خبرنگاران دولت سالانه 15 هزار میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی هزینه کرده است

به گزارش مجله زیتوا، گناباد- خبرنگاران- معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: دولت تدبیر و امید طی سنوات گذشته سالانه 15 هزار میلیارد ریال در 825 شهرک و ناحیه صنعتی استانهای مختلف هزینه کرده است.

خبرنگاران دولت سالانه 15 هزار میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی هزینه کرده است

فتحعلی محمدزاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرکهای صنعتی گناباد و بجستان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این سرمایه گذاری از محل اعتبارات عمرانی، تملک دارایهای سرمایه ای و منابع داخلی شرکت شهرکهای صنعتی کشور برای توسعه زیرساختهای این بخش هزینه شده است.

وی ادامه داد: با حمایتهای دولت تدبیر و امید سالانه سه هزار و 500 هکتار به اراضی صنعتی شهرکهای صنعتی کشور اضافه کرده و حدود سه هزار و 200 هکتار زمین هم به متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد واحدهای تولیدی واگذار شده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: با توجه به معضلات ناشی از خشکسالیهای سالهای گذشته، توسعه زیرساختهای صنعتی و حمایت از بخش تولید از راهکارهای مهم توسعه و رونق اقتصادی است و بر این اساس عنایت به بخش صنعت و تامین زیرساختهای صنعتی و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار جزء اولویتهای دولت تدبیر و امید قرار گرفته است و تلاش می شود با افزایش بستر سرمایه گذاری در مناطق محروم به استقرار واحدهای تولیدی و ثبات جمعیت در آنها کمک شود.

محمدزاده اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 1392 تا به امروز تنها 285 دستگاه ماشین آتش نشانی و 230 ایستگاه آتش نشانی برای صیانت و افزایش ایمنی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا تامین نیازهای مواد شوینده و ضد عفونی کننده و ماسک برای تامین نیاز داخلی در اولویت اقدامات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی کشور قرار گرفت و پرداخت تسهیلات برای افزایش حجم سرمایه گذاری و تولید آنها افزایش یافت و واحدهای جدید مورد حمایت قرار گرفتند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: هم اکنون هیچ گونه مسئله ای در تامین مواد اولیه شوینده و ضد عفونی کننده و ماسک در کشور وجود ندارد و واحدهای موجود به صورت سه شیفت برای تامین نیاز داخلی فعالیت می کنند.

محمدزاده با اشاره به بازدید از شهرکهای صنعتی شهرستانهای گناباد و بجستان گفت: برای ایجاد اشتغال در این مناطق باید زیرساختهای صنعتی و تولیدی افزایش یابند و واحدهای صنعتی که در مناطق محروم کشور و نیز این شهرستانها راه اندازی شده اند از مزایایی نظیر 13 سال معافیت اقتصادیاتی و درصد بالایی تخفیف در واگذاری زمین بهره مند می شوند و سرمایه گذارانی که در این مناطق سرمایه گذاری کنند، دولت همه زیرساختهای لازم را برای آنان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: 80 درصد اراضی ناحیه صنعتی کوثر گناباد به متقاضیان واگذار شده است و توسعه 150 هکتاری این ناحیه از محل اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات لازم برای تکمیل 264 هکتار زیرساختهای موجود آن در دست انجام است و قرار شد شبکه روشنایی و آسفالت معابر این ناحیه از محل منابع شرکت شهرکهای صنعتی کشور و شرکت تابعه در استان خراسان رضوی و منابع استانی و شهرستانی تامین و پرداخت شود.

او اضافه کرد: اگر برخی افراد و سرمایه گذاران به قراردادهای خود در ایجاد واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور عمل نکنند این قراردادها در زمره قراردادهای راکد قرار گرفته و از طریق مجاری مربوطه نسبت به فسخ و واگذاری آنها به دیگر افراد اقدام می شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران و هیات همراه روز پنجشنبه با بازدید از واحدهای صنعتی و شهرکها و نواحی صنعتی شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی از نزدیک در جریان مسائل و مسائل آنها قرار گرفتند.

هم اکنون 45 درصد از صنایع، 40 درصد از اشتغال صنعتی و 24 درصد از سرمایه گذاری استان خراسان رضوی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی قرار گرفته است که با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال زمینه استقرار 2 هزار و 570 واحد صنعتی را با اشتغال 74 هزار و 156 نفر فراهم کرده است.

825 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان با 130 هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران دولت سالانه 15 هزار میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی هزینه کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت سالانه 15 هزار میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی هزینه کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید