ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام چین در هنگ کنگ

به گزارش مجله زیتوا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه طی بیانیه ای گفت که این اتحادیه از اقدامات اخیر چین در هنگ کنگ عمیقا نگران است.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام چین در هنگ کنگ

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه طی بیانیه ای به تحولات اخیر در هنگ کنگ واکنش نشان داد.

وی در این بیانیه که به نام اتحادیه اروپا صادر شده، گفت: اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را از گام هایی که توسط چین در تاریخ 28 مه اتخاذ شده ابراز می دارد. این گام ها با تعهدات بین المللی چین و همچنین قوانین اولیه هنگ کنگ تطابق ندارد.

بورل در ادامه افزود: این موضوع به طور جدی اصول یک کشور، دو سیستم و خودمختاری دولت منطقه هنگ کنگ را با خطر روبرو می نماید. روابط اتحادیه اروپا با چین بر اساس احترام و اعتماد متقابل است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه نمود: این تصمیم سوال ها درباره تعهدات بین المللی چین را افزایش می دهد و این موضوع را در مذاکرات مستمر خود با چین مطرح خواهیم کرد.

پنجشنبه گذشته مجمع خلق چین قطعنامه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه ای در مورد امنیت هنگ کنگ را برعهده خواهد داشت.

سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی دولت های جمهوری خواه و دموکرات بوده و طبق آن واشنگتن هنگ کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند اما آمریکا در عمل طی سال های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 745

به "ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام چین در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام چین در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید