امیدوارم در المپیک توکیو در رشته های نو هم مدال بگیریم

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم اختتامیه شعر المپیک، گفت: المپیک مهمترین آوردگاه ورزشی دنیا است که زبده ترین ورزشکاران هر 4 سال دور هم جمع می شوند. در خصوص رویدادهایی مانند مسابقات دنیای و آسیایی، جهت ورود ورزشکاران راحت است اما المپیک تفاوت بزرگی دارد چون آوردگاه ورزشکاران نخبه است و از دوسه سال قبل از هر دوره آن، رقابت های گزینشی برگزار می گردد.

امیدوارم در المپیک توکیو در رشته های نو هم مدال بگیریم

وی با اشاره به تعداد زیاد کشورهایی که عضو فدراسیون های جهانی والیبال، بسکتبال، شمشیربازی و … هستند، توضیح داد: از این همه رشته تعداد محدودی صاحب سهمیه می شوند که ایران برای المپیک توکیو پیروز به کسب آن شده است.

وزیر ورزش بعلاوه به فرایند طولانی کسب سهمیه در دیگر رشته ها مانند کشتی اشاره نمود و ادامه داد: برای المپیک توکیو بیشترین سهمیه را گرفته ایم، تا به امروز 66 سهمیه گرفته ایم که نکته جالب آن این است که 10 سهمیه به نام بانوان است.

سلطانی فر تاکید نمود: در طول 16 دوره حضور ورزش ایران در المپیک، مجموعه کاروان های اعزامی پیروز به 19 مدال طلا شدند که فقط 4 مدال طلا برای هشت دوره حضور المپیکی پیش از انقلاب بوده است.

وی با یادآوری اینکه تمام مدال های ایران در المپیک در چهار رشته بوده، گفت: امیدواریم در توکیو در رشته های تازه مانند والیبال و شمشیربازی و کاراته مدال بگیریم. به سایر رشته ها مانند تیراندازی هم امید داریم.

سلطانی فر بعلاوه با یادآوری تأخیر یک ساله در برگزاری المپیک گفت: تمام امکانات مهیا شد تا با وجود تأخیر ایجاد شده و محدودیت های کرونا، ورزشکاران با برترین آمادگی در المپیک توکیو شرکت نمایند.

وزیر ورزش با اشاره به برنامه های تعریف شده برای هفته المپیک و رضایت از چگونگی برگزاری آنها از مردم خواست برای پیروزیت ورزشکاران در توکیو دعا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1452

به "امیدوارم در المپیک توکیو در رشته های نو هم مدال بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم در المپیک توکیو در رشته های نو هم مدال بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید