درخواست حقوقدانان و فعالان بین المللی از اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم آل خلیفه

به گزارش مجله زیتوا، حقوقدانان، مسئولان بین المللی و فعالان از دولت های غربی خواستند اقداماتی را برای علیه مقامات رژیم آل خلیفه بحرین به علت نقض حقوق بشر اتخاذ نمایند.

درخواست حقوقدانان و فعالان بین المللی از اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم آل خلیفه

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، حقوقدانان و فعالان در همایش مرکز اروپایی حقوق و دموکراسی برای آنالیز پیش نویس قانونی برای تحریم جانیان بحرینی از سوی اتحادیه اروپا مثل قانون ماگنیتسکی شرکت کردند.

یکی از وکلای حاضر در این همایش گفت: ما شاهد شکست کاملی در تحقیقات درباره شکنجه و قتل فراقانونی زندانیان در بحرین هستیم. عدم مجازات مسئولان دولتی در بحرین در افزایش سیطره خاندان حاکم و حکومتشان بر مردم نقش دارد.

مایکل بولاک، از دیگر وکلای حاضر در همایش گفت: سامانه های تحریم های اتحادیه اروپا گسترده تر از تحریم های انگلیس هستند و هر ممنوعیت سفری در سرتاسر اتحادیه اروپا خواهد بود. این تحریم ها کارآمدتر هستند.

وی از مقامات انگلیس دولت های غربی به علت عدم اتخاذ مواضع جدی در قبال منامه انتقاد کرد.

بعلاوه حسن مشیمع، فعال بحرینی و پسر رهبر مخالفان سیاسی گفت: متأسفانه دولت انگلیس همچنان موضع جانبدارانه ای را از نظام آل خلیفه دارد.

مارک جونز، دانشیار دانشگاه حمد بن خلیفه گفت: از 2011 شاهد وخامت سرکوب سیاسی در بحرین هستیم چراکه نظام آل خلیفه توانسته مرتکب انواع نقض ها بگردد بدون اینکه مجازات گردد. اگر تحریم ها تصویب گردد خبرنگاران در بحرین باید اسامی تعداد بیشتری از مسئولان عالیرتبه را که باید تحریم شوند ذکر نمایند همین مسئله باعث می گردد تا نظام بحرین نتواند از رسانه های غربی برای خوب جلوه دادن وجهه خود استفاده کند.

نهادهای حقوقی نگرانی خود را نسبت به ادامه احضار ده ها تن به علت شرکت در تشییع جنازه حسین برکات که به علت کرونا در زندان فوت کرد ابراز و مخالفت خود را با ادعاهای وارد شده در بیانیه وزارت کشور بحرین که گفته بود این تجمع غیرقانونی بوده اعلام نمودند.

تیم سازمان ملل اعلام نمودند که محاکمه حسین عادلانه نبود بلکه شاهد نقض های بسیار سنگین بود.

حسین عبدالله، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین گفت: کمیته بازداشت ظالمانه در سازمان ملل از دو سال پیش اعلام نمود که اعتراف های حسین تحت شکنجه گرفته شده است.

حسین برکات سال 2014 به اتهام به آتش کشیدن یک خودرو در شهر حمد و انفجار لوله گاز به 15 سال حبس محکوم شد. وی در زندان مرکزی جو تحت شکنجه و بدرفتاری نهاده شد.

حسین عبدالله گفت: بحرین شاهد انقلاب سیاسی و نقض های حقوقی و بی ثباتی سیاسی و مالی از حدود 10 سال پیش است. مردم بحرین از زمانی که پادشاه کنونی بر تخت نشسته دچار تنگنا و مشکل هستند. مردم خواستار دموکراسی و احترام به حقوق بشر هستند. اگر بر مقامات بحرینی فشار وارد نگردد و حمایت انگلیس و آمریکا ادامه یابد حسین برکات آخرین قربانی نخواهد بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1460

به "درخواست حقوقدانان و فعالان بین المللی از اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم آل خلیفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حقوقدانان و فعالان بین المللی از اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم آل خلیفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید