از سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم تقدیر شد

به گزارش مجله زیتوا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم تقدیر کرد.

از سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم تقدیر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز یکشنبه 14 مرداد در بازدید از پایگاه های تاریخی استان ضمن تقدیر از سرباز یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی وظایف متعددی دارد اما می توان گفت یکی از مهم ترین وظایف آن که در اولویت قرار گرفته است حفاظت از میراث فرهنگی است.

یزدانی ادامه داد: موضوع حفاظت از میراث فرهنگی جز به وسیله یگان و جذب سربازان محقق نمی گردد و باید به وسیله آموزش آنان را متوجه کرد که وظیفه آنان کاملا فرهنگی و ارزشی است.

او با بیان این که خدمت سربازی در نظام جمهوری اسلامی امری مقدس به حساب می آید اضافه کرد: خدمت سربازی در یگان حفاظت میراث فرهنگی قداست مضاعفی دارد چرا که نگهبانی از مواریث فرهنگی کشور را به عهده دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: در صدد تقویت یگان حفاظت چه از لحاظ تعداد نیرو و چه از لحاظ امکانات و تجهیزات هستیم و به زودی مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت استان قم را راه اندازی خواهیم کرد تا آثار تاریخی را از راه دور کنترل و رصد کنیم.

او ضمن تاکید بر این که موضوع حفاظت از میراث فرهنگی یک امر اجتماعی است، گفت: مشارکت های مردمی در حفظ میراث فرهنگی امری واجب است و باید انجمن های میراث فرهنگی را فعال کنیم و برنامه مدیریتی جامع داشته باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 32

به "از سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم تقدیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم تقدیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید