دنیای بچه ها سهل انگارانه نیست

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، این نشست با حضور شرکت کنندگان نخستین دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک در سالن همایش وصال با پرسش و پاسخی بین مربی و مخاطبان شروع شد.

دنیای بچه ها سهل انگارانه نیست

کبری بابایی، مربی کارگاه بحث خود را با این پرسش آغاز کرد که کتاب کودک و نوجوان چیست؟. پاسخ های متنوع مخاطبان فعال این کارگاه که در رده های سنی مختلف بودند موضوع جلسه را به سوی این مبحث سوق داد که کتاب کودک باید چه معیارهایی داشته باشد تا ماندگار گردد.

کبری بابایی در این کارگاه به ضرورت داشتن نگاه تحلیل گر و انتخاب گر مخاطب اشاره نمود و آن را برای انتخاب کتاب مناسب، لازم دانست. وی بعلاوه گفت: شناخت الگوهایی برای اینکه بدانیم یک شاعر یا نویسنده کارش را در یک کتاب به درستی انجام داده است یا من به عنوان شاعر یا نویسنده چه مسیری را باید طی کنم تا اثر خوبی فراوری کنم، بسیاراهمیت دارد. یک نکته مهم درباره هر چیزی که با کودک سروکار دارد وجود دارد و آن، این است که نگاه سهل انگارانه ای درباره دنیای بچه ها داریم. مثلا فکر می کنیم هر کسی می تواند قصه گوی خوبی برای بچه ها باشد؛ ولی وقتی وارد عرصه قصه گویی می شویم می بینیم این طور نیست و قصه گویی تکنیک دارد. راجع به قصه نویسی هم این مسئله صدق می نماید. این نگاه سهل انگارانه در جاهایی باعث شده است ما کتاب هایی را در بازار کتاب ببینیم که بسیار سهل انگارانه چاپ شده، بسیار سهل انگارانه به دست بچه ها رسیده و بسیار سهل انگارانه هم سلیقه مخاطب ما را دچار مشکل نموده اند..

نخستین دوره متمرکز و حضوری آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان قاصدک از 21 تا 23 تیرماه 1402 در شهر قم در حال برگزاری است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1998

به "دنیای بچه ها سهل انگارانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای بچه ها سهل انگارانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید