تور ارزان تایلند: بانکوک محبوب ترین مقصد سفر سال جاری دنیا شد

به گزارش مجله زیتوا، بانکوک با کنار زدن مرکز بریتانیا، توانست در صدر فهرست شهرهایی قرار بگیرد که در سال 2016 بیشترین تعداد بازدیدنمایندگان بین المللی را به خود جذب می نمایند.

تور ارزان تایلند: بانکوک محبوب ترین مقصد سفر سال جاری دنیا شد

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

با استناد به رنکینگ دنیای که به تازگی به وسیله کمپانی پرداخت و تکنولوژی مسترکارت منتشر شد، مرکز تایلند یعنی بانکوک، لندن را کنار زده و حالا محبوب ترین مقصد سفر سال جاری در دنیا است.

تایلند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا که بعد از کودتای نظامی سال 2014 که گفته شد با هدف سرانجام دادن به ماه ها ناآرامی سیاسی شکل گرفت با اطمینان پایین مصرف نمایندگان و صادرات روبرو بوده، و در این میان توریسم برای این کشور یک دریچه امید نادر بوده است. ظاهرا بمب هایی که ماه گذشته در جنوب تایلند منفجر شد و به گفته پلیس مسئولش جدایی طلبان بودند، تاثیر محدودی بر توریسم این کشور داشته است.

بانکوک که با عنوان شهر فرشته ها هم شناخته می گردد، در فهرست 132 شهر سال 2016 در رتبه اول جای گرفت و لندن، پاریس و دبی را شکست داد. به این ترتیب طبق فهرست شهرهای مقصد دنیای مسترکارت، بانکوک شهری است که بیشتر از بقیه شهرها مورد بازدید مسافران بین المللی نهاده شد.

یوآ هدریک-وونگ اقتصاددان ارشد مسترکارت گفت:

این یک اتفاق ناگهانی و کوتاه مدت نیست. بانکوک موقعیتی قدرتمند دارد تا در طولانی مدت در صدر شهرهای مقصد باقی بماند. در این شهر پول ارزش دارد، مخصوصا برای بازدیدنمایندگانی که از کشورهای پردرآمد به آن سفر می نمایند.

به خاطر افزایش چشمگیر جهانگرد های چینی، تایلند انتظار دارد بتواند سال جاری خوش آمدگوی رقم رکوردشکن 33 میلیون بازدیدنماینده باشد. پیش بینی می گردد خود بانکوک هم بتواند 21/47 میلیون نفر بازدیدنماینده بین المللی در سال 2016 داشته باشد که به این ترتیب این شهر را با فاصله کمی جلوتر از لندن با 19/88 میلیون بازدیدنماینده در رتبه اول قرار می دهد.

جیمز دانلی 31 ساله که جهانگردی اهل بریتانیا است و سر راهش به ویتنام از بانکوک بازدید نموده گفت:

آلودگی هوا باعث می گردد بانکوک شهری ایده آل برای اقامت طولانی مدت نباشد، اما غذایش دومی ندارد.

با استناد به مسترکارت، در بخش های دیگر آسیا، شهر ژاپنی اوساکا قدرتمندترین رشد را در زمینه تعداد بازدیدنمایندگان بین المللی طی هفت سال گذشته نشان داده و توانسته جهانگرد های کشورهای همسایه مخصوصا چین و کره جنوبی را به خود جذب کند.

مرکز بریتانیا در رتبه نخست رنکینگ مقاصد گردشگری دنیای سال 2015 نهاده شد؛ اما مسترکارت اعلام نکرد که چرا سال جاری کمی از جذبه این شهر برای مسافران دنیای کم شده است. این دو شهر در بیشتر تاریخ این رنکینگ، رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1649

به "تور ارزان تایلند: بانکوک محبوب ترین مقصد سفر سال جاری دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: بانکوک محبوب ترین مقصد سفر سال جاری دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید