دلیل عجیبی که این روستا را متروکه نموده است!

به گزارش مجله زیتوا، ویلاهای لوکس روستای گوانهو در چین

در یکی از دهکده های چین ویلاهای لوکسی ساخته شده که شبیه قصر می مانند و زندگی در آن ها آرزوی خیلی هاست. شاید باور نکنید اما همه این ویلاها را یک مرد ثروتمند چینی ساخته تا روستایش را از متروکه شدن نجات دهد! او که دوست داشت روستایش همچنان پرهیاهو و شلوغ بماند تصمیم گرفت تعدادی ویلای لوکس بسازد و آن ها را مجانی به مردم روستا بدهد تا اهالی همچنان در این روستا بمانند. اما بعد از درست شدن این ویلاها اتفاق های غیر منتظره دیگری افتاد که خود او را هم از روستا فراری داد! دوست دارید ماجرای جالب این روستا را بدانید؟ در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

دلیل عجیبی که این روستا را متروکه نموده است!

مرد ثروتمند چینی که به روستایش علاقه خاصی داشت با دیدن سکوت مرگبار و مهاجرت اهالی روستا تصمیم گرفت تا دوباره هیاهو و شلوغی را به محل زندگی کودکی اش برگرداند. او برای این کار آغاز به ساخت صدها ویلای لوکس برای همه اهالی روستا کرد تا دیگر کسی به بهانه سخت بودن شرایط خانه و زندگی، این روستا را ترک نکند! این مرد به امید روزهای بهتر برای روستا سال ها کوشش و ده ها میلیون دلار خرج کرد و برای این ویلاها هیچ چیزی کم نگذاشت؛ از باغ سرسبز گرفته تا رودخانه ای که از وسط باغ می گذشت.

روستای گوانهو (Guanhu) که در استان گوانگ دونگ چین واقع شده است روستای مادری چن شنگ، کارخانه دار پولدار چینی است. او حدود 5 سال پیش تکه زمین بزرگی از مسئولان گرفت تا 258 ویلای لوکس بسازد و برای این کار هم 31.9 میلیون دلار در نظر گرفت. هر کدام از ویلاهای 280 متر مربعی 3 طبقه هستند و 5 اتاق خواب، 2 اتاق پذیرایی، یک پارکینگ و یک باغ کوچک دارند. حتی یک رودخانه کوچک هم از وسط دهکده جدید می گذرد که فضای آن را جذاب تر نموده است، از طرفی پل های پیاده روی جذابی هم از روی این رودخانه کشیده شده که چشم انداز کلی این ویلاها را تماشایی تر نموده است. این محوطه جدید امکاناتی دارد که باور نمی کنید در روستایی به این کوچکی همچین امکاناتی وجود داشته باشد: زمین بستکبال و بدمینتون و حتی یک سکوی عمومی برای برگزاری مراسم فرهنگی.

اما در کمال تعجب تا به حال هیچ کسی در این خانه ها ساکن نشده است! فکر می کنید چه دلیلی پشت خالی ماندن این خانه ها وجود دارد؟ شاید فکرتان سمت قیمت ویلاها برود اما این ویلاها هدیه مرد چینی به هر کدام از اهالی روستا بودند! تا محل زندگی خود را به امید زندگی بهتر در شهرها رها ننمایند. بر اساس سرشماری سال 2013، حدود 190 خانواده در این روستای کوچک زندگی می کردند اما چن تصمیم گرفت که 68 ویلای اضافی دیگر هم بسازد تا مطمئن شود که همه کسانی که قبل از تکمیل شدن ویلاهای جدید هم به روستا می آیند خانه دار شوند. اما این کار یک اشتباه بزرگ بود! چون همین که خبر ساخت روستای لوکس به گوش مردم رسید اهالی روستا بر سر اینکه چه کسی یک یا چندین ویلا داشته باشد به جان هم افتادند! برخی از خانواده ها ادعا کردند که خانه های بیشتری نیاز دارند و می خواهند آن را برای فامیل ها یا ازدواج فرزندانشان کنار بگذارند!

ماجرا وقتی بدتر شد که همه کشاورزانی که قبلا روستا را ترک نموده بودند ناگهان تصمیم به برگشت گرفتند و حتی ادعا کردند که ویلا هم می خواهند. چن می گوید با دیدن رفتار این مردم آنقدر ناامید و افسرده شده که در دو سال گذشته حتی یک بار هم به این روستا برنگشته است چون همین که به روستا برمی شود اهالی روستا با انواع و اقسام درخواست ها از او استقبال می نمایند پس او ترجیح می دهد که دیگر به این روستا برنشود!

به غیر از خانه های جدید، چن تصمیم داشت تا با ساخت یک گاوداری و باغ آلو در نزدیکی روستا 100 موقعیت شغلی ایجاد کند تا دیگر خیالش از بابت مهاجرت نکردن اهالی روستا راحت شود. او حتی صاحب کارخانه گوشت هم بود و می خواست تمام گاوهایی که در گاوداری پرورش پیدا می کردند را بخرد تا به این ترتیب بازاریابی گاوداری روستا هم تضمین شود. با این شغل جدید در عرض 4 سال، متوسط درآمد سالانه مردم روستا 32 هزار دلار می شد برای همین هیچ نگرانی ای بابت خانه و تحصیلات فرزندانشان نداشتند.

اما از آن جایی که مردم مشغول دعوا با همدیگر بر سر تصاحب ویلاها بودند همه این طرح ها نقش بر آب شد. در حالی که هنوز ساکنان روستا بر سر مالکیت این ویلاها به توافق نرسیده اند و خانه ها به خاطر دعوای اهالی خالی مانده است خبر می رسد که تعدادی از شیشه های پنجره ها هم با سنگ شکسته است به همین خاطر خانه ها نیاز به مرمت دارند.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 189

به "دلیل عجیبی که این روستا را متروکه نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل عجیبی که این روستا را متروکه نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید