ایده های طراحی دیوار آجری و سنگی

به گزارش مجله زیتوا، دیوارهایی که در ساخت آن ها از آجر و سنگ استفاده می گردد، زیبایی خاصی به فضای خانه می بخشند. استفاده از آجر یا سنگ در طراحی خانه باعث ایجاد نمایی مجلل می گردد. دیوار آجری باعث ایجاد یک تغییر کلی در خانه می گردد. ساخت یک دیوار آجری به ایجاد سبکی نو در خانه شما یاری می نماید.

ایده های طراحی دیوار آجری و سنگی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

دیوار سنگی

دیوارهای سنگی نباید باعث ایجاد سردی در فضای خانه شوند. دیوارهای سنگی نمایی طبیعی داشته و جوی گرم در خانه به وجود می آورند. استفاده از گیاهان و یا به کارگیری رنگ های جذاب و چشم نواز در کنار سنگ، ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می نماید. اگر از سنگ برای ساخت دیوار پشت تلویزیون بهره ببرید، تلفیقی از سبک مدرن و سنتی در خانه ایجاد خواهد شد. برای طراحی اکثر دیوارهایی که در خانه وجود دارند می توان از آجر استفاده کرد. با این حال از طراحی دیوار با استفاده از آجر بیشتر در قسمت های ورودی خانه، آشپزخانه ها، اتاق نشیمن یا حمام استفاده می گردد.

دیوار آجری

ساخت دیوارهای آجری از نمونه های طراحی های منحصربفرد در خانه برشمرده می گردد. حال سؤال اینجاست چرا از سنگ و آجر در طراحی داخلی استفاده می گردد؟ جواب این سؤال بسیار ساده است. چرا که سنگ و آجر ظاهری بسیار زیبا دارند. هیچ چیز به اندازه این دو نمی تواند باعث ایجاد فضایی لوکس در خانه شما گردد. دیوارهای سنگی از این جهت که می توانند ادراک کلی فضا را تغییر داده و به راحتی سبک خانه شما را به سبک محلی یا مدرن و حتی تلفیقی از هردو تغییر دهند، از نمونه های منحصر بفرد در طراحی داخلی برشمرده می شوند. میزان گرمی و سردی سنگ به رنگ آن ها و تلفیق آن با رنگ های دیگر بستگی دارد. اگرچه استفاده از سنگ و آجر در طراحی به سبک سنتی کاربرد دارد، اما می توان از آن ها در طراحی های معاصر و مدرن نیز استفاده کرد. این تطبیق پذیری از جمله نکات جادویی سنگ ها و آجرها می باشد.

طراحی دیوار داخلی آجری شکل

ورودی خانه

قسمت ورودی خانه تاثیر زیادی در مهمانان و افرادی که قصد ورود به خانه دارند، می گذارد. استفاده از آجر برای ساخت دیوار قسمت ورودی خانه از جمله ایده های تاثیرگذاری است که می توان از آن استفاده کرد. طراحی دیوار آجری به رنگ تیره باعث ایجاد فضایی به سبک روستیک شده و تاثیر آن به مرور زمان از بین نمی رود. پیشنهاد ما استفاده از سقف های چوبی و یک لوستر مجلل در کنار دیوار آجری می باشد. دیوارهای آجری سفید رنگ بیش تر در خانه هایی به سبک مینیمالیست، صنعتی و مدرن کاربرد دارند.

مراقبت از دیوار آجری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شانس استفاده از یک دیوار آجری زیبا در خانه خود دارید، باید مراقب ایجاد هرگونه آسیب در سطح دیوار باشید. اهمیت این کار در طول زمان پدیدار می گردد. برای اطمینان از درخشندگی آن ها می توانید از لایه های براق بر روی آجرها استفاده نمایید.

استفاده از آجر در طراحی دیوار اتاق خواب

یکی از بزرگترین مزیت های دیوارهای آجری، ایجاد فضایی دنج در اتاق می باشد. استفاده از دیوارهای آجری با رنگ های متنوع باعث ایجاد فضایی آرام بخش می گردد. به همین خاطر دیوارهای داخلی آجری شکل بیشتر در مهم ترین قسمت های خانه مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. دیوار اصلی که در معرض دید همگان قرار گرفته است نیز می تواند با استفاده از آجر ساخته شده و نمایی چشم نواز ایجاد کند.

تاثیر بخار آب بر دیوار آجری شکل

طراحی دیوارهای حمام با استفاده از آجر یکی از بهترین ایده های کاربردی می باشد، اما در صورت اجرایی کردن این ایده باید در نگهداری از آن ها نیز کوشا باشید. اگر از دیوارهای آجری در حمام خانه استفاده می کنید برای نگهداری از آن ها باید از سیلر استفاده گردد.

دیوار آجری در اتاق نشیمن

دیوار آجری زمانی که در مرکز و به عنوان نقطه کانونی مورد استفاده قرار گیرد، نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود. در خانه های مدرن تلویزیون خانه از جمله اِلمان های اصلی بر شمرده می گردد و به همین خاطر بهتر است از آجر برای ساخت دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد. انجام این کار یکی از بهترین ایده های کاربردی بوده و احتیاج به هیچ گونه اِلمان تزئینی دیگری نیز ندارد. به جای استفاده از آجر طبیعی، می توانید از سنگ های مصنوعی نیز برای انجام این کار استفاده نمایید.

استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوار آجری

بسیاری از افراد تمایل دارند شکل طبیعی دیوار آجری خانه خود را حفظ نمایند. اما باید بدانید که استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارهای آجری باعث ایجاد نمایی مدرن در خانه می گردد. استفاده از رنگ سفید باعث می گردد ظاهر دیوار آجری شکل تمیز و شیک باشد و با این کار هارمونی زیبایی میان دیوار و سقف ایجاد خواهد شد. به طور کلی می توان گفت، این ایده بهترین راه حل برای طراحی ساده فضای نشیمن و ایجاد آرامش می باشد.

انتخاب رنگ خاکستری

آجرهای خاکستری رنگ نمای بسیار زیبایی دارند و برای انتخاب رنگ، گزینه های شما تنها به رنگ سفید محدود نمی گردد. رنگ خاکستری رنگ گرم تری نسبت به رنگ سفید محسوب می گردد و نمایی طبیعی دارد.

طراحی دیوار داخلی سنگی

دلایل زیادی برای استفاده از سنگ در طراحی داخلی وجود دارد که در این جا به بیان بعضی از آن ها می پردازیم:

  • سنگ ها از زیبایی و ظاهر طبیعی برخوردارند.
  • نگهداری از آن ها آسان می باشد.
  • طیف گسترده ای داشته و هر سلیقه ای را جوابگو می باشد.
  • از نمونه متریال های دوستدار طبیعت شناخته می شوند.
  • از بافت منحصر بفردی برخوردار است.
  • از جذابیت برخوردارند.
  • به عنوان عایق قوی صدا شناخته می شوند.

رنگ آمیزی دیوار سنگی

بهتر است شکل سنگ را با استفاده از ایده های جذاب تغییر دهید. بنابراین به استفاده از رنگ های گیرا و بافت هایی که نظر افراد را جلب می نماید، فکر کنید.

نورپردازی دیوار سنگی

نورپردازی دیوارهای سنگی باید به گونه ای باشد که بافت موجود در سنگ را نمایان کند و زیبایی آن را دوچندان کند. برای انجام این کار می توانید از انواع وسیله های روشنایی مانند لوسترها استفاده نمایید. این نورپردازی می تواند نقطه ای و یا از هر زاویه ای صورت گیرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 358

به "ایده های طراحی دیوار آجری و سنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی دیوار آجری و سنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید