اسخ این معما را از هزار نفر فقط یک نفر می داند

به گزارش مجله زیتوا، یک معمای ریاضی جالب برای محاسبات اعدادی ساده در یکی از وبسایت ها منتشر شد که به طور میانگین از هر 1000 نفر شرکت کننده در این تست تنها یک نفر پیروز به پاسخ درست شد.

اسخ این معما را از هزار نفر فقط یک نفر می داند

معما و نظایر آن، به طور قابل میزان گیری و ملموسی، به پویا نگه داشتن مغز، به ویژه در سنین بزرگسالی یاری می نمایند. به آن ها فراتر از تفریح نگاه کنید، هر چند تفریح هم هستند همه ما به ویژه در سنین بزرگسالی، احتیاج بیشتری به فعال و پویا نگه داشتن مغز داریم.

تست های هوش الزاماً برای سنجیدن هوش نیست، مهمتر از آن، برای به چالش کشیدن هر چند نه سخت مغز است.

تست هوش این روز ها توجه درصد قابل توجهی از مردم را به خود جلب نموده است. عموم افراد علاقه دارند تا خود را از جنبه های مختلف هوش مورد آزمایش قرار دهند. از بین این همه تست هوش، کدام یک بهتر است؟ یک تست هوش خوب باید معتبر، قابل اعتماد و علمی باشد و تمام جوانب مهم را در نظر بگیرد.

یکی از چالش های فکری جالب انجام معما و تست هایی است که شامل اعداد و ارقامی است که به راحتی نمی توان رابطه آن ها را تشخیص داد. این معما به وسیله سایت gotumble.com طراحی و منتشر شد، طراح این معما به شرکت نمایندگان برای حل آن پیشنهاد داشت که دامنه فکرشان را از داخل باکس معما فراتر برده و به روشی که به سادگی بین اعداد ایجاد می گردد فکر نمایند.

یک معمای ریاضی جالب برای محاسبات اعدادی ساده در یکی از وبسایت ها منتشر شد که به طور میانگین از هر 1000 نفر شرکت نماینده در این تست تنها یک نفر پیروز به پاسخ درست شد.

چند ردیف محاسبه ریاضی با جواب البته جوابی که متفاوت با آنچه به روش معمولی به فکر تان می رسد می بینید که آخرین محاسبه بدون جواب به جای مانده است و شما باید به روش اجرا شده برای اعداد قبلی آن را به دست آوردید.

جواب معمای ریاضی

روش حل این معما به این نحو است که حاصل جمع دو عدد با عدد دیگری جمع زده می گردد به این روش که برایتان خواهیم گفت.

ابتدا 1+4=5 کاملا صحیح و منطقی است.

در خط بعد 2+5 =12 شده است چطور؟ به این روش که ابتدا 2+5 شده سپس عدد 5 که جواب محاسبه خط قبلی است به جواب محاسبه اضافه شده است.

خط بعدی 3+6 را داریم که جواب آن 9 است، اما جواب نوشته شده 21 است یعنی باز هم قانون خط دوم اجرا شده است، پس سوال خط چهارم یعنی معمای اصلی هم باید با همین روش حل گردد که به این ترتیب جواب معما اینطور خواهد بود:8+11=19، اما طبق قانون باید عدد 21 را که حاصل محاسبه خط قبلی است را به آن اضافه کنیم، یعنی 19+21=40.

منبع: همشهری آنلاین

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1882

به "اسخ این معما را از هزار نفر فقط یک نفر می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسخ این معما را از هزار نفر فقط یک نفر می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید