آشوبی: پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است، تنها کریم باقری حق اظهارنظر دارد

به گزارش مجله زیتوا، فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، تیم فوتبال پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر تنها از حیث نتیجه گیری خوب عمل نموده است.

آشوبی: پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است، تنها کریم باقری حق اظهارنظر دارد

فرزاد آشوبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص اتفاقات پیرامون باشگاه پرسپولیس و اختلافی که بین گابریل کالدرون و مدیران این باشگاه وجود دارد، گفت: آنچه تعیین است باشگاه پرسپولیس یک مربی خارجی استخدام نموده و وظیفه دارد به تعهداتش در قبال او عمل کند. البته ما خودمان می دانیم فوتبال مان با مسائل مالی زیادی دست و پنجه نرم می نماید و مسائل مالی در جامعه وجود دارد. از این رو انتظار داریم هر مربی خارجی که به ایران می آید شرایط مان را درک کند که این منطقی نیست. هر مربی تفکر و شخصیت خاص خودش را دارد و در این زمینه نباید آنها را با هم مقایسه کرد. در هر صورت اگر کالدرون یا هر مربی دیگری فقط نسبت به مسائل مالی خودش اعتراض دارد، باید حق را به او داد.

سرمربی باید از کار مدیریتی تیم راضی باشد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کالدرون می تواند از مدیریت باشگاه پرسپولیس بخواهد مدیر تیمش را تغییر دهد و افرادی را از داخل باشگاه کنار بگذارد، مطرح نمود: وظیفه مدیر تیم است که رابطی خیلی خوب بین بازیکنان با کادر و همچنین این دو کادر با مدیریت باشگاه باشد. در واقع مدیر تیم باید حافظ منافع باشگاه و تیم به طور همزمان باشد. اگر یک گروه از این مسئله ناراضی است باید در باشگاه مورد آنالیز قرار بگیرد، اما طبیعی است که هرگونه تغییر و تحولی در باشگاه در حیطه اختیارات مدیریت باشگاه است و ارتباطی به سرمربی ندارد.

فقط کریم باقری حق اظهارنظر دارد

آشوبی در واکنش به این مسئله که باشگاه پرسپولیس در نظر دارد جذب هر بازیکن خارجی با نظر گروهی باشد تا اینکه کالدرون بخواهد با اختیار خودش و به وسیله مدیربرنامه هایش این کار را انجام دهد، گفت: اگر قرار باشد در جذب بازیکن خارجی مدیر یا سرپرست تیم هم دخالت داشته باشد من نظرم منفی است، چرا که مسائل فنی به او ارتباطی ندارد، اما اگر قرار باشگاه کریم باقری به عنوان مربی تیم در این مورد تصمیم گیرنده باشد بحثش جداست و او کاملاً حق دارد به عنوان کسی که سال هاست در کنار پرسپولیس حضور دارد در این مورد اظهارنظر کند. در کل نظر من این است که وقتی باشگاه های ما با مسائل مالی روبرو هستند و نمی توانند به تعهدات شان به بازیکنان و مربیان خارجی عمل نمایند، چرا اصرار به جذب بازیکن خارجی دارند. بهتر است با همین نفرات داخلی به کارشان ادامه دهند و برای خودشان دردسر جدید درست ننمایند. در این مورد هم نباید تمام اختیارات را به سرمربی داد، بلکه سرمربی باید براساس سیاست و توانایی مالی باشگاه تصمیم بگیرد. خیلی از باشگاه های بزرگ جهان هستند که وقتی مشکل مالی دارند و در بخش دیگری به طور مثال ساخت ورزشگاه یا کمپ هزینه نموده اند، در نقل وانتقالات صرفه جویی می نمایند.

خواسته های کالدرون باید منطقی باشد

کارشناس فوتبال ایران در خصوص قرار دریافت نفراتی چون شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر و دانیال اسماعیلی فرد در لیست خرید پرسپولیس یادآور شد: خواسته ها باید براساس واقعیت ها باشد. طبیعی است که جذب چنین بازیکنانی برای باشگاه پرسپولیس ممکن نیست، چرا که این نفرات مهره های باارزشی برای تیم های خود هستند و طبیعتاً در نیم فصل اجازه جدایی به آنها داده نخواهد شد. شاید بهتر باشد کالدرون پلن B هم برای نفرات مورجهانزش داشته باشد، آنهم با بازیکنانی که خرید آنها برای باشگاه امکان پذیر است.

تصمیم هیئت مدیره پرسپولیس خیلی عجیب بود

وی با اشاره به حواشی که این روز ها به دنبال برگزاری جلسه بعضی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به دور از چشم مدیرعامل این تیم در یکی از رستوران های تهران، به وجود آمده است هم گفت: اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس سعی می نماید مدیرعامل این باشگاه را از تصمیماتی که در نظر دارد، خارج کند، خیلی عجیب است. تا آنجا که من می دانم مدیرعامل را هیئت مدیره انتخاب می نماید و او هم برای هرگونه تصمیم و اقدامی احتیاج به مصوبه هیئت مدیره دارد. اینکه حالا در پرسپولیس شرایط طور دیگری است، فقط در فوتبال خودمان می گردد دید.

پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است

آشوبی در ارتباط با نتایجی که کالدرون با پرسپولیس کسب کرد و اینکه آیا در صورت نیامدن او به ایران، پرسپولیس چقدر متضرر خواهد شد، اظهار کرد: نتایجی که کالدرون با پرسپولیس کسب کرد در آغاز فصل شاید خوب نبود، اما در ادامه خیلی خوب شد. البته من فقط در خصوص نتایج صحبت می کنم و اعتقاد دارم پرسپولیس با این پتانسیلی که از لحاظ فنی و مجموعه موفقی که دارد خیلی بهتر از اینها می تواند بازی کند. اگر قرار باشد کالدرون برنگردد و یک مربی ایرانی جای او را بگیرد فکر نمی کنم این نتایج تکرار گردد و خیلی موافق آن نیستم. شاید بتوان گفت استقلال بابت از دست دادن استراماچونی خیلی ضرر کرد، از این جهت که این مربی ایتالیایی از لحاظ فنی واقعاً تیمش را متحول نموده بود. شاید جانشین او بتواند نتایج خوبی بگیرد، اما مطمئن باشید استقلال دیگر به مانند قبل جذاب و متنوع از لحاظ تاکتیکی و تهاجمی بازی نخواهد کرد.

هیچ کدام از نمایندگان ایران در آسیا مدعی نخواهند بود

وی در سرانجام در واکنش به این سؤال که آیا پرسپولیس با کالدرون می تواند در آسیا مدعی باشد یا نه، گفت: نه، پرسپولیس بلکه هیچ کدام از تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان مدعی نخواهند بود. در این زمینه ما فرسنگ ها با رقبای آسیایی خود فاصله داریم و شاید فقط چند سال یک بار این شانس را داشته باشیم که تیمی مثل پرسپولیس برانکو ساخته گردد و تا فینال لیگ قهرمانان پیش برود. در حال حاضر من پرسپولیس را یک مجموعه خیلی خوب می بینم، اما اعتقاد دارم کادر فنی این تیم در بازی های بزرگ و آنجاهایی که احتیاج است با یک تصمیم مهم و تاکتیک شرایط را تغییر دهد با کمبود زیادی روبرو است. البته برای تمام نمایندگان کشورم در لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 446

به "آشوبی: پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است، تنها کریم باقری حق اظهارنظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوبی: پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است، تنها کریم باقری حق اظهارنظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید