اعطای تسهیلات خرد اشتغال زایی به مرزنشینان

به گزارش مجله زیتوا، تفاهم نامه همکاری میان بنیاد علوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهدف تأمین اشتغال پایدار و محرومیت زدایی به وسیله توسعه کسب وکار در منطقه ها مرزی و کم برخوردار منعقد شد.

اعطای تسهیلات خرد اشتغال زایی به مرزنشینان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به موجب این تفاهم نامه بنیاد علوی به متقاضیان تسهیلات اشتغالی در منطقه ها مرزی که از سوی وزارت کار معرفی می شوند، تسهیلات خرد قرض الحسنه تا صد میلیون تومان اعطا می نماید.

در این جلسه که به میزبانی بنیاد علوی برگزار گردید، وحید خاوه ای معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی از لزوم ارتباط مستمر و پایدار مجموعه های توانمندساز اشتغالی گفت و اضافه نمود: کمترین دستاورد این ارتباط، آگاهی دستگاه ها و مجموعه های حوزه اشتغال از فعالیت های اجرا شده به منظور جلوگیری از موازی کاری و تقویت اقدامات مشترک است.

خاوه ای لازمه هدفمند شدن و اثرگذاری طرح های کلان در حوزه اشتغال را قابل ارزیابی بودن آن دانست و گفت: بر همین اساس پیشنهاد شد که در همکاری مشترک با مجموعه کارآفرینی این وزارتخانه تمرکز اصلی در منطقه ها مرزی کشور صورت پذیرد.

مدیرعامل بنیاد علوی منطقه ها مرزی را مانند همه منطقه ها دیگر دارای ظرفیت ها و تهدید های قابل تأمل دانست و تاکید نمود: نظام سیاست گذاری مسئله کار در کشور جدای اقدامات روتین و عادی باید جهت ویژه و مناسبی را برای منطقه ها مرزی در نظر بگیرد. باید طوری برنامه ریزی گردد که بسیاری از تهدیدات تبدیل به فرصت و بعلاوه از تبدیل فرصت به تهدید شدن رخداد ها نیز جلوگیری به عمل آید.

معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: باتوجه به شناختی که از میدان وجود دارد، مسئله کولبری راه چاره دارد و می توان به گونه ای سیاست گذاری گردد که این مسئله تبدیل به فرصت و برای اقتصاد منطقه عامل شکوفایی باشد.

خاوه ای تاکید نمود: هیچ نهادی به تن هایی نمی تواند مدعی توانایی حل مسائل ملی از جمله اشتغال بگردد و ما در بنیاد علوی اساساً دنبال مشارکت با مردم و دولت هستیم.

وی مخاطب اصلی برنامه های بنیاد در اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت منطقه ها محروم را دهک های پایین درآمدی اعلام نمود و گفت: مطالعات و تجربه کار در میدان نیز نشان داده است که سیاست های مرکزگرا در ادوار گذشته باعث شده هر چه از مرکز به مرز ها نزدیک می شویم، نرخ فقر افزایش یابد.

خاو های در سرانجام صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که این تفاهمات بین دستگاهی بتواند یاری شایانی به حل معضل اشتغال کند.

محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن تشکر از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در پیشرفت و آبادانی منطقه ها محروم، گفت: انصافاً رویکرد مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه کارآفرینی روبه جلو و خوب است.

وی اضافه نمود: امروز بر کسی پوشیده نیست که مسئله اشتغال یکی از گلوگاه های چالش برانگیز امروز اقتصاد کشور است و متأسفانه در این سال ها همگرایی مناسبی میان مجموعه های فعال در این حوزه دیده نشده و به صورت جزیره ای رفتار شده است.

کریمی بیرانوند گفت: قلب و مغز اکوسیستم ملی اشتغال اصالتاً یک مسئله مالی نیست بلکه اجتماعی است و برای ایجاد یک شغل پایدار مسائل فرهنگی و حتی سیاسی نیز دخیل است. لزوماً اعطای تسهیلات به معنای ایجاد شغل نیست.

وی در سرانجام نیز ابراز امیدواری کرد که با ایجاد هم افزایی و ارتباطات شبکه ای ایجاد شده میان وزارت کار و بنیاد علوی بتوان یاری شایانی به حل معضل اشتغال در منطقه ها مرزی کشور کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1810

به "اعطای تسهیلات خرد اشتغال زایی به مرزنشینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات خرد اشتغال زایی به مرزنشینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید