بلوار حادثه ساز زاهدان

به گزارش مجله زیتوا، فرشته بامری - خبرنگار: شهرک جهاد 4هزار واحد مسکونی و شهرک برق نیز 2هزار واحد مسکونی در زاهدان دارد؛ در مجموع 6هزار واحد مسکونی در این 2 منطقه وجود دارد.

بلوار حادثه ساز زاهدان

این حجم بالای جمعیت سبب ترافیک در راه های دسترسی به مرکز شهر زاهدان شده و علاوه بر آن با حوادث و اتفاقات ناگواری مانند فوت یا نقص عضو افراد همراه بوده است. با چنین شرایطی یک زیرگذر در جوار شهرک جهاد ایجاد شد تا عبور و مرور تسهیل شود. زیرگذر شهرک جهاد با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 93 کلنگ زنی و در سال 95 افتتاح شد. طول پل این زیرگذر غیرهم سطح 500 متر با 2 دهانه 14 متری است که تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای احداث آن هزینه شده است. این پل در راستا کریدور راه چابهار ـ زاهدان ـ میلک قرار گرفته است، اما 2 شهرک فوق نیاز به راه های ارتباطی دیگری هم دارند تا عبور و مرور ساکنان به نحو مطلوب تری انجام شود.

  • گلایه شهروندان

یکی از ساکنان شهرک جهاد می گوید: شهرک جهاد و برق یک محور خروجی و ورودی دارند که این 2 شهرک را به هم متصل می کند و بدون آسفالت است. هاشم بیابانی می افزاید: این محور یا بلوار می تواند موجب کاهش ترافیک در سایر محورها و جلوگیری از سوانح جاده ای شود، اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد آسفالت این بلوار است تا ساکنان 2 منطقه بتوانند به صورت ایمن از آن بهره برداری کنند. وی می گوید: چندی پیش، پس از باران جاده ورودی شهرک برق و جهاد زاهدان گل آلود و مسدود شد و مسائل فراوانی برای تردد ساکنان این منطقه به وجود آورد که می طلبد شهرداری و نهادهای مربوط هرچه سریع تر نسبت به آسفالت این جاده اقدام کنند.

  • نداشتن روکش آسفالت مناسب

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهردار زاهدان به خبرنگاران می گوید: بیش از 2 هزار خانوار معادل 6هزار نفر در شهرک جهاد و برق ساکن هستند که از نعمت برق بهره مندند و منبع آب رسانی آن ها نیز چاه های آب شور حوالی زاهدان است. آب شرب بهداشتی نیز از طریق تانکر تامین می شود. جمشید میری می افزاید: شهرک برق زاهدان در محدوده بین جاده کمربندی و محور گوربند - زاهدان واقع شده و فاقد جاده دسترسی مطلوب و آسفالت است. وی ادامه می دهد: راستای که به عنوان جاده در شهرک برق مورد استفاده قرار می گرفت به علت نداشتن روکش آسفالت مناسب، تردد را برای شهروندان سخت کرده بود.

وی می گوید: شهرک جهاد هم بعد از کمربندی شهر زاهدان واقع شده و به علت واقع نشدن در حریم شهر، برخی امکانات مانند راه دسترسی مناسب و آسفالته را ندارد. معاون امور زیربنایی شهردار در ادامه با اشاره به بازگشایی محور 40 متری شهرک جهاد می گوید: این محور با ایجاد بلواری به طول 1/5 کیلومتر 2 شهرک برق و جهاد زاهدان را به هم متصل می کند.

  • تخریب دیوار شرکت توزیع برق

میری می افزاید: در این زمینه در تیرماه امسال با تخریب دیوار شرکت توزیع برق یا همان معبر 40 متری، شهرک های برق و جهاد زاهدان به هم متصل شدند. با بازگشایی این محور علاوه بر فراهم شدن رضایت ساکنان این شهرک ها، راستا تردد شهرک نشینان یادشده نیز محقق شد. وی ادامه می دهد: اکنون بلواری به طول 1650 متر (بیش از 1/5 کیلومتر) علاوه بر اتصال 2 شهرک جهاد و شهرک برق این 2 را به جاده چشمه زیارت هم متصل می کند. این بلوار یکی از راستاهای ورودی و خروجی شهرک جهاد و شهرک برق هم است که به عبور و مرور شهروندان کمک می کند. وی می گوید: این پروژه 1650 کیلومتر طول دارد و عرض سواره رو آن نیز 23/5 متر است. یک لاین آن 11متر و دیگری 12/5 متر است و 2 پیاده روی 7متری هم برایش در نظر گرفته شده است. 36 هزار متر مربع نیز باید آسفالت شود. بیش از 5 میلیارد تومان هم هزینه اجرای پروژه است.

  • تحویل پروژه به شهرداری

میری ادامه می دهد: از یک ماه گذشته آسفالت این پروژه به شهرداری محول شده است، این راستا غیر هم سطح و برای مسطح کردن آن چندین مرحله عملیات خاکریزی و زیرسازی اجرا شده است. وی با اشاره به این که عملیات آماده کردن سطح خیابان از یک ماه قبل آغاز شده است، می گوید: قبل از حمل و پخش آسفالت، راستا عملیات باید با توجه به میزان تولید و برنامه زمانبندی کار از هر جهت آماده و مهیا شود. باید هرگونه پستی و بلندی و ناهمواری به طور مطلوب مرمت شود.

وی می گوید: چنانچه عملیات آسفالتی روی پوشش های آسفالتی یا بتنی اجرا می شود، باید ابتدا بر اساس پیش بینی های مندرج در مشخصات فنی خصوصی نسبت به تعمیر، اصلاح و مرمت آسفالت های موج دار یا فتیله دار یا سطوح بتنی معیوب اقدام شود. در این حالت باید بستر کار از هرگونه مواد خارجی، گردوغبار و گل و لای پاک شود. معاون امور زیربنایی و عمرانی شهردار زاهدان می گوید: اکنون در لاین شرقی بلوار، مرحله زیرسازی به پایان رسیده و آماده آسفالت است؛ همچنین 4 ردیف جدول گذاری و 2 کانال در طرفین برای این بلوار در نظر گرفته شده است.

وی می گوید: آسفالت این راستا به زودی به پایان می رسد و شهروندان می توانند از این جاده استفاده کنند. وی ادامه می دهد: در سنوات آینده با احداث زیرگذر، شهرک جهاد و بلوار پرستار نیز به ورودی شهر زاهدان متصل خواهند شد و امیدواریم با این طرح مسائل دسترسی و ترافیکی شهروندان در این قسمت حل شود.

  • بلوار شهرک جهاد و برق بدون علائم رانندگی

یکی از ساکنان شهرک جهاد می گوید: استفاده از خیابان ها و بلوارهای بدون آسفالت برای رانندگان سخت و حادثه آفرین است. مصیب بصیری می افزاید: یک بلوار خاکی و فاقد علائم رانندگی راستا را برای بروز حادثه هموار می کند و بلواری هم که شهرک جهاد و برق را به هم متصل می کند، به دلیل این که آسفالت نیست حادثه آفرین است. وی ادامه می دهد: آسفالت این راستا از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم منطقه است؛ زیرا سبب تسهیل در عبور و مرور می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 57

به "بلوار حادثه ساز زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوار حادثه ساز زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید