بازیگر سریال پرونده های ایکس درگذشت

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، پیتر دونات که شاید بیشتر برای حضورش در سریال پرونده های ایکس شناخته می گردد روز دوشنبه 10 سپتامبر در خانه اش در کالیفرنیا درگذشت. ماریا همسر این بازیگر در تبادل نظر با نیویورک تایمز بیماری دیابت را علت مرگ او مطرح نمود.

بازیگر سریال پرونده های ایکس درگذشت

دونات به عنوان بازیگر تئاتر طی چندین سال نقش های مشهوری چون سیرانو دو برژراک، پروسپرو، شایلاک، شاه لیر و هادریان هفتم را ایفا نموده بود.

او همچنین به عنوان بازیگر مهمان در سریال های متعددی چون اف بی آی، هاوایی فایو-زیرو، مانیکس و مک میلان و همسرش بازی کرد.

مهم ترین حضور دونات در سینما در فیلم پدرخوانده 2 در نقش یک وکیل در سکانس های دادگاه شخصیت مایکل کورلئونه است. فرانسیس فورد کاپولا کارگردان افسانه ای سینما که در ابتدا قصد داشت در قسمت اول پدرخوانده نقش تام هیگن وکیل خانواده کورلئونه را به پیتر دونات بدهد؛ نقشی که پایان به رابرت دووال رسید، تصمیم گرفت در قسمت دوم از این بازیگر در نقش کوتاهی استفاده کند. دونات همچنین در نقش اوتو کرنر در فیلم تاکر: مردی در رویاهای خود محصول1980 ساخته فرانسیس فورد کاپولا نیز بازی کرد.

این بازیگر کانادایی که در کنتویل ایالت نوا اسکوشیا کانادا در سال 1928 به جهان آمده بود با توجه به حرفه رابرت دونات عموی نامدار و برنده جایزه اسکارش-بازیگر فیلم خداحافظ آقای چیپس-به سینما کشانده شد. او کارش را با تئاتر شروع کرد و پیش از آن که نخستین حضورش در برادوی را با تئاتر جنتلمن اول تجربه کند در چند کار تلویزیونی حضور یافته بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 253

به "بازیگر سریال پرونده های ایکس درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر سریال پرونده های ایکس درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید