رضازاده: پسرم از اسمم استفاده نمی کند، ذوق لباس عید را داشتم

به گزارش مجله زیتوا، قهرمان سابق وزنه برداری دنیا و المپیک درمورد خاطرات دوران کودکی اش از عید نوروز صحبت کرد و گفت: عید نوروز که می گردد جای خالی پدرم را حس می کنم.

رضازاده: پسرم از اسمم استفاده نمی کند، ذوق لباس عید را داشتم

به گزارش خبرنگاران، حسین رضازاده یکی از چهره های مشهور و خبرساز ورزش ایران است که صحبت با او جذابیت های خاص خود را دارد و البته همواره هم حرف های جالبی برای گفتن دارد.

رضازاده برای نوروز 1401 درخواست گفت و گوی عیدانه را پذیرفت و در خصوص مسائل مختلفی حرف زد. او که هنوز دلش با وزنه برداری است، در کنار زنده شدن خاطرات کودکی اش از عید نوروز، نتوانست نسبت به حال و روز وزنه برداری بی تفاوت باشد. البته سعی کرد از صحبت های حاشیه ای دوری کند و تنها به این بسنده کرد که در سال تازه وزنه برداری پیروز تر باشد.

در ادامه گفت وگوی عیدانه حسین رضازاده با خبرنگاران را می خوانید:

حسین رضازاده این روز ها مشغول چه کاری است؟

من برای خودم ورزش می کنم و کار های شخصی ام را هم دنبال می کنم. در بخش پارالمپیک هم هستم و به تازگی مسابقه ای برگزار گردید که برای کسب سهمیه پارالمپیک بود و نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک هم حضور داشت.

فضای وزنه برداری و پارا وزنه برداری چقدر متفاوت هستند؟

به هر حال حساس تر هستند و امکانات و شرایط تمرینی آنها فرق دارد، با این حال ورزشکاران خوبی هستند.

چرا دو قهرمان المپیک وزنه برداری (حسین توکلی و حسین رضازاده) بجای رشته خود در پارا وزنه برداری فعالیت می نمایند؟

این را باید از مسئولان بپرسید. ما با نیت یاری کردن آمده ایم. درست است که شاید جای ما آنجا نباشد اما باید مسئولان این را پاسخ بدهند.

یعنی در پاراوزنه برداری قدر شما را بیشتر می دانند؟

من قهرمان جهان و المپیک و رکودار جهان بوده ام. ما هر چه داریم از وزنه برداری است و باید کاری که بلدهستیم را انجام دهیم اما خب متاسفانه این گونه نشده است. البته این تنها در خصوص من نیست و بقیه قهرمانان هم همین شرایط را دارند. فدراسیون به نفراتی که از وزنه برداری سر رشته ای نداشتند، مسئولیت داد و در نهایت وزنه برداری به این حال و روز افتاد. شاید اگر خود قهرمانان برسر کار بودند، دلسوز تر بودند. به هر حال همه ما خاک خورده وزنه برداری هستیم و می دانیم وزنه بردار به چه چیزهایی برای پیروزیت نیاز دارد.

این روزها خیلی ها نگرانی بلاتکلیفی وزنه برداری هستند شما چطور؟

بله منم نگران هستیم. بازی های آسیایی در پیش است و کم کم گزینشی المپیک شروع می گردد. بعلاوه مسائل حذف شدن از المپیک وجود دارد چون بحث دوپینگ خیلی حساس است. تا الان یک نمونه مثبت دوپینگ در رده نوجوانان داشتیم و باید بیشتر مراقب بود و امیدوارم وزارت ورزش زودتر معین تکلیف کند.

می گویند شما از دوستان وزیر هستید، در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون صحبتی با او نداشته اید؟

گفتیم و آقای وزیر خودش ورزشکار بوده و تحصیل نموده است و همه رشته ها ورزشی را می شناسد. ان شاالله خودش با معاونانش تصمیم نهایی را امی گیرد.

نام شما بین گزینه های سرپرستی است؟

معین نیست و حالا باید دید وزیر چه تصمیمی می گیرد.

حال وهوای شما در آستانه عید نوروز مانند زمان کودکی تان است؟

به هر حال فرق می نماید. آن زمان که بچه بودیم ذوق خرید لباس عید را داشتیم. مدرسه تعطیل می شد و به روستای پدربزرگ و مادربزرگم می رفتیم. البته از وقتی کرونا آمده دیگر رفت و آمدها کمتر شده است و امیدوارم در سال تازه این کرونا ریشه کن گردد.

در عید نوروز جای خالی چه کسی را بیشتر از همه احساس می کنید؟

پدرم. پنج سال است که عید نوروز کنارمان نیست و نبودش احساس می گردد.

عیدی می دهید یا می گیرید؟

بچه بودم عیدی می گرفتم الان دیگر عیدی می دهم. همه انتظار دارند که الان عیدی بدهم الان هم دیگر کسی 10 هزار تومانی را کسی قبول نمی نماید(با خنده).

یادتان می آید با عیدی که در دوران کودکی می گرفتید، چه چیزی می خریدید؟

یادش بخیر آن زمان 10 تومانی و 20 تومانی عیدی می دادند و ما بچه ها جمع می کردیم. من با پول هایم خوراکی می خریدم (باخنده).

در دوران قهرمانی عید نوروز در اردوی تیم ملی بودید؟

بله،یادم می آید دو عید را در اردوی تیم ملی بودیم که وقتی سفره هفت سین چیدیم، وزنه برداران قفل و صفحه هم می گذاشتند که نماد رشته وزنه برداری هم در سفره باشد.

علی مرادی عیدی نمی داد؟

نه نمی داد فقط تبریک می گفت. (با خنده).

خاطره قشنگی از عید نوروز دارید؟

دو، سه هفته مانده به عید که پدر و مادرم لباس نو می خریدید ، خیلی ذوق داشتم زودتر عید گردد تا آنها را بپوشیم.

حسین رضازاده عید نوروز کجا است؟

سعی می کنم کنار مادرم باشم. حالا یا من به اردبیل می روم یا او را به تهران می آورم.

کسی هست که بخواهید در شروع سال تازه با او آشتی کنید؟

نه چون این اخلاق را ندارم که با کسی قهر باشم یا کدورتی به دل داشته باشم.به نظرم مردم هر کدورتی دارند رفع نمایند. قبلا بزرگتر ها می آمدند افراد را آشتی می دادند. امیدوارم الان هم همین شکل باشد چون جهان ارزش این کدورت ها را ندارد.

فکر نمی کنید خانواده وزنه برداری هم به یک آشتی نیاز داشته باشد؟

به نظرم قهر نیستند فقط بعضی ها کارهایی انجام دادند تا از خانواده خود دور باشند. به نظرم هر کسی می آید ، خانواده وزنه برداری را دور هم جمع کند و به فکر کار خودش نباشد. ما جوان های خوب و بااستعدادی داریم که اگر رسیدگی گردد، می توانند افتخارات زیادی کسب نمایند.

سال 1400برای شما چگونه گذشت؟

خدا را شکر خوب بود تنها مسئله ویروس کرونا بود که وقتی می شنیدیم مردم عزیز و دوستان بیمار شده اند ناراحت می شدیم. فقط امیدوارم هر چه زودتر ریشه کن گردد.

بین سین های سفره هفت سین کدام را ترجیح می دهید؟

سیر را دوست دارم. سیر برای بیماری دیابت من خوب است(با خنده). ورزش می کنم و کوششم بر این است بیماری ام را کنترل کنم.

چقدر وزن خود را کم نموده اید؟

در مدت حدود 12 سال، 32 کیلوگرم کم نموده ام. البته وقتی صویرم بعد از مدت ها در رسانه ها منتشر شد، همه فکر کردند به طور ناگهانی خیلی لاغر شده ام. در حال حاضر 131 کیلوگرم هستم اما بخاطر بیماری دیابت باید 10 کیلوگرم دیگر لاغر کنم.

به مردم توصیه ورزش کردن هم می کنید؟

ساده ترین ورزش، پیاده روی است و به نظرم خوب است روزانه این کار را انجام دهند و چند نفر دوست دور هم جمع ششوند و به پیاده روی بروند.

مردم با شما در خصوص وزنه برداری صحبت هم می نمایند؟

بله می پرسند چرا به این حال و روز افتاده است. بیشتر مردم ایران، ورزشی هستند به هر حال شرایط رشته ها را دنبال می نمایند.

زمانی که دوران ریاست شما به خاتمه رسید و فدراسیون تازه بر سر کار آمد، عملکردتان خیلی مورد قضاوت نهاده شد. قضاوت هایی که شدید درست بود؟

من نزدیک شش سال در فدراسیون بودم و هر کسی نقطه ضعف و قوتی دارد. سعی کردم به لطف خدا نتایج خوبی بگیرم. ما در المپیک لندن که برترین نتیجه را گرفتیم، مشکل دوپینگ هم نداشتیم و این در حالی است قهرمانان زیادی به مشکل برخوردند. من خیلی اهل حرف زدن نیستم و چه ورزشکار بودم و چه رییس فدراسیون، در عمل، خودم را ثابت می کردم. فدراسیون تازه خیلی کارها را گفت انجام می دهد که متاسفانه نشد.

با وجود اینکه می توانید از فدراسیون انتقاد کنید اما خیلی درگیر این مسئله نمی شوید.

خیلی دوست ندارم این صحبت ها را انجام دهم. جالب این است آن مدتی هم که من مسئولیت داشتم باز هم پشت سر من و کوروش باقری حرف می زدند و می خواستند هرج و مرج ایجاد نمایند.

شرایط وزنه برداری شما را ناراحت می نماید؟

خودم زجر کشیده ورزش هستم می دانم وزنه بردار باید تغدیه و امکانات خوب داشته باشد تا بدون دغدغه بتواند رکورد هایش را بالا ببرد. خود وزنه برداران عنوان کردند که آب معدنی در اردو نداشتند، این چه فدراسیونی است که حتی نمی تواند آب معدنی تهیه کند.

بعضی وزنه برداران از اینکه تفاوت امکانات کشتی و وزنه برداری می بینند حسرت می خورند، واقعا حق دارند؟

حق دارند. رییس فدراسیون کشتی دنبال اسپانسر است. هر رییس فدراسیونی به غیر از بودجه دولت باید دنبال اسپانسر باشد. دبیر خودش قهرمان بوده و از صفر شروع نموده و شرایط را درک می نماید . از این رو صبح تا شب کوشش می نماید تا ورزشکارانش در رفاه باشندو دغدغه فکری نداشته باشند.

به نظر می رسد با فضای مجازی میانه ای ندارید؟

زیاد دوست ندارم و فقط برای کارهایم از ان استفاده می کنم.

می ترسید اگر فعالیت زیاد داشته باشید، قضاوت شوید؟

نه فقط خیلی علاقه مند نیستم.

پسرتان ابوالفضل وزنه برداری را کنار گذاشت؟

تا دو سال پیش تمرین می کرد اما کرونا شیوع پیدا کرد و سالن ها بسته شد او هم سرد شد. الان هم سال آخر درسش است و بعد ببینیم چه می گردد.

چقدر از نام پسر حسین رضازاده بودن استفاده می نماید؟

اصلا استفاده نمی نماید. خودم اتفاقا می گویم بعضی جاها بگو پسر من هستی اما دوست ندارد و می گوید خودم عرضه دارم کارم را انجام می دهم.

آرزوی شما در سال 1401؟

مردم: دعا می کنم سلامت و پیروز باشندو جوان ها زندگی خوبی داشته باشند.

ورزش ایران: بازی های آسیایی در پیش است و تمام رشته ها پیروز باشند و مدال های خوبی بگیرند.

وزنه برداری: امیدوارم وزنه برداری در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی پیروز باشد. وزنه برداری همواره پیروز بوده و مدال گرفته و در سال 1401 پیروز تر باشد. البته باید یک دعایی هم برای فدراسیون جهانی هم کنم که جمع و جور گردد(باخنده).

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1777

به "رضازاده: پسرم از اسمم استفاده نمی کند، ذوق لباس عید را داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضازاده: پسرم از اسمم استفاده نمی کند، ذوق لباس عید را داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید