اتفاق عجیب؛ وقتی VAR تصمیم VAR را رد کرد!

به گزارش مجله زیتوا، داور ملاقات الریان و الشمال پس از استفاده از VAR تصمیمی را لغو کرد که خودش با یاری VAR اعلام نموده بود!

اتفاق عجیب؛ وقتی VAR تصمیم VAR را رد کرد!

فصل نو رقابت های لیگ ستارگان قطر شروع شده و هفته نخست این پیکارها با اتفاقات متعددی همراه بود که شاید بتوان گفت اولین صحنه جنجالی فصل، در بازی الریان و الشمال اتفاق افتاده باشد.

در دقیقه 39 این ملاقات، حرکت تمیم منصور بازیکن تیم الریان در گوشه محوطه جریمه منجر به سرنگونی این بازیکن شد. ابتدا عبدالله العذبة داور مسابقه خطای لویک لاندری مدافع اهل کشور ناشناخته گوادلوپ را چسبیده به محوطه جریمه اظهار داشت.

در لحظاتی که قاضی میدان در حال مشورت با اتاق VAR بود، سلمان فلاحی یاری داور ویدیویی بازی از داور وسط درخواست کرد تا این صحنه را با دقت مرور کند.

پس از اینکه عبدالله العذبة داور بازی به کنار زمین رفت، صحنه برخورد را مورد بازبینی قرار داد و از نظر وی، برخورد دو بازیکن روی خط محوطه جریمه اتفاق افتاده بود و یک خطای پنالتی به سود الریان اظهار داشت.

در شرایطی که یوهان بولی مهاجم الریان پشت این توپ ایستاده بود و قصد داشت تا ضربه پنالتی را به سمت دروازه حریف شلیک کند، یک بار دیگر داور VAR از قاضی میدان درخواست کرد تا برای بازبینی مجدد صحنه به کنار زمین بیاید.

این بار عبدالله العذبة پس از مرور دوباره صحنه، از تصمیم قبلی خود برگشت و هیچ برخوردی میان لویک لاندری مدافع الشمال و تمیم منصور بازیکن تیم الریان تشخیص نداد و ضربه آزاد غیر مستقیم به سود الشمال اظهار داشت.

در واقع داور مسابقه در یک صحنه، 3 تصمیم مختلف گرفت. او ابتدا یک خطای چسبیده به محوطه جریمه به سود الریان اظهار داشت، سپس و با استفاده از یاری داور ویدیویی حکم به یک ضربه پنالتی داد و پایان در بازبینی دوباره صحنه به وسیله VAR شبیه سازی بازیکن الریان را تشخیص داد و یک خطای غیرمستقیم به سود الشمال اظهار داشت.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1842

به "اتفاق عجیب؛ وقتی VAR تصمیم VAR را رد کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق عجیب؛ وقتی VAR تصمیم VAR را رد کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید