اتفاق سرنوشت ساز در بازار سکه

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران: امروز 11 خرداد 1400 در چهارمین روز هفته، برای معامله گران فنی سکه اتفاق مهمی رخ داد.

اتفاق سرنوشت ساز در بازار سکه

به گزارش روز سه شنبه سکه بازان توانستند فلز گران بهای داخلی را از سطح حساس 10 میلیون و 800هزار تومانی عبور دهند. این سطح برای معامله گران فنی از اهمیت فنی زیادی برخوردار بود. آن ها معتقدند در صورتی که سکه بالای سطح یاد شده تثبیت گردد، به بالای مرز 11 میلیونی جهش خواهد نمود و سقف 11 میلیون و200 هزار تومانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

سکه در صدر جدول بازدهی

روز سه شنبه، فلز گران بهای داخلی نزدیک به 200 هزار تومان رشد کرد و در محدوده10میلیون و850 هزار تومانی نهاده شد. سکه با رشد 6/1 درصدی روز سه شنبه توانست در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد. بدترین عملکرد در میان بازارهای روز سه شنبه نیز متعلق به بازار سهام بود که شاخص کل آن نزدیک به 5 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد.

دلیل اصلی رشد سکه

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که موجب شد فلز گران بهای داخلی در راستا صعودی قرار بگیرد، افزایش بهای دلار بود. اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه توانست بالای سطح 24 هزار تومانی قرار بگیرد و نسبت به روز دوشنبه، افزایش 7 دهم درصدی را به ثبت برساند.

دلار در روز سه شنبه سه فرایند متفاوت را تجربه کرد. در ابتدای روز اوضاع به کام خریداران بود و حتی این ارز توانست به نزدیکی محدوده 24 هزار و 200 تومانی برسد. از اواسط روز میزان عرضه بازارساز زیاد شد و این امر منجر به عقب نشینی خریداران شد. به گفته فعالان، دلار ظهر روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش فعالیت صرافی هایی که ارز سهمیه ای به فروش می رساندند، به محدوده 23 هزار و800 تومانی بازگشت. با این حال، افت دلار ادامه نیافت و در انتهای روز، اسکناس آمریکایی توانست به کانال 24 هزار تومانی بازگردد.

نگاه تحلیل گران فنی به آینده دلار

تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که بالای محدوده 23 هزار و 800 تومان قرار گرفته است، شانش صعود این ارز زیاد خواهد بود. هم چنین دلار برای اینکه با حضور خریداران جدیدی رو به رو گردد، احتیاج دارد که از محدوده مقاومتی 24 هزار و 400 تومانی عبور کند.

در شرایط فعلی به نظر می رسد بازارساز میخواهد تا جایی که ممکن است، بازیگران ارزی را از افزایش قیمت ناامید کند. نا امیدی از افزایش قیمت به تدریج منجر به افزایش فروش ها در خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1411

به "اتفاق سرنوشت ساز در بازار سکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق سرنوشت ساز در بازار سکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید