شروع تبلیغات آزمایشی در مسنجر فیس بوک

به گزارش مجله زیتوا، فیس بوک آزمایش استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن پیغام رسان خود منسجر را شروع نموده است.

شروع تبلیغات آزمایشی در مسنجر فیس بوک

به گزارش خبرنگاران به نقل از تک کرانچ، فیس بوک می گوید راه اندازی تبلیغات را به عنوان یک آزمون بسیار کوچک در استرالیا و تایلند آغاز نموده است. این کار اجازه تبلیغ کسب و کار برروی صفحه اصلی مسنجر را می دهد که حاوی متن و لینک است و زیر گفت وگوهای کاربران ظاهر می گردد.

لینک موجود می تواند کاربران را به اقدامات مختلف، مانند کلیک کردن برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کسب و کار و یا ثبت نام برای یک سرویس راهنمایی کند. این اقدام مشابه فعالیت صفحه های فیس بوک برای تجارت است که می توانند کاربران را به یک عمل خاص، مانند خرید سایت و یا آغاز یک چت منتقل نمایند.

در حال حاضر تبلیغات حجم زیادی از فضای صفحه نمایش در صفحه اصلی را اشغال می نمایند و این باعث می گردد از کاربرپسند بودن مسنجر کاسته گردد، زیرا کاربران ناچارند از این تبلیغات بزرگ که به سختی قابل چشم پوشی هستند رد شوند تا از ویژگی های مسنجر استفاده نمایند. البته فیس بوک وعده داده است که تبلیغات حداقل در گفت وگوها ظاهر نگردد، مگر اینکه کاربر بخواهد روی آگهی کلیک یا گفت وگویی را با یک برند آغاز کند.

مدیر محصولات فیس بوک در یک بیانیه اعلام نموده است: کسب وکارها بسیار هیجان زده هستند که می توانند از پتانسیل پلت فرم مسنجر برای دسترسی به مشتریان خود استفاده نموده و به آنها در خرید و فروش یاری نمایند و رضایت مشتریان را افزایش دهند. البته به نظر می رسد اگرچه کسب وکارها از این اقدام رضایت دارند و هیجان زده هستند، اما رضایت کاربران کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر حاضر فیس بوک راه های دیگری نیز برای دسترسی کسب وکارها به مشتریان به وسیله مسنجر تامین می نماید، از جمله تبلیغاتی که در نیوزفید فیس بوک وجود دارد.

مسنجر امروز بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد که می تواند با روش های این چنینی به وسیله تبلیغات با آنها ارتباط برقرار کند. این شرکت همچنین اشاره می نماید که مردم ماهانه بیش از یک میلیارد پیغام به برندها ارسال می نمایند که بدان معناست افراد مایل به مشاهده تبلیغات در مسنجر هستند.

مدتی طولانی است که شایعه شده فیس بوک می خواهد به کسب درآمد بیشتری به وسیله تبلیغات مسنجر اقدام کند. البته، این اقدام هنوز در مرحله آزمایش قرار گرفته است و اگر تعامل بین تبلیغات و کاربران مسنجر کم باشد، فیس بوک ممکن است در به کارگیری و اجرای این تبلیغات تجدید نظر کند.

این شرکت همچنین اظهار نموده است که کاربران می توانند تبلیغات خاص را با استفاده از منوی موجود در مسنجر پنهان نموده و یا گزارش دهند.

فیس بوک اعلام ننموده است که آیا میخواهد به استفاده از تبلیغات در مسنجر و گسترش آن در سطح دنیا ادامه بدهد یا خیر. این شرکت تنها اظهار نموده که امیدوار است از این آزمون درس های زیادی بیاموزد.

البته باید توجه داشت که هیچ چیزی رایگان نیست و شبکه های اجتماعی احتیاج ناچارند راه هایی را برای کسب درآمد و سودآوری به وسیله یک میلیارد کاربری که از اپلیکیشن استفاده می نمایند بیابند، البته باید امیدوار بود این کار به قیمت تجربه خدماتشان نباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 82

به "شروع تبلیغات آزمایشی در مسنجر فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تبلیغات آزمایشی در مسنجر فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید