ده رشته برتر تحصیل در کانادا

به گزارش مجله زیتوا، کشور پهناور و دوزبانه کانادا، دارای بالاترین نرخ پذیرش مهاجران در میان کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان بوده و همانطور که در مطلب برترین دلایل مهاجرت به کانادا به این موضوع پرداختیم، این کشور از جوانب مختلفی نظیر امنیت، رفاه اجتماعی، کیفیت بالای زندگی، امکان اقامت دائم، بازارکار فعال و نرخ بیکاری پایین، آزادی بیان و حمایت از حقوق مهاجران، خدمات درمانی گسترده و کم هزینه، اقتصاد پویا، دارابودن برترین دانشگاه های جهان و موارد بی شمار دیگر، کشوری سرآمد بوده و جزو بهترین گزینه های موجود برای زندگی، کار و ادامه تحصیل محسوب می گردد.

ده رشته برتر تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا با دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا به این کشور سفر کرده و به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر این کشور می پردازند. از این رو قصد داریم تا برای راحت تر شدن تصمیم گیری شما در خصوص انتخاب رشته مناسب ادامه تحصیل در کانادا، 10 رشته برتر تحصیلی این کشور را معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

علوم کامپیوتری در کانادا

عموما دانشگاه های معروف و معتبر کانادا دامنه وسیعی از رشته های تخصصی علوم کامپیوتری از علوم داده و روباتیک گرفته تا محاسبه فضای ابری Cloud Computing و سیستم های کسب و کار Business systems را ارائه می دهند. همچنین تمامی رشته های علوم کامپیوتری تحت پوشش ترکیبی از پیش زمینه های متنوع نظری با تکالیف عملی، پروژه ها، تحقیقات و فرصت های کارآموزی در شرکت های IT قرار می گیرند. گفتنی است که تقاضای بسیار بالایی برای نیروی فارغ التحصیل علوم کامپیوتری در بازار کار وجود دارد.

از آنجایی که همیشه گسترش دنیای فناوری بدون وقفه، حرکتی رو به جلو دارد، صندلی های شغلی تمام وقت زیادی در بازار کار کانادا و سراسر دنیا منتظر جذب و استخدام نیروی فارغ التحصیل و مناسب این رشته تحصیلی از دانشگاه های معتبر و بین المللی هستند. بنابر اطلاعات وبسایت neuvoo، به طور میانگین در آمد سالانه مشاغل علوم کامپیوتری در کانادا در حدود 63.390 دلار یا به بیانی دیگر ساعتی 32.51 دلار است ، این مبلغ برای افراد تازه کار این رشته چیزی در حدود 24.668 دلار و برای افراد باتجربه و حرفه ای به طور میانگین 107.763 دلار در سال خواهد بود.

مهندسی عمران در کانادا

با ثبت نام در رشته مهندسی عمران در هر یک از دانشگاه های معتبر کانادا، شما در زمینه برنامه ریزی شهری و محیطی و یادگیری طراحی پل ها، اتوبان ها و ساختمان ها از تجربه و تخصص لازم برخوردار خواهید شد. مدرک مهندسی عمران به شما چگونگی خلق سازه ها و ساختمان ها با توجه به ویژگی های زیبایی شناختی را یاد خواهد داد.

بنابر اطلاعات تحلیلی و بررسی جدید وب سایت PayScale درآمد سالانه مهندسی عمران در کانادا به طور میانگین 65.623 دلار خواهد بود.

سلامت عمومی در کانادا

کیفیت زندگی، مدیریت سلامت عمومی، مراقبت اولیه و پیشگیری از بیماری از اصلی ترین اولویت های کانادا محسوب می شوند. بدین خاطر با انتخاب رشته و ثبت نام در رشته سلامت عمومی در هر یک از دانشگاه های کانادا، اطلاعات متنوع و زیادی برای یادگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. گفتنی است که مقطع ارشد رشته سلامت عمومی یا همان Public Health کارآموزی و کار تحت نظارت در آژانس های سلامت عمومی، واحدهای درسی سلامت عمومی و مقوله های وزارت بهداشت و سازمان دنیای بهداشت را پوشش می دهد.

بنابر اطلاعات وبسایت neuvoo، درآمد تقریبی فارغ التحصیلان رشته بهداشت عمومی در کانادا چیزی در حدود 78.591 دلار و یا 40.30 دلار در ساعت است. گفتنی است که درآمد ورودی و اولیه این صندلی شغلی در کانادا چیزی در حدود 39.458 دلار است و این میزان درآمد برای نیروی مجرب این رشته تا 133.605 دلار در سال افزایش می یابد.

امور مالی در کانادا

کشور کانادا با برخورداری از یک بازار اجتماعی-مالی که یک بازار آزاد را با امنیت اجتماعی ترکیب کرده، دارای سریع ترین رشد مالی در میان کشورهای پیشرفته دنیا است. به عنوان یک دانشجوی مالی، شما می توانید درباره سیستم های مالی دنیا بیاموزید و به بررسی و ارزیابی اولیه و اساسی مزایای سیستم مالی کانادا بپردازید.

بنابر آخرین اطلاعات وبسایت indeed، درآمد یک مسئول و بررسیور مالی در کانادا به طور تقریبی برابر با 60.349 دلار در سال است.

منابع انسانی در کانادا

کانادا به داشتن نیروی کار متخصص و پشتیبانی از بازار کار فراگیر و چندجانبه افتخار می نماید. این کشور موجب ایجاد فرصت های شغلی برابر شده و همچنین مسبب حفظ اهمیت ارائه پشتیبانی به نیروی اقلیت شده است.

بدین خاطر می توان اینطور گفت که تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در کانادا هم چون یک شرط بندی مطمئن است. شما می توانید با تحصیل در این رشته، ساختارهای درونی و هسته یک کسب و کار را به طور کامل درک کرده و برای راهنمایی نتایج سازمانی در بازارهای بی ثبات و در حال تغییر، تکنیک های با ارزشی را یاد بگیرید.

بنابر جدیدترین آمار وبسایت neuvoo، درآمد یک مدیر منابع انسانی در کانادا به طور تقریبی و سالانه در حدود 77.381 دلار است که البته این مقدار برای نیروهای باتجربه و سابقه دار تا 111.905 دلار افزایش می یابد.

مهندسی مکانیک در کانادا

با انتخاب رشته مهندسی مکانیک در یکی از دانشگاه های کانادا، شما می توانید آموزش با کلاس و استاندارد دنیای را تجربه کرده و از مزایای انجام تحقیقات در آزمایشگاه های قابل توجه و مدرن دانشگاه های این کشور بهره مند شوید.

در عین حال اعضای هیئت علمی دانشگاه های کانادا برای سیستم آموزشی فوق العاده و دستاوردهای تحقیقاتی متعدد در سراسر دنیا مورد تصدیق و تائید قرار گرفته اند. شما می توانید با تحصیل در این رشته یک سری از مهارت های با ارزش را کسب کرده و از یک بینش و بصیرت کامل در زمینه های مهندسی وسایل نقلیه با یاری کامپیوتر، کامپوزیت ها و یا دینامیک محاسباتی سیالات برخوردار شوید و در تعامل با چندین پروژه مکانیک کاربردی قرار بگیرید.

بنابر اطلاعات وبسایت glassdoor میزان درآمد تقریبی و سالانه مهندسی مکانیک در کمپانی هوندا در تورنتوی کانادا برابر با 49.000 دلار است، این بدین معنی است که درآمد ساعتی این کار در کانادا چیزی در حدود 22 تا 24 دلار در ساعت است.

داروسازی در کانادا

رشته داروسازی در دانشگاه های کانادا تخصص های متعددی نظیر تحویل دارو واکسن، شیمی دارو و داروسازی، بیوتکنولوژی، بیولوژی مولکولی، داروسازی بالینی و یا آموزش داروسازی را پوشش می دهد.

شما این امکان را دارید تا با تحصیل در این رشته به آزمایشگاه های فوق مدرنی نظیر اتاق های اختصاصی برای سنتز آلی (organic synthesis)، مرکز کشت سلولی و آزمایشگاه های داروسازی دسترسی داشته باشید.

همچنین مجاز هستید تا ماموریت شگفت انگیز کشف و توسعه داروهای جدید و آماده سازی آنها برای یک حرفه رضایت بخش در صنعت داروسازی، دولت، دانشگاه و یا سایر تخصص های حوزه بهداشت را آغاز و راهنمایی کنید.

بنابر اطلاعات وب سایت ERi ، متوسط درآمد تقریبی تخصص داروسازی در کانادا ساعتی 65 دلار و در مجموع سالانه 134.396 دلار است.

  • مهندسی برق در کانادا

    دانشجویانی که به تحصیل در رشته مهندسی برق در هر یک از دانشگاه های کانادا می پردازند، این امکان را دارند تا دانش عمومی مهندسی را با پروژه های طراحی و تعداد زیادی از کارهای آزمایشگاهی ترکیب نمایند.

    علاوه بر دوره های متعددی که بر مقوله اصول مهندسی برق تمرکز دارند، شما می توانید در کلاس های اقتصاد، نگارش فنی و یا بوم شناسی شرکت کنید تا به خوبی محیط کاری صنعت و جوانب تجارت واقعی این رشته را درک کنید.

    بنابر اطلاعات وبسایت Economic Research institute، میانگین درآمد رشته مهندسی برق در استان کبک کانادا چیزی در حدود 113.092 دلار در سال و 54 دلار در ساعت است.

    روانشناسی در کانادا

    رشته روان شناسی در دانشگاه های کانادا به دانشجویان این امکان را می دهد تا به فرصت های آموزشی جالب توجه دسترسی داشته باشند. از این رو شما می توانید در کلینیک های محلی تجربه عملی بدست بیاورید. در این میان، بعضی از دانشگاه ها دارای بیمارستان آموزشی-دانشگاهی مختص به خود هستند.

    با تحصیل در رشته روان شناسی، شما اطلاعات بیشتری در رابطه با علوم عصبی و رفتاری، رشد و پیشرفت کودک و علوم شناختی (cognitive) می آموزید. شما همچنین فرصت یادگیری از استادان تراز اول و متخصص در امر تحقیق کسب مهارت های زبانی، نقش های جنسیتی و یا چندشخصیتی را خواهید داشت.

    بنابر آخرین گزارش وب سایت neuvoo، به طور میانگین درآمد سالانه یک روانشناس بالینی در کانادا برابر با 97.451 دلار و یا ساعتی 49.98 دلار است. البته درآمد اولیه این موقعیت شغلی در کانادا از 62.100 دلار آغاز شده و برای روانشناسان مجرب و مشهور تا 165.667 دلار در سال افزایش می یابد.

  • روابط بین الملل در کانادا

    یکی از محبوب ترین رشته های حال حاضر دانشگاهی در کانادا، رشته روابط بین الملل است. دوره های این رشته به عنوان های مهم و چالش برانگیزی نظیر امور مالی دنیای، اقتصاد سیاسی بین المللی و مداخله بشردوستانه می پردازد.

    با تحصیل در این رشته تاثیر تصمیم گیری های سیاسی در دنیا، مقررات قانونی و سیاست های اجتماعی برای کشورهای در حال توسعه را درک کرده و به یادگیری استراتژی های ارزیابی که منجر به هدف های وسیع تری نظیر صلح و ثبات در منطقه می گردد، می پردازید.

    به طور کلی اغلب رشته های روابط بین الملل در هر یک از دانشگاه های کانادا شامل مواردی نظیر آموزش زبان، تجارب تحصیل در خارج از کشور و کارآموزی در سازمان های بین المللی نظیر سازمان ملل UN می گردد.

    بنابر اطلاعات وب سایت neuvoo، درآمد مسئول روابط بین الملل در کانادا سالانه در حدود 81.918 دلار است که به بیانی دیگر معادل ساعتی 42 دلار می گردد. گفتنی است که درآمد این حرفه برحسب تجربه و شهرت فردی، بین 44.437 تا 139.261 دلار در سال متغیر است.

    شما همچنین می توانید در خلال تحصیل در هریک از رشته های محبوب و مورد علاقه خود در کشور کانادا به کار دانشجویی پاره وقت در حین تحصیل مشغول شده و علاوه بر کسب درآمد و پوشش بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، سوابق کاری مرتبط و با ارزشی را برای خود ایجاد کنید.

    در عین حال این امکان برای شما وجود دارد تا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا برای کسب مجوز کار 3ساله PGWP اقدام کرده و با دریافت آن به کار تمام وقت و قانونی در بازار کار این کشور بپردازید و پس از گذشت 5 سال از زمان اقامت، تحصیل، زندگی و کار در کانادا، واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور شوید.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 486

به "ده رشته برتر تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده رشته برتر تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید