بازسازی زمین فوتبال

به گزارش مجله زیتوا، بازسازی زمین های ورزشی

به طور معمول برای جذب پسربچه ها و بچه هایی که هنوز با انواع ورزش آشنا نشده اند، آن ها را در کلاس های فوتبال ثبت نام می نمایند و سپس بعضی از آن ها تا بزرگسالی این ورزش را به طور جدی دنبال می نمایند و سالانه میزان ثبت نامی ها در این رشته ورزشی نسبت به کذشته بیشتر می گردد.

بازسازی زمین فوتبال

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این ورزش در تمامی کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است و برخی از افراد بیشتر اوقات خود را در طی روز برای تمرین در این زمین های فوتبال می گذرانند. بنابراین اگر در صورت مشاهده ایراد و نقصی در زمین های فوتبال به رفع و اصلاح آن نپردازید، خطرات جانی و حتی با گذشت زمان خطرات اقتصادی زیادی شما را تهدید خواهد نمود.

چند فاکتور مهم را برای بازسازی زمین فوتبال باید رعایت کنید، از جمله صندلی های استادیوم، کفپوش و چم مصنوعی، نصب دوربین های مدار بسته، نصب گیت بلیط فروشی الکترونیکی در استادیوم ها باید توجه ویژه ای گردد.

سوالات مربوط به بازسازی زمین فوتبال

1آیا می توان برای زیرساخت های زمین فوتبال از بتون و آسفالت استفاده کرد؟

خیر، به هیچ عنوان نباید از آسفالت، بتون و … برای زیرساخت زمین فوتبال استفاده کرد زیرا موجب از بین رفتن انعطاف پذیری چمن مصنوعی می گردد.

2

برای بازسازی زمین فوتبال، بهتر است به یکباره همه نواقص را رفع کرد یا می توان مواردی را به زمان دیگری موکول کرد؟

در صورت مشاهده نواقصی که ممکن است صدمه جانی برای اطراف داشته باشد، باید حتما برای رفع آن قدام کنید. اما اگر مواردی که باید اصلاح گردد خیلی جدی نیست و شما بودجه کافی ندارید، مانند نصب دوربین های مداربسته که می توان آن را به چند وقت بعد نیز موکول کرد، اشکالی در کار پیش نمی آید.

3

برای خرید کفپوش زمین فوتبال باید به چه نکته ای توجه کنیم؟

پیش تر، مواردی که باید برای خرید یک کفپوش زمین ورزشی بدانید را بیان کردیم، اما یکی از نکات مهم که در خرید کفپوش برای زمین ورزش، از اهمیت بسزایی برخوردار است، این است که در صورت آسیب دیدن کفپوش، در زمانی بسیار کم و با هزینه ای ناچیز توسط خود بهره بردار تعمیر گردد و مانند روز اول بازگردانده گردد. به عبارتی کفپوشتان از گارانتی و مهلت زمانی برای تعمیر و تعویض برخوردار باشد.

بازسازی زمین ورزشی

بازسازی زمین فوتبال

همانطور که می دانید فوتبالیست ها، بعد از چند ساعت تمرین سخت در زمین، به انجام مسابقات می پردازند، بنابراین در صورت تیکه تیکه بودن کفپوش، نداشتن دروازه استاندارد، سفت بودن یا نرمی زیاد کفپوش و … همه و همه در نتیجه کار تاثیر خواهد داشت.

علاوه بر آن ممکن است به تاندون های پا و زانو فشار زیادی وارد گردد پس بازسازی زمین فوتبال از نکات کلیدی است که باید هر چند سال برخی از موارد را تعویض و جایگزین کرد.

نکاتی در خصوص بهترین کفپوش زمین فوتبال

بهترین کفپوش برای فضاهای داخلی و باز، باید ویژگی هایی داشته باشد که در صورت عدم توجه به آن ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

  • کفپوش انتخابی شما باید مقاوم، با ظاهری جذاب و در عین حال مقرون به صرفه باشد.
  • در هر دمایی باید در برابر رطوبت، مقاوم باشد، تا بتوان از آن هم در مناطق خشک و هم در شهرهایی که رطوبت زیاد است، استفاده کرد.
  • کفپوش سالن ها و فضاهای ورزشی باید این قابلیت را داشته باشد که در صورت قرار دریافت تجهیزات سنگین ورزشی مانند دروازه های متحرک فوتبال یا بسکتبال، تیر والیبال و حتی میزها و صندلی هایی که روی آن قرار می گیرد، هیچ آسیب و تو رفتگی در کفپوش ایجاد نگردد.
  • به طور کلی کفپوش زمین فوتبال باید در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم بوده و در صورت قرار دریافت طولانی مدت زیر نور آفتاب، در برابر اشعه uv محافظت شده باشد.
  • الیاف چمن مصنوعی باید ارتفاعش 50 میل باشد (با توجه به استانداردهای زمین فوتبال)
  • الیاف کفپوش باید انعطاف پذیر و برگشت پذیر باشند.
  • همچنین الیافت باید تراکم بالایی داشته باشند.

در صورت دارا بودن این نکات کفپوش شما سال ها به خوبی عمر می نماید و می توان روی آن ورزش های مورد نظر را انجام داد و با قرار دریافت زیر نور آفتاب برای ساعت های طولانی مدت، دیگر نگران از بین رفتن رنگ آن نخواهید بود.

بازسازی زمین فوتبال

ابعاد زمین فوتبال استاندارد

برای بازسازی زمین فوتبال باید تمامی نکات استاندارد در خصوص ابعاد زمین، ابعاد دروازه و …. را بدانید وگرنه بازی ها به شکل درست و صحیح انجام نخواهند شد. ابعاد زمین استاندارد فوتبال برای بازی های بین المللی باید طولی معادل 100 تا 120 متر و عرض آن 64 تا 75 متر معین شده است.

اما ابعاد زمین های مسابقات غیر بین المللی می تواند طولی بین 91 تا 120 متر و عرضی بین 45 تا 91 متر داشته باشد.

بازسازی نیمکت ها و صندلی های تماشاچیان

معمولا صدها هزار نفر برای بازی های فوتبال به استادیوم می فرایند تا از نزدیک و به صورت مستقیم بتوانند بازی رو تماشا نمایند، به همین علت ممکن است آسیب هایی به صندلی ها وارد گردد که برای بازسازی کل زمین فوتبال باید به این موضوع نیز توجه کنید.

آن ها را رنگ کنید، در صورت خراب یا شکسته بودن آن ها را تعویض و جایگزین کنید، آن ها را با فاصله های استاندارد از هم بچینید.

ابعاد استاندارد زمین فوتبال

جمع بندی

برای بازسازی زمین فوتبال باید تمامی فاکتورهای حدود و استاندارد خطوط، ابعاد، دروازه، اطراف زمین، صندلی نشستن مربی و فوتبالیست ها و … را رعایت کنید.

مهم ترین موضوع در زمین های فوتبال، چمن های مصنوعی هستند که با رعایت نکاتی که ذکر شد، بهترین نوع آن را برای زمینتان تهیه کنید تا سال ها برایتان عمر کند.

منبع: رویا مال
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 900

به "بازسازی زمین فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی زمین فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید