فوربس: کناره گیری تیم های ایرانی به اعتبار آسیا صدمه می زند، ایران یکی از برترین کشور ها در لیگ قهرمانان آسیا است

به گزارش مجله زیتوا، سایت فوربس به ارزیابی خود از کناره گیری تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و آن را صدمه ای به اعتبار فوتبال آسیا دانست.

فوربس: کناره گیری تیم های ایرانی به اعتبار آسیا صدمه می زند، ایران یکی از برترین کشور ها در لیگ قهرمانان آسیا است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام تابستان 99 با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از فوربس، طبق گزارش ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را از برگزاری مسابقات بین المللی براساس ترس ایمنی از تنش های فعلی در منطقه منع نموده است که طرف های باشگاه ایرانی با برنامه ریزی برای خروج از لیگ قهرمانان آسیا به این امر واکنش نشان داده اند. باشگاه ها تاکید کردند که ایران امن است ، در حالی که رسانه ها و طرفداران ایرانی ادعا نموده اند که سیاست پشت تصمیم AFC است نه مسائل امنیتی.

ایران یکی از برترین کشورها در لیگ قهرمانان آسیا است و بعضی از بهترین باشگاه های آسیا در ایران هستند. سال گذشته تیم های ایرانی عملکرد ضعیفی داشتند اما سال قبل از آن پرسپولیس به فینال رقابت ها راه یافت. این تیم به همراه استقلال، سپاهان و شهر خودرو در صورت عدم برگشت ممنوعیت بازی های کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران، از این رقابت ها کنار خواهند رفت.

طرف های ایرانی فصل گذشته بازی های خود را در برابر تیم های عربستان سعودی در خاک بی طرف انجام دادند، بنابراین حرکت AFC چندان بی سابقه هم نیست. اما انجام هرگونه بازی در زمین بی طرف به اعتبار این رقابت آسیب می زند. وقتی بیش از 40،000 نفر برای تماشای بازیهای استقلال یا پرسپولیس در تهران گرد هم می آیند ، تبلیغی برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است تا اینکه هزار طرفدار در دوحه برای تماشای ملاقات خانگی استقلال مقابل الهلال حاضر می شوند.

عدم حضور باشگاه های ایرانی در این رقابت شبیه به باشگاه های ایتالیایی است که تصمیم به تحریم لیگ قهرمانان اروپا دارند. تعداد کمی از کشورهای آسیایی دیگر از نظر طرفداران می توانند با برترین باشگاه های ایران مطابقت داشته باشند و رقابت نمایند. لیگ قهرمانان آسیا با حضور کم تماشاگر و رسوایی های دیگر روبرو بوده است ، بنابراین داشتن یکی از مهمترین اعضای آن چیزی است که AFC به آن نیاز دارد.

اما تنش های کنونی علاوه بر آسیب رساندن به رقابت اصلی باشگاه های آسیا، همچنین می تواند به امارات متحده عربی و کوشش های قطر برای تقویت اعتبار ورزشی آنها آسیب برساند.

امارات و قطر در گذشته از ثبات نسبی خود در مقایسه با سایر کشورهای منطقه سود برده اند و غالباً میزبان ملاقاتهایی هستند که به دلایل امنیتی نمی توانند در استادیوم کشورشان برگزار گردد اما به نظر می رسد که بالاخره تنش های فعلی در خاورمیانه، دبی ، ابوظبی و دوحه باعث گردد سایر تیم های فوتبال به آنجا نفرایند.

تیم فوتبال مردان ایالات متحده در اوایل این ماه اردوی تمرینی خود را در دوحه به دلیل شرایط منطقه لغو کرد و به جای آن در فلوریدا اردو برگزار کرد. هفته گذشته منچستر یونایتد برنامه هایی را برای سفر تمرینی به خاورمیانه در ماه فوریه لغو کرد، در حالی که آرسنال گفته است که آنها اقدامات امنیتی را قبل از تصمیم گیری در خصوص رفتن به دبی برای اردوی تمرینی خود را آنالیز می نمایند.

قطر و امارات متحده عربی مقاصد محبوب این اردوهای آموزشی زمستانی در چند فصل گذشته بوده اند که بسیاری از برترین باشگاه های اروپا برای هوای گرم و امکانات باکیفیت به آنجا می فرایند. فدراسیون فوتبال قطر می گوید: بارها و بارها ، این تیم ها به کمپ اسپایر باز می گردند تا در این زمان از سال از هوای بی نظیر تمرین در فضای باز قطر بهره مند شوند. سال جاری ، بایرن مونیخ ، آژاکس و آیندهوون از امکانات Aspire استفاده کردند هر چند مدافع آمریکایی آژاکس گفت در این کشور احساس راحتی نمی کند.

اما اگر اوضاع امنیتی در منطقه متشنج باشد، ممکن است باشگاه های برتر اروپایی تصمیم بگیرند برنامه های آینده زمستانی خود را به فلوریدا یا اسپانیا تغییر دهند و این مسئله باعث ضربه زدن به دو کشور قطر و امارات هم می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 392

به "فوربس: کناره گیری تیم های ایرانی به اعتبار آسیا صدمه می زند، ایران یکی از برترین کشور ها در لیگ قهرمانان آسیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوربس: کناره گیری تیم های ایرانی به اعتبار آسیا صدمه می زند، ایران یکی از برترین کشور ها در لیگ قهرمانان آسیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید