تور گوانجو ارزان: نمایش جشن نوروز و فرش ایرانی در گوانجو چین

به گزارش مجله زیتوا، جشنواره نوروز و نمایشگاه فرش ایرانی با همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و حضور مقامات دولتی استان گواندونگ، نمایندگان کشورهای مقیم، هنرمندان، فرهیختگان و شرکت های چینی، در موزه هنرهای گوانجو واقع در جنوب چین برگزار گردید.

تور گوانجو ارزان: نمایش جشن نوروز و فرش ایرانی در گوانجو چین

با تور گوانجو ارزان یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جشنواره نوروز و نمایشگاه فرش ایرانی با همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در موزه هنرهای گوانجو واقع در جنوب چین برگزار گردید.

در این جشنواره علاوه بر مقامات دولتی استان گواندونگ، نمایندگان کشورهای مقیم، هنرمندان، فرهیختگان و شرکت های چینی حضور داشتند و طی آن کوشش شد فرهنگ نوروز، ویژگی های فرهنگ ایرانی و مشترکات تاریخی ایران و چین معرفی شود.

این رویداد پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری شهرهای تهران و گوانجو که به وسیله شهرداران دو کلانشهر امضا شد، به اجرا عایدی. حسین درویشی سرکنسول کشورمان در گوانجو ضمن معرفی فرهنگ نوروز و نقش فرش در فرهنگ و هنر ایرانی به روابط فرهنگی دو کشور در جاده ابریشم اشاره و ضمن یادآوری ابتکار کمربند-راه و سند همکاری های راهبردی ایران و چین، اظهار امیدواری کرد همکاری کشورمان با استان گواندونگ که ثروتمندترین استان چین می باشد در قالب بسترهای مختلف توسعه یابد.

بعلاوه قرار است سمینار فرعی در ارتباط با معرفی فرش ایرانی با همکاری سرکنسولگری، انجمن طراحان داخلی گواندونگ، مرکز ملی فرش ایران و اتحادیه صادرکنندگان فرش با هدف معرفی فرش ایران و استفاده از فرش ایرانی در طراحی داخلی چینی برگزار شود. در این سمینار اساتید رشته های هنر، طراحی و شرکت های مرتبط چینی شرکت خواهند نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1753

به "تور گوانجو ارزان: نمایش جشن نوروز و فرش ایرانی در گوانجو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گوانجو ارزان: نمایش جشن نوروز و فرش ایرانی در گوانجو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید