تعداد مراکز دفن زباله در کشور کاهش پیدا نموده است

به گزارش مجله زیتوا، وزیر کشور از کاهش تعداد مراکز دفن زباله اطلاع داد و گفت: باید کوشش کنیم از دفن زباله به فراوری کمپوست با استفاده از ظرفیت دستگاه های زباله سوز برسیم.

تعداد مراکز دفن زباله در کشور کاهش پیدا نموده است

به گزارش خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه 25 آبان بعد از حضور در کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح جزئیات این نشست اظهار کرد: درباره پسماند ها در این جلسه با نمایندگان صحبت کردیم. در این خصوص چند مساله داریم؛ ابتدا بحث دفن آن ها است، سعی کردیم این مساله به 280 کاهش پیدا کند؛ باید سامانه های تبدیل زباله به کمپوست را با استفاده از ظرفیت دستگاه های زباله سوز را استفاده کنیم.

وی افزود: باید تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا را در برنامه های شهرداری ها و خانوار ها بیشتر اجرایی کنیم؛ شهرداری ها و مردم باید یاری نمایند تا این مسائل را مدیریت کنیم.

وزیر کشور توضیح داد: ناوگان حمل و نقل عمومی و بازسازی آن هم بسیار مهم است؛ باید مبالغ مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفت؛ دولت و مجلس می توانند در این باره یاری نمایند؛ با خرید ناوگان حمل و نقل عمومی از فراوری نمایندگان داخلی، آن ها هم با اطمینان خاطر در بحث حمل و نقل کار بیشتری خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1646

به "تعداد مراکز دفن زباله در کشور کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مراکز دفن زباله در کشور کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید