپا هستند. خیابانهای تاپالپا برای گشت و گذار بسیار مناسب بوده و به راحتی در آنها سرگرم می شوید. خود را در زیبایی مناظر کناره های خیابانهای تاپالپا گم کنید زیرا، به راحتی راه خود را به میدان اصلی پیدا خواهید کرد. نگران این سو و آن سو رفتن و رد کردن اتومبیل و کامیون ها نباشید و به راحتی از جاذبه های دیدنی تاپالپا لذت ببرید زیرا، سنگفرش ها بقدری برآمده و جاده ها بقدری شیب دار هستند که هیچکس روی آنها بیش از چند مایل در ساعت رانندگی نمی کند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری تاپالپا با این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید.

آشنایی با تعدادی از جاذبه های گردشگری تاپالپا

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

کلیساها

کلیساها یکی از جاذبه های گردشگری تاپالپا هستند. کلیساهای قلب هر شهر مکزیکی مستعمره نشین، کلیساهای اصلی شهر بوده و در میدان مرکزی تاپالپا دو نسخه به فاصله 300 سال رو به روی یکدیگر ساخته شده اند. معبد سن آنتونیو توسط مهاجران فرانسیسکن در سال 1650 ساخته شده و کلیسای سانتا ماریا د گوادالوپ تقریبا به طور کامل از آجر قرمز بنا گشت.

پیلاس

وسیله خنک نماینده مراکز در تاپالپا، پیلاس است. یک چشمه یا چاهی که ساکنان می توانند از آن برای خود و حیوانات آب جمع آوری نمایند. هر یک از کاشی های سرامیکی آن داستانی از گذشته های تاپالپا روایت می نماید. پیلادل پرو یا پیلاداگ یادآور یک سگ وفادار بوده که اعضای خانواده را به جایی برد که اربابش توسط یک رقیب عشقی خنجر خورده و به طور مخفیانه دفن شده بود. پیلادل کلورادو به رنگ قرمز است تا بهتر نشان دهد که آبهای آن چگونه یکبار با خنجر خوردن قربانی قرمز رنگ شدند.

غذا و خرید از بازار

به طرز عجیبی تاپالپا یک بازار اسپانیایی مرکزی سرپوشیده ندارد. اما، یک بازار روزانه در فضای باز، صنایع دستی و خوراک لذیذ محلی را عرضه می نماید. تعدادی غرفه تاکو، چورس و دیگر غذاها در کنار کلیسا اصلی ساخته شده و به مدت طولانی باز هستند و پس از جمع شدن چادرهای موقت برای شب بسته می شوند.

لوس پیدروتاس و دره انیگماز

هیچکس نمی داند که چطور لوس پیدروتاس (سنگ های آتشفشانی غول پیکر) به این دره پر از گیاهان و گلهای وحشی منتهی شده اند. یک شرکت توریستی تا حدودی شیک در اطراف تخته سنگها تشکیل شده و شما علاوه بر بالا رفتن از تخته سنگها می توانید زیپ لاین بازی نموده یا در جایی که به عنوان دره انیگماز (یکی از جاذبه های دیدنی تاپالپا) شناخته می گردد، اسب سواری کنید.

پتروگلیف ها

یک پیاده روی پنج دقیقه ای از لوس پیدروتاس تا دور زمین و یک جوی آب کوچک خواهید داشت تا شاهد مرزهای بردباری در فرهنگ های کالومبری قدیم باشید که این خود یکی از جاهای دیدنی تاپالپا بشمار می آیند.

السالو دل نگال

رانندگی تا این مورد از جاهای دیدنی تاپالپا راستا کوتاهی است، اما با توجه به شرایط جاده ها نمی توان از آنها به سرعت گذر کرد. وقتی به مقصد می رسید، این مناظر ارزش یک ساعت یا بیشتر پیاده روی در راستاهای صخره ای شیب دار را دارند. ابتدا به یک آبشار کوچکتر می رسید و سپس آبشار اصلی چشمگیر را خواهید دید.

غارها

در محل انحراف نزدیک به بالای راستا به السالتو، یک ردیف از غارهای طبیعی قرار دارند. شایعه است که انقلابیون در این غارها پنهان می شدند و خط خطی های روی دیوارها گواهی دهنده محبوبیتشان نزد غارنشینان مدرن امروزی هستند.

اتاکو

در راستا برگشت از السالتو، در شهر کوچک اتاکو توقف کنید. در سده 1600، فرانسیسکن ها یک بیمارستان هندی را برای مراقبت از مردم بومی ساختند. امروزه یک داروفروشی کوچک با داروهای گیاهی سنتی برای فروش در گوشه ای از حیاط واقع شده است و یک کلیسا که در چهار قرن گذشته چیزی جایگزین آن نشده است.

غروب خورشید در دریاچه

در شب، آسمان شعله ور به نظر می رسد و برای دیدن منظره 360 درجه جایی بهتر از دریاچه ای در همین نزدیکی نیست. پرساسالتو نوگال، جایی بوده که آب آتش بازی آسمان را مانند آینه ای به نمایش می گذارد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 736

به "آشنایی با تعدادی از جاذبه های گردشگری تاپالپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از جاذبه های گردشگری تاپالپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید