دو راه حل اصلی برای کاهش مصرف برق در تابستان

به گزارش مجله زیتوا، سخنگوی صنعت برق گفت: سال جاری فرآیند مدیریت مصرف برق در تابستان از دوجنبه کاهش ساعت کار و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش دنبال می گردد.

دو راه حل اصلی برای کاهش مصرف برق در تابستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی گفت: کاهش ساعت کاراداری با همکاری استانداری های سراسر کشور سال جاری نیز دنبال شد و در تعداد زیادی از استان ها این امر تحقق یافت و ساعت های کاری اداری با هدف مدیریت مصرف کم شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش (24 تا 25درجه) راه چاره دیگری برای کاهش بار شبکه برق در زمان اوج مصرف است که ضروری است همه دستگاه ها دقت لازم را در این زمینه داشته و فردی را برای پیگیری آن منصوب نمایند.

رجبی مشهدی گفت: نکته دیگر که دستگاه های اجرایی ضروری است اعمال نمایند آن است که یک ساعت زودتر از موعد تعطیلی نسبت به خاموش کردن وسایل سرمایشی اقدام نمایند تا به این ترتیب هم بار اضافی بر شبکه تحمیل نگردد و هم مصرف این دستگاه ها متعادل گردد.

وی از راه اندازی سامانه رصد برای نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه رعایت مدیریت مصرف خبرداد و خاطرنشان ساخت: دستگاه ها اگر در مرحله نخست رعایت ننمایند تذکر خواهند گرفت و در مراحل بعد شیوه های دیگری برای این امر استفاده خواهد شد.

  • با سازمان توسعه برق ایران بیشتر آشنا شوید.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: کنتور هوشمند نیز برای اغلب دستگاه های اداری و اجرایی نصب شده است تا مدیریت لازم در باره میزان مصرف آنها را اعمال کند.

رجبی مشهدی اضافه نمود: سال گذشته دستگاه های اداری و اجرایی همکاری خوبی در زمینه مدیریت مصرف داشتند و سال جاری نیز تا به امروز چنین بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 784

به "دو راه حل اصلی برای کاهش مصرف برق در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو راه حل اصلی برای کاهش مصرف برق در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید