راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی اکراین

به گزارش مجله زیتوا، یکی از کشورهای زیبایی که در شرق اروپا واقع شده است، کشور اکراین است. مردمی که در این کشور زندگی می نمایند، به زبان اکراینی صحبت نموده و شهر کی اف را به عنوان پایتخت کشورشان انتخاب نموده اند.

راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی اکراین

از سفر با تور ارزان پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

کشور اکراین با کشور هایی مانند روسیه، مالدیو، رومانی و مجارستان مرزهای مشترک دارد و در لیستی از کشورهای اروپایی که بر اساس وسعت و از عظیم به کوچک تنظیم شده اند، این کشور دومین رتبه را از آن خود نموده است.

این کشور بعد از استقلال خود در سال 1991، توانست به رشد اقتصادی زیادی دست پیدا کند و همین عامل سبب شده است که افراد زیادی تمایل داشته باشند برای دوره های زمانی کوتاه مدت و یا بلند مدت به اکراین سفر نمایند.

این کشور در مقایسه با سال های قبل، قوانین خود را در خصوص پذیرش مهاجران کمتر نموده است و سعی دارد در این زمینه سخت گیری های کمتری اعمال کند تا افراد بیشتری بتوانند به این کشور ورود پیدا نمایند.

کشور اکراین شرایط تحصیلی بسیار خوبی نیز فراهم نموده است و بسکمک از خارجیان تمایل دارند به این کشور سفر نموده و تحصیلات خود را در آن ادامه دهند.

اکراین از نظر توریست پذیری نیز رتبه هشتم در دنیا را از آن خود نموده است و این به دلیل اماکن دیدنی و باستانی است که در آن وجود دارد. یکی از جاهای دیدنی اکراین عجایب هفتگانه است که سالیانه افراد زیادی برای دیدنش به اکراین سفر می نمایند.

اما دقت داشته باشید که برای رفتن به این کشور باید بتوانید ویزا دریافت کنید. دریافت ویزا برای کشور اکراین نیز موضوعی است که ما امروز قصد داریم در خصوص آن صحبت کنیم.

چگونه باید ویزای اکراین را دریافت کنید؟

برای آنکه بتوانید به کشور اکراین وارد شوید، احتیاج است تا ویزا داشته باشید. برای دریافت ویزا هم چندین روش وجود دارد.

یکی از این روش ها، مراجعه کردن به سفارت اکراین در ایران است که در ادامه در خصوص مدارکی که باید ارائه دهید صحبت می کنیم.

اما روش دیگری نیز برای دریافت ویزا وجود دارد. کشور اکراین از سال 2018 سعی نموده است مراحل دریافت ویزا را برای کسانی که دوست دارند به این کشور وارد شوند، راحت تر و آسان تر کند. به همین دلیل سیستمی به وجود آورد تا خارجی ها بتوانند به صورت الکترونیکی ویزای خود را دریافت نمایند.

کشور هایی مانند استرالیا و بحرین، در لیست کشورهایی قرار دارند که می توانند به صورت الکترونیکی ویزای ورود به اکراین را دریافت نمایند و به این ترتیب دیگر احتیاجی نیست تا به سفارت رفته و مراحلی را پشت سر بگذارند.

اما متاسفانه کشور ایران در این لیست قرار ندارد و شما برای دریافت ویزا تنها می توانید به وسیله مراجعه به سفارت اقدام کنید و این تنها راهی است که فعلا برای ایرانی ها فراهم است.

آدرس سفارت اکراین در ایران

سفارت اکراین در ایران نیز در تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک 10 واقع است و در مدت زمان کوتاهی قادر خواهید بود تا آن را دریافت کنید.

ساعت کاری سفارت اکراین در ایران

روزهای کاری سفارت یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9 صبح تا 13 است و عصرها نیز از ساعت 14 تا 18 آماده ارائه خدمات به ایرانی ها هستند. روزهای پنج شنبه نیز این سفارت از ساعت 9 صبح تا 13 مشغول فعالیت است.

اما به یک نکته دقت داشته باشید که از سال 97 به بعد، سفارت اکراین کار صدور ویزا را در دفتر خدمات ویزا که در تهران، میدان هروی خیابان موسوی (گلستان 5) طبقه 4 واقع است، انجام می دهد.

پس برای دریافت ویزا و هر مسئله ای که در این رابطه با آن روبرو هستید، به این آدرس مراجعه کنید تا در اسرع وقت بتوانید کارتان را پیگیری کنید.

انواع ویزا

اکراین نیز مانند سایر کشورها چندین نوع ویزا داشته و شما با توجه به شرایط و هدفی که از سفر به این کشور دارید، می توانید یکی از این ویزاها را دریافت کنید و بر اساس مدت زمانی که ویزا به شما اجازه می دهد در این کشور اقامت کنید.

در کل سه نوع ویزا وجود دارد که اکراین نیز هر سه نوع آن ها را برای خارجی ها صادر می نماید. اما هر یک شرایط اقامتی متفاوت دارند که در ادامه بحث خواهد شد.

ویزاهای ترانزیتی

ویزاهای ترانزیتی زمانی صادر می شوند که شما قصد دارید از اکراین به مقصد کشور دیگری حرکت کنید، به عبارت دیگر زمانی که شما تنها قصد عبور از این کشور را دارید، می توانید این نوع ویزا را دریافت کنید. اصطلاحا به این ویزا تایپ بی یا B type گفته می گردد.

حداکثر زمانی که می توانید با این ویزا در کشور اکراین بمانید، 5 روز است و بعد از طی این مدت باید خاک اکراین را ترک نموده و به کشور مبدا خود سفر کنید.

این نوع ویزا تا یک سال اعتبار دارد و شما می توانید به صورت تکی، دو نفره و یا چند نفره تقاضا کنید تا برای شما صادر گردد.

ویزاهای کوتاه مدت

ویزاهای کوتاه مدت، ویزای تایپ سی یا C type نیز خوانده می شوند و شما می توانید با دریافت این ویزا در یک بازه زمانی 6 ماهه تا نهایتا 90 روز در این کشور اقامت کنید. قابلیت صدور این ویزا به صورت تکی، دونفره و چند نفره نیز وجود دارد.

ویزاهایی که توریستان برای ورود به اکراین دریافت می نمایند یکی از زیر مجموعه های ویزاهای کوتاه مدت هستند.

ویزاهای بلند مدت

کسانی که قصد دارند به صورت دائمی در این کشور اقامت نمایند، می توانند ویزاهای بلند مدت دریافت نمایند. این ویزا، ویزای تایپ دی یا D type گفته می گردد و مدت اعتبار آن نیز تا 90 روز است.

دریافت ویزای تحصیلی اکراین

معمولا افراد به جز اهداف توریستی برای کارهای دیگر مانند ادامه تحصیل نیز به اکراین قدم می گذارند. کشور اکراین برای تحصیل خارجی ها نیز شرایط خوبی فراهم نموده است و شما می توانید با ارائه مدارکتان تمایل خود را برای ادامه تحصیل در این کشور اعلام کنید.

شما می توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و هم چنین دکترا در اکراین ادامه تحصیل دهید. مدت زمان لازم برای دریافت مدرک کارشناسی 4 سال و برای کارشناسی ارشد و دکترا نیز 2 سال است.

در طی مدت زمانی که تحصیل شما طول می کشد، می توانید به کار نیز مشغول باشید. دانشجویان کارشناسی حق دارند بیست ساعت در هفته را کار نمایند و دانشجویان دکترا علاوه بر اجازه کار به مدت سی ساعت در هفته مبلغی نیز به عنوان حقوق دریافت می نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید اصل پاسپورت خود را ارائه کنید. در ضمن شما باید بتوانید از یک دانشگاه معتبر در این کشور نیز پذیرش بگیرید تا ویزای تحصیلی به نام شما صادر گردد.

در مراحل بعدی انجام آزمایشاتی که سلامت جسمانی شما را تایید نمایند و هم چنین ارائه یک عکس 3×4 از دیگر ملزومات دریافت ویزا است.

در ضمن شما باید مدارک تحصیلی تان را نیز به زبان روسی و یا انگلیسی ترجمه کنید و به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل دهید.

دریافت ویزای کار برای اقامت در کشور اکراین

دریافت ویزای کار در کشور اکراین کمی با چالش همراه است. نرخ بیکاری در این کشور بالاست و به همین دلیل شاید به نظر منطقی و عقلانی نرسد که برای دریافت ویزای کار در این کشور مشقات و هزینه های غیر ضروری متحمل شوید.

در صورتی بهتر است برای دریافت ویزای کار در این کشور اقدام کنید که مطمئن باشید یک موقعیت شغلی برای شما از قبل فراهم شده است.

فرضا شما با کارفرمایی در این کشور مذاکره نموده اید و این فرد نیز برای شما دعوت نامه ای فرستاده و بدین ترتیب می توانید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید.

نکته دیگری که برای ورود به این کشور برای کار باید مد نظر داشته باشید، تسلطتان به زبان های خارجی است. اگر سطح زبان شما خوب نیست بهتر است قبل از هر چیزی سطح زبان خود را بالا ببرید و سپس کارهای لازم برای رفتن را انجام دهید.

از دیگر نکات مهم دیگر به هنگام دریافت ویزای کار، سطح تحصیلی شماست. اگر سابقه تحصیلی خوبی ندارید، شانس خیلی کمی برای موافقت کشور اکراین و دریافت ویزای کاری این کشور دارید.

معمولا تمایل کارفرمایان اکراینی به کار کردن با افرادی است که مقیم این کشور هستند، بنابراین اگر به شدت مصر هستید برای داشتن یک شغل به اکراین سفر کنید، سعی کنید آمادگی خود از نظر تحصیلی و سابقه کاری بالا ببرید تا کارفرماهای اکراینی تمایل داشته داشته باشند با شما وارد مذاکره شوند.

نمی خواهیم شما را ناامید کنیم، اما اگر دوست دارید برای کار به کشور دیگری سفر کنید می توانید کشورهایی مانند آلمان و اتریش را برای این امر انتخاب کنید. در این کشور ها نرخ بیکاری پایین بوده و در ضمن دریافت ویزای کار نیز راحت تر خواهد بود.

آیا می توان برای ورود به اکراین ویزای درمانی دریافت کرد؟

نکته ای که در ابتدای امر باید به آن اشاره نمود، این است که ویزایی تحت عنوان ویزای درمانی وجود ندارد و شما اگر بخواهید برای دریافت امکانات درمانی به این کشور مراجعه کنید می توانید در قالب ویزاهای توریستی اقدام کنید.

مهم ترین مدرکی که برای دریافت امکانات پزشکی و بهداشتی از کشور اکراین باید ارائه کنید، گواهی پزشک کشوری است که فرد در آن اقامت دارد.

علاوه بر ارائه این مدرک، پزشک مقیم کشور اکراین که در زمینه مشکل جسمی مورد نظر نیز دارای تخصص است باید گواهی پزشکی ارائه شده را امضاء کند.

هزینه ویزا برای چه کسانی رایگان خواهد بود؟

اگر شما یکی از شرایطی که در ادامه گفته می گردد را داشته باشید، دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه ویزا ندارید:

معمولا برای بچه ها زیر شش سال احتیاجی به پرداخت هزینه ویزا نیست.

افرادی که اجداد آن ها اکراینی باشند و یا یکی از زوجین اکراینی باشد احتیاجی ندارند تا برای ویزا هزینه ای پرداخت نمایند.

آنهایی که برای هدف های رسمی و دیپلماتیک به این کشور سفر می نمایند نیز از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند و می توانند ویزای خود را به صورت رایگان دریافت نمایند.

کسانی که با دعوت کشور اکراین و برای به انجام رساندن فعالیت های بین المللی به این کشور سفر می نمایند نیز احتیاجی به پرداخت هزینه ویزا ندارند.

اگر کسی برای انجام کارهای بشر محبت آمیز و صلح طلبانه و یا کمک رساندن به این کشور برای انجام پروژه های سیاسی به اکراین سفر می نماید، نیز از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند.

ارتشی هایی که با دعوت نامه از سوی این کشور به اکراین سفر می نمایند هم از جمله کسانی هستند که می توانند بدون پرداخت هزینه ویزا به آن سفر نمایند.

کسانی که در نهادهای بین المللی مشغول به کار و فعالیت هستند احتیاجی نیست تا بابت دریافت ویزای ورود به این کشور هزینه ای را پرداخت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای اکراین

افرادی که قصد دارند به کشور اکراین سفر نمایند باید بتوانند این مدارک را جمع نموده و در اختیار سفارت اکراین قرار دهند تا مجوز ورود به این کشور برایشان صادر گردد.

ابتدای کار شما باید فرمی که مربوط به درخواست ویزا است را پر نموده و آن را امضاء کنید. در ادامه نیز سعی کنید پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار دارد را به همراه کپی های آن به سفارت ارائه دهید.

دو قطعه عکس 3.54.5 نیز باید آماده داشته باشید و همراه بقیه مدارک تحویل دهید. پرداخت هزینه کنسولی نیز از جمله هزینه هایی است که باید با توجه به نرخ مصوب آن را پرداخت کنید.

به همراه مدارک، شما باید اصل و کپی مدرکی که قصد شما را از سفر به این کشور نشان دهد نیز باید ارائه کنید. بیمه نامه مسافرتی که اعتبار داشته باشد نیز از دیگر مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزاست.

ضمانت نامه بانکی که نشان دهد شما از تمکن اقتصادی کافی برای سفر به این کشور برخوردار هستید، از دیگر مدارک مهم برای ارائه به سفارت است. در این ضمانت نامه شما اثبات می کنید که برای هر روز اقامتتان در اکراین می توانید مبلغ 45 دلار هزینه کنید و از این بابت نیز هیچ مشکل اقتصادی ندارید.

یک نکته مهم

اگر برای دریافت ویزا اقدام کردید و هزینه کنسولی را نیز پرداختید، اما ویزای شما با موافقت همراه نشد، این پول به شما باز نخواهد گشت. پس به هنگام اقدام برای دریافت هر یک از انواع ویزا در کشور اکراین به این مساله توجه داشته باشید تا بعدها به مشکل بر نخورید.

ویزا

منبع: الی گشت
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1014

به "راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی اکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی اکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید