توریستی ترین جاده جنوب کشور درگیر فاضلاب، جاده سی سخت کام هزاران مسافر را تلخ می نماید

به گزارش مجله زیتوا، روانه شدن فاضلاب در 48 ساعت گذشته در توریستی ترین جاده جنوب کشور کام مسافران و گردشگران عید فطر را تلخ می نماید و به نوعی مسافرت به سی سخت با استقبال فاضلاب در جاده روبه رو است.

توریستی ترین جاده جنوب کشور درگیر فاضلاب، جاده سی سخت کام هزاران مسافر را تلخ می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان نوروزی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، در جنوب کشور و 35 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهری در دامنه کوه دنا از سلسله کوه های زاگرس بنام سی سخت که عنوان نگین سبز زاگرس را با خود یدک می کشد واقع شده که همه ساله و در ایام های مختلف سال مسافران و گردشگران زیادی روانه این منطقه می شوند.

در 48 ساعت گذشته به دلیل شکستگی شبکه آب شرب منطقه بلهزار نرسیده به دانشگاه آزاد یاسوج شاهد جاری شدن آب و همراه کردن فاضلاب با خود در توریستی ترین جاده جنوب کشور هستیم مسئله ای که انگار برای مسئولان، محلی ار اعراب ندارد و به راحتی در کنار آن می گذرند در حالی کام مسافران و گردشگران را تلخ نموده است.

این موضوع در حالی است که نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران از آماده باش ستاد سفر این استان در آستانه تعطیلات عید فطر در تمامی دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان اطلاع داد بود.

فرماندار شهرستان بویراحمد در این زمینه به خبرنگاران گفت: دیروز اکیپی را برای برطرف مشکل اعزام کردیم و به ما گزارش دادند که تاحدودی مشکل برطرف شده و دیگر نگرانی آنچنانی وجود ندارد.

محمد کاظم نظری در واکنش به این سوال خبرنگار خبرنگاران که دقایقی پیش همچنان فاضلاب در خیابان جاری است اضافه کرد: به بخشدار مرکزی بویراحمد و دهیاری ماموریت داده ام این مشکل را برطرف کننند اگر هنوز برطرف نشده اطلاعات نادرست ارائه داده اند.

آب و فاضلاب شهری مقصر نگرانی گردشگران است

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: کاری از دست راهداری ساخت نیست و باید آب و فاضلاب نسبت به ترمین شبکه آب اقدام کند و ما هرکاری از دستمان برآمد انجام دادیم ولی راه به جایی نبرد.

علی شیر محمدی با بیان اینکه طی تماس تلفنی مشکل را به فرماندار شهرستان بویراحمد گزارش کردیم اضافه کرد: ماموریت ما باز کردن بالا و پایین پل بود که این کار را انجام دادیم ولی باید آبفا بی تفاوت نباشد تا مشکل برطرف گردد.

وی با تاکید بر اینکه جاری شدن آب و همراه کردن فاضلاب با خود جز اینکه برای گردشگران ناخشایند و نازیباست بسیار خطرناک است بیان کرد: مسافران و گردشگران زیادی از این جهت در حال تردد هستند و هر لحظه امکان تصادف وجود دارد.

محمدی به خبرنگاران گفت: مجدد راهداران را برای برطرف مشکل به منطقه اعزام می کنیم.

نیروهای آب و فاضلاب به یاری شهرداری و گردشگری رفته اند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از شکستگی شبکه آب نرسیده به دانشگاه آزاد یاسوج اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نیروهای آبفای شهری به یاری شهرداری در پارک جنگلی و میراث فرهنگی و گردشگری در آب نهر کاکان رفته اند.

سید علی لدنی نژد از خبرنگار خبرنگاران خواست محل دقیق شکسته شدن شبکه آب را برای وی پیامک بزند تا دستور آنالیز دهد.

شبکه آب کشاورزی شکسته نه آب شرب

سید علی لدنی نژاد بعداز دستور آنالیز به رئیس آب و فاضلاب مادوان عین پیامک رئیس این اداره را برای خبرنگار خبرنگاران ارسال کرد که در آن آمده است: بازگشت به دستور صادره شکستگی مربوط به لوله کشاورزی بوده که چندین بار در ماه های اخیر شکسته و افراد فکر می نمایند شبکه آب شرب است.

مطمئن نیستم خط انتقال آب کشاورزی باشد، ربطی به جهاد کشاورزی ندارد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد در این زمینه به خبرنگاران گفت: از سالیان قدیم خط انتقال مربوط به مزارع پایین دست روستای بلهزار از زیر جاده رد می گردد که طبق هماهنگی های اجرا شده مسئولیت آن به عهده دهیاری روستا گذاشته شده است.

منوچهر محمدی با تاکید بر اینکه مطمئن نیستم خط انتقال آب کشاورزی بلهزار شکسته باشد گفت: در صورت صحت این مسئله نیز برطرف مشکل بر عهده دهیاری است.

گزارش از سجاد نوبهار

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 438

به "توریستی ترین جاده جنوب کشور درگیر فاضلاب، جاده سی سخت کام هزاران مسافر را تلخ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریستی ترین جاده جنوب کشور درگیر فاضلاب، جاده سی سخت کام هزاران مسافر را تلخ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید