برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان صورت می پذیرد.

برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان

ولی جهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: به مناسبت روز موزه تمام موزه های گیلان فردا رایگان است.

وی از برگزاری 200 برنامه در هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان اطلاع داد و اضافه نمود: برگزاری جشنواره های مختلف در نقاط مختلف گیلان در این هفته برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در این استان اطلاع داد و افزود: با همکاری موزه ایران باستان 34 قلم شی که مربوط فرهنگ و تاریخ تمدن کشور است، در این نمایشگاه معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.

جهانی با اشاره به اجرای طرح شبی با موزه در گیلان بیان نمود: در شبی با موزه به معرفی مکاتب فرهنگی و تاریخی گیلان می پردازیم.

وی از راه اندازی سیار موزه ها در گیلان اطلاع داد و اضافه نمود: این طرح در شهرستان هایی که موزه ندارند، اجرا می گردد تا علاقمندان بتوانند بازدید از موزه و تماشا آثار باستانی را تجربه نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 53 بنای تاریخی استان به موزه تبدیل می شوند، گفت: بناهای تاریخی قابلیت موزه شدن دارند و این کار در گیلان پیگیری و اجرا می گردد.

جهانی از تبدیل 100 بنای تاریخی به فرصت سرمایه گذاری در گیلان اطلاع داد و افزود: اطلاعات این فرصتهای سرمایه گذاری در قالب کتاب در اختیار علاقمندان و سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی از راه اندازی بزرگترین موزه مطالعاتی باستان شناسی شمال کشور در رودبار اطلاع داد و اضافه نمود: آثار و یافته های دوره پارینه سنگی در این موزه نگهداری می گردد که 70 درصد کار این موزه اجرا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 221 بنای ثبتی تاریخی در اختیار دستگاه ها واقع شده است، گفت: طبق قانون دستگاه ها موظف هستند این بناها را تبدیل به موزه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1975

به "برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید