خبرنگاران 13 میلیارد ریال صرف احداث موزه مشگین شهر شد

به گزارش مجله زیتوا، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تا به امروز بیش از 13 میلیارد ریال برای ساختمان موزه باستان شناسی مشگین شهر هزینه شده است.

خبرنگاران 13 میلیارد ریال صرف احداث موزه مشگین شهر شد

نادر فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: موزه باستان شناسی مشگین شهر که از سال های قبل عملیات اجرایی آن شروع شده بود اما به صورت نیمه کاره با پیشرفت کمتر از پنج درصد متوقف شده بود که تکمیل این طرح از سال جزو اولویت های این اداره کل نهاده شد.

او اضافه نمود: این موزه که در جوار بقعه شیخ حیدر احداث می گردد، با پیشرفت فیزیکی بیش از 55 درصد عملیات اجرایی آن در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به احداث این بنا بر مبنای معماری فاخر ایرانی اسلامی بیان نمود: در ساختمان موزه باستان شناسی اجرای ستون ها و تیرها و سقف موزه و موتورخانه موزه و قسمتی از دیوارهای گری پیرامونی موزه، شیب بندی قسمتی از پشت بام، بلوکاژ کف موزه، نمای طبقه همکف و اجرای قسمتی از نمای طبقه اول اجرا شده است.

فلاحی گفت: عملیات اجرایی ساختمان موزه با جدیت در دست اجرا بوده و پیش بینی می گردد تا در سال 1400 مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین اضافه نمود: با حمایت های استاندار اردبیل بزرگترین سایت موزه شمالغرب کشور در شهریری مشگین شهر تا انتها امسال افتتاح خواهد شد که هم اکنون علاوه بر عملیات اجرای محوطه برای این محوطه باستانی، در زمینه زیرساخت و ایجاد راه دسترسی به این محوطه نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: شهرستان گردشگری و تاریخی مشگین شهر یکی از مناطق کهن و بسیار زیبای استان اردبیل است که امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کشور به شمار می رود و اجرای طرح های مختلف گردشگری و توسعه زیرساخت ها در این زمینه نقش مهمی ایفا نموده است.

استان اردبیل به خاطر پیشینه غنی تاریخی خود دارای موزه های متعددد است که از جمله آنها می توان موزه چینی خانه بقعه شیخ صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ صفی ، موزه مفاخر دینی ، موزه مردم شناسی ،موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم السلطنه شهر نمین ، موزه باستان شناسی شهر نیر، موزه باستان شناسی شهر خلخال و موزه باستان شناسی مشگین شهر را نام برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران 13 میلیارد ریال صرف احداث موزه مشگین شهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 میلیارد ریال صرف احداث موزه مشگین شهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید